У кожній країні пошта і її діяльність мають свої
особливості. Свою думку щодо значення пошти та її служників у житті людей
висловлювали ще древні. "Ані сніг, ані спека, ані день, ані ніч не
зупинять цих кур'єрів від швидкого завершення призначеного маршруту". Ці
слова належать давньогрецькому історику Геродоту, сказані ним ще у V ст. до
нашої ери.
Цінність кожного поштового відправлення в його змісті або
вмісті. Зайве казати, що вони важать для відправника і отримувача. Часом це
вирішення людських доль. Тому оператор чи листоноша, доторкаючись цупкого
паперу конверту, читаючи адресу, ніби торкаються пальцями людської душі, а тому
цей дотик має бути ніжним, має випромінювати позитивну енергію. Це непросто
робити, якщо листів або посилок забагато, але й у виявленні майстерності у
роботі теж своя принада. Дбайливе ставлення до поштових відправлень - це
дбайливість і повага до їх відправників, до людей.
Хоча й настала ера більш сучасних комунікацій - телефони,
Інтернет, та поштовий зв'язок не здає своїх позицій.
- Звісно, кількість передплатників періодичних видань
зменшилася останнім часом, - говорить Галина Реутенко, начальник Кобеляцького
центру поштового зв'язку № 13 (ЦПЗ). - Ще кілька років тому мешканці району
передплачували більше 110 тисяч примірників різноманітних друкованих видань. А
на 1 липня, тобто друге півріччя, цього року налічувалось лише 33 тисячі
видань. Хотілося б, щоб люди активізували передплату. Кількість листів теж
зменшилась, на сьогоднішній день лише 5 % всієї кореспонденції становить
приватне листування, 95 % - ділове: між підприємствами, організаціями,
установами.
Крім кореспонденції, ЦПЗ займається ще й доставкою пенсій.
- Згідно пенсійного закону пенсіонер має право вибору, де
йому одержувати пенсію - через банківську установу або ж через поштову
структуру, - зазначила Галина Григорівна. - На мою думку, в отриманні грошей
через пошту є своя привабливість, адже за будь-яких погодних умов листоноша
принесе пенсію людину додому. Крім того, люди похилого віку не наскільки
прогресивні в банківських технологіях і не завжди зуміють скористатися
банкоматом. Центр поштового зв'язку удосконалюється - сьогодні ми маємо
автоматизовані робочі місця прийому платежів від населення. До речі, пошта не
бере додаткової плати за цей вид послуги, як інші установи. Багато жителів
Кобеляцького району користуються такою послугою, як отримання книг поштою, тож
я хочу попрохати людей, щоб вчасно забирали свої посилки, адже за зберігання
більше чотирьох днів пошта повинна брати додаткову плату.
Висловила своє хвилювання Галина Реутенко і щодо безпеки
своїх працівників - листонош. Адже зараз темніє швидко, і вони у вечірній час
продовжують працювати, доставляючи пошту та пенсію. А часто саме у цю пору
ходить багато бродячих собак, які можуть напасти на листонош. Це є першою
небезпекою. Тому листоношам перш за все треба бути обережними, а господарям
прив'язувати своїх собак.
- На пошті працюють лише ті люди, які повністю віддані своїй
справі, - додала наостанок Галина Реутенко. - Адже за таку невелику зарплату
молодь не хоче йти працювати до нас, залишилася лише перевірені часом
працівники. Поштовий зв'язок пережив важкі часи, тому добре, що в цій установі
працюють люди, які допомогли вистояти пошті. Особливо в селах, де закриваються
будинки культури, ФАПи, а відділення поштового зв'язку, на радість, продовжують
працювати.
Попри бурхливий сплеск розвитку електричних та електронних
засобів зв'язку, що заполонили світ, пошта цивілізованих країн і сьогодні
щоденно відправляє і доставляє мільярди листів. Сподіватимемось, що й
Кобеляцький ЦПЗ № 13 продовжуватиме свою працю і набиратиме все більших
обертів, бо ніщо не замінить живого почерку людини, оригіналу документа.
Пошта завжди притягувала до себе як місце, де можна
поспілкуватися на відстані, і куди можна просто прийти на зустріч. Хочеться,
щоб цим останнім пошта постійно нагадувала про інше, письмове побачення, на яке
чекають вдалині рідні, друзі, ділові партнери.
Марина ПРИХОДЬКО
|