Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Часто до нас в редакцію звертаються люди, які скаржаться на неякісну покупку. То телефон придбала жінка, а він перестав працювати, то хліб дідусеві черствий підсунули. Може, мало людей і знає, що в Кобеляках вже три місяці функціонує управління у справах захисту прав споживачів. Тож кожен житель району, який не задоволений наданою йому послугою чи придбаним товаром, може звернутися в цю установу зі своєю скаргою. Як розповів Ігор Жорняк, спеціаліст Полтавського обласного управління у справах захисту прав споживачів, за останні два передноворічні місяці надійшло 14 заяв від жителів району, а за перший місяць року, що минув – 7. - На представництво Полтавського обласного управління у справах захисту прав споживачів по Кобеляцькому району покладено важливу та відповідальну роботу, - говорить Ігор Жорняк. - Захист прав споживачів відбувається виключно в рамках закону № 3161-ІV від 1 грудня 2005 року. За період листопад-грудень із заявами звернулось 14 осіб. Задоволено чи вирішено питання на користь споживача у 12 випадках. Самі розумієте, що неможливо вирішити питання так, як бажає споживач, але не передбачає законодавство. Закон чітко регламентує захист прав і вимагати задоволення інтересів споживача поза законом – безпідставно і некоректно. - Які порушення найчастіше виявляєте в магазинах? - Останнім часом спостерігаються позитивні зміни в забезпеченні товарів документами, що підтверджують якість. Тож частина підприємців з розумінням відносяться до вимог закону, оскільки і вони є в свою чергу споживачами. З 34 проведених перевірок найчастіше зустрічаються порушення, які тягнуть за собою застосування економічних санкцій: відсутність сертифікатів відповідності – 50 % вартості партії одержаного товару, але не менше 170 гривень, відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товар – 30 % вартості одержаного товару, але не менше 85 гривень за кожну одиницю товару, реалізація товару, термін придатності якого минув – 200 % вартості залишку товару, але не менше 85 гривень. Тож, шановні підприємці, будьте уважні. З перевірених торгових об’єктів найкраще забезпечено дотримання положень закону в магазині ПП Володимира Білорибця в Світлогірському. Перевірки торгових об’єктів проводяться згідно плану роботи обласного управління з метою здійснення контролю по всьому району за дотриманням законодавства про дотримання прав споживачів. - Відомо, що в Кобеляцькому районі є громадська організація українських споживачів. Що можете сказати про діяльність цієї організації? - Кобеляцька районна організація українських споживачів є самостійною, не підпорядкованою і не підзвітною обласному управлінню організацією та проводить незалежну діяльність. Її права зазначені в статтях 24 і 25 Закону України про захист прав споживачів. Зокрема, в діяльність організації входить інформування громадськості про права споживачів, надання консультаційної допомоги споживачам згідно законодавства тощо. З діяльністю районної громадської організації українських споживачів краще ознайомитись у керівництва даної організації. Функції цієї організації й обласного управління не дублюються. Управління у справах захисту прав споживачів на відміну від громадської організації наділене повноваженнями контрольно-перевірочної роботи та складання відповідних матеріалів про порушення законодавства. А надання консультаційної методичної допомоги громадянам, що здійснюють ці дві організації, є тільки на користь споживачу. - А з якими скаргами зазвичай звертаються люди до вашого управління? - Якось жінка звернулась із заявою, що вона купила в одному з кобеляцьких магазинів мобільний телефон, а він одразу зламався. Хоч покупка й була на гарантійному обслуговуванні, їй відмовили в ремонті. Разом ми вирішили це питання – звернулись до керівництва магазину, в якому здійснювалась покупка, повідомили про те, що питання знаходиться на контролі, про що складено заяву в обласному управлінні. Управління прохає згідно Закону України вирішити це питання на користь споживача, тобто провести гарантійне обслуговування, як це передбачено законодавством. Ще одній жительці Кобеляк неякісно встановили євровікна, тож, керуючись законодавством, і це питання вирішилось на користь споживача. Вікна полагодили. Був випадок, коли звернулась пенсіонерка, якій продали неякісний хліб. Знову ж ми звернулися до керівництва магазину і товар бабусі замінили. Управління захисту прав споживачів вирішує навіть такі дрібні питання. Тож роботи вистачає. - Ігорю Олександровичу, що порадите споживачу, аби вберегтися від неякісної покупки? - Покращити контроль за якістю товарів можуть і самі громадяни. При придбанні товару покупці мають право ознайомитись з наявністю сертифікатів відповідності чи посвідчення якості. Нашою порадою споживачу буде уважне оформлення документів, що підтверджують покупку. Зокрема розрахунковий документ - товарний чек - із зазначенням прізвища, ім’я, по-батькові підприємця, назви товару, моделі, ціни, підпису продавця, дати продажу зобов’язує продавця нести відповідальність за якість продукції. Якось до мене звернулась пенсіонерка зі скаргою, що їй неякісно перекрили дах. Я б залюбки допоміг їй вирішити це питання, аби вона мала товарний чек, а за його відсутності – документ, який би його замінював, щоб з цим документом ми змогли звернутися до надавача послуг. Адже пункт 11 статті 8 Закону України про захист прав споживачів передбачає, що вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа або документа, який його замінює з позначкою про дату продажу. Тож, шановні покупці, не забувайте брати товарний чек при придбанні товарів. Це ваше право. - Дякую за розмову.