Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
Ми вже неодноразово інформували своїх читачів про перипетії навколо повернення вкладів «Ощадбанком». Цей, в цілому позитивний, процес, як завжди, не обійшовся без проблем і непорозумінь. Зокрема, мешканці Кобеляцького району неодноразово скаржилися на незрозумілий для них порядок видачі компенсацій. Одна із скарг від групи пенсіонерів, жителів райцентру, надійшла до кобеляцької районної прокуратури та контрольно-ревізійного управління. Співробітники цих компетентних органів, реагуючи на звернення громадян, провели перевірку роботи місцевого відділення «Ощадбанку». І одразу зіткнулися із проблемами. Касири «Ощадбанку» спочатку категорично відмовилися співпрацювати із робочою групою, до складу якої помічник прокурора Кобеляцького району Ігор Сорокін залучив фахівців із КРУ та податкової. Вони посилались на внутрішньобанківські інструкції та конфіденційність інформації про вклади. Правоохоронці довгий час не мали змоги ознайомитись навіть із посадовими інструкціями працівників банку. Натомість із подивом виявили на робочому місці сторожа, який активно сперечався і керував чергою вкладників. Хоча в його обов’язки це аж ніяк не входять. Довелося викликати із Комсомольська керуючу філією Валентину Березу. Вже з її дозволу співробітники прокуратури і КРУ змогли ознайомитись із посадовими інструкціями касирів. Але на робочі місця перевіряючі так і не потрапили, про що одразу ж склали відповідний акт. Більш детальну інформацію про роботу «Ощадбанку» по видачі вкладів співробітники кобеляцької прокуратури отримали вже під час наступного відрядження в Комсомольськ. Зокрема було виявлено, що частина вкладників, які здали документи 8 січня, були внесені в реєстр аж в 20-их числах цього місяця. Чітких пояснень з приводу цього непорозуміння співробітники банку так і не надали. Щоправда, в самому процесі видачі вкладів ніяких порушень перевіряючі не виявили. Натомість вони зафіксували ряд порушень в кадрових питаннях. Так в Кобеляцькому відділенні «Ощадбанку» згідно із штатним розписом повинна бути посада завідуючого. Працюють же лише люди на посадах касирів. А із трьох працюючих двоє не відповідають вимогам по освіті. По результатах виявлених порушень відповідні документи направлені в Головне управління «Ощадбанку» по Полтавській області. А по факту недопущення співробітників прокуратури на робочі місця в банку був складений протокол про адміністративне правопорушення. Він вже направлений до суду. Коментуючи процес перевірки «Ощадбанку», помічник прокурора Кобеляцького району Ігор Сорокін зазначив, що факти перешкоджання роботі правоохоронців, на жаль, є непоодинокими. І нагадав усім керівникам та іншим посадовим особам Кобеляччини про деякі вимоги Закону України «Про прокуратуру». Зокрема стаття 8 цього Закону вимагає: «Вимоги прокурора, які відповідають чинному законодавству, є обов’язковими (підкреслено редакцією) для всіх органів, підприємств, установ, організацій, посадових осіб та громадян і виконуються невідкладно або у передбачені законом чи визначені прокурором строки. Статистика та інша інформація або ж їх копії, необхідні для здійснення прокурорського нагляду чи розслідування, видаються на вимогу прокурора або слідчого безкоштовно…» Стаття 20. Повноваження прокурора При здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право: 1) безперешкодно за посвідченням, що підтверджує займану посаду, входити у приміщення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, підпорядкованості чи приналежності до військових частин, установ без особливих перепусток, де такі запроваджено, мати доступ до документів і матеріалів, необхідних для проведення перевірки, в тому числі за письмовою вимогою, і тих, що містять комерційну таємницю або конфіденційну інформацію. Письмово вимагати подання в прокуратуру для перевірки зазначених документів та матеріалів, видачі необхідних довідок, в тому числі щодо операцій і рахунків юридичних осіб та інших організацій для вирішення питань, пов’язаних із перевіркою. Отримання від банків інформації, яка містить банківську таємницю, здійснюється в порядку та обсязі, встановлених Законом України «Про банки і банківську діяльність». Відповідно до цих статей не передбачено якогось попереднього узгодження і повідомлення посадових осіб органів місцевого самоврядування та виконавчої влади, установ і організацій, які підлягають перевірці. Натомість перешкоджання законній діяльності співробітників прокуратури тягне за собою адміністративну відповідальність згідно із статтею 185-8 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення». І як відомо, незнання Закону не звільняє від відповідальності перед ним.