Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 1 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Думаю, не помилюся стверджуючи, що за останній місяць найбільша кількість скарг, які надійшли до редакції, стосуються роботи АТП-15341 найбільшого підприємства, який здійснює пасажирські автобусні перевезення в Кобеляцькому районі. Там автобуси невчасно приходять, ще десь, вони не в змозі забрати всіх пасажирів. А вже про технічний стан транспорту годі й говорити. До деяких автобусів страшно навіть підходити, а не те, що в них їхати. Не дивно, що вони регулярно виходять з ладу прямо на лінії. Автобусний парк катастрофічно застарів і морально, й фізично. Відповідь на питання, коли покращиться автобусне сполучення в Кобеляцькому районі аргументовано міг діти лише один керівник – директор АТП-15341 Віталій Голтвянський. Не так давно він вийшов на роботу після тарифної відпустки і розмова з ним відбулася. Пришвидшила її і стаття та скарга у відповідні інстанції жителя Лучок Юрія Чорного, котрий повідомляв про кричуще порушення конституційних прав жителів Світлогірського. Маршрут до цього села отримав статус міжміського і ветерани та пенсіонери втратили право на пільговий проїзд. Більшість мовчки проковтнули гірку пігулку, а Юрій Чорний почав протестувати. Готуючись до розмови із директором АТП була надія на краще. На те, що він, розповівши про об’єктивні і суб’єктивні труднощі в кінці-кінців вкаже на світло в кінці тунелю. І повідомить, хоча б приблизно про настання часів, коли по сільських дорогах «побіжать» новенькі затишні автобуси, в яких веселі люди із веселих сіл поїдуть в райцентр чи до сусідніх населених пунктів. Та розмова із Віталієм Голтвянським приводів до оптимізму не дала. Навпаки, вона ще більше підсилила поки що сумне передчуття. Передчуття того, що невдовзі в багатьох населених пунктах району відбудеться сумний обряд прощання із рейсовим автобусом. Віталій Григорович традиційно поскаржився на те, що всі внутрішньорайонні рейси для його підприємства є збитковими. І продемонстрував відповідні розрахунки. Одна з причин такого стану речей – недостатня компенсація з боку держави втрат від перевезення пільговиків. Зараз АТП отримує 300 тисяч гривень компенсації щорічно. А потрібно, за його словами, 700 тисяч. Перевірити правильність цих розрахунків можуть лише фахівці. Інші ж фахівці в погонах, по теорії, можуть підтвердити або спростувати чутки про те, що чимала частина компенсаційних грошей йде на «відкати» чиновникам РДА. Про це говорять не лише в Кобеляцькому районі. Та поки триватимуть ці перевірки (якщо вони будуть, звичайно) жителі Золотарівки, Чорбівки, Солошиного, Канав, Комендантівки, Перегонівки, Солошиного можуть залишитися без автобусного сполучення з Кобеляками. Юрію Чорному та жителям Світлогірського ми також не можемо повідомити нічого радісного. У їх випадку чиновники, які в це село не їздять, застосували своєрідний «фінт вухами». Маршрут зробили міжміським і припинили виплату компенсації за пільгові перевезення. Віталій Голтвянський вважає, що це незаконно. І посилається на закон. А чиновники із облдержадміністрації, які зробили цей «фінт» вважають, що праві вони і посилаються на інший закон. Зараз вони виясняють чий закон головніший, а ветерани в цей час забувають про свої пільги. Між іншим, доки ця стаття готувалася до друку до редакції надійшло повідомлення про «геніальну» реакцію на скаргу Юрія Чорного. Справа в тому, що на двох рейсах до Світлогірського таки надаватимуть пільги. Але що то за рейси! Один автобус відправлятиметься з Кобеляк до Світлогірського о 5-ій ранку. Інший їхатиме у зворотному напрямку о 17-ій годині вечора. Як ви думаєте багато селян їхатимуть в автобусі в цей час? Крім недостатньої компенсації з боку держави, директор АТП назвав ще кілька причин збитковості внутрішньорайонних перевезень. Одна з них – різке збільшення кількості інших перевізників. Лише на маршрутах із Полтави до Дніпропетровська за останній рік з’явилося 18 нових рейсів. Всі ці автобуси забирають колишніх пасажирів кобеляцького АТП. Чимало перевізників, як скажімо, власники двох мікроавтобусів у тому ж Світлогірському, везуть пасажирів нелегально. Але ж везуть. Парадокс ситуації і в тому, що, як завжди, нелегально працювати в Україні вигідніше. Ніде не реєструєшся і тебе ніхто не перевіряє! Відповідно і позбавляєшся витрат на податки, штрафи і таке інше. Що ж робити, як виправити ситуацію? Віталій Голтвянський вважає, що без втручання держави проблему автобусного сполучення із селами не вирішили. Потрібно або повністю повертати перевізникам компенсацію по пільгових перевезеннях або відмінити пільги взагалі. Натомість збільшивши людям пенсії. Потрібно також економічне стимулювання підприємств, які працюють на сільських маршрутах. В теорії це передбачено й зараз, як часткове звільнення від оподаткування. Але на практиці ніхто нікого від податків не звільняє. А державна політика зводиться до чергових «фінтів». Наприклад, з’являється на ринку новий перевізник, просить кілька маршрутів. Їх дають, але при цьому «в пакеті» нав’язують завідомо збитковий. Але ніхто не контролює чи здійснюються там регулярні рейси. Днями в Україні змінився міністр транспорту. Пішов у відставку той, який за державний рахунок літав у Париж. Але чи змінить щось його наступник? А тим часом в Кобеляцькому районі вже працюють фахівці із полтавського транспортного коледжу. Вони прораховують рентабельність внутрішньорайонних перевезень. Які будуть висновки – неважко здогадатись. Навіщо це робиться? Чи не для того, щоб маючи в себе обґрунтовану експертизу впевнено сказати: «Прощай, автобус!»