Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Голова Спілки захисту прав суб’єктів підприємництва Володимир Доброскок твердить, що справжній інфляційний тиск на економіку формують групи великих компаній, які мають достатньо серйозні політичні зв`язки. Цінова гонка підживлюється штучно - через приватний політичний інтерес. Керівник підприємницької Спілки навів цьому приклади. Підприємство „Укрнафта” (близько 14% роздрібних продажів) призупинило реалізацію бензину. Виник дефіцит, стрибнула вгору ціна. Нафтопродукти дорожчали найбільше там, де більшість АЗС контролює саме ВАТ “Укрнафта”. У Дніпропетровській області 13 березня компанії “Сентоза” і “Авіас”, які контролюють 60% АЗС регіону, припинили вільний продаж бензину і стали продавати по талонах. Після цього ціни за добу перестрибнули за 6 грн. за літр. Це називається: посіяв паніку – накрутив ціну. Не секрет, що ВАТ „Укрнафта”, “Сентоза” і “Авіас”, контролюються групою „Приват” Ігоря Коломойського. За його власним визнанням, Коломойський перебуває в опозиції до Юлії Тимошенко і до її уряду, при цьому оголошуючи себе «фанатом Ющенка». На м’ясному ринку щось дивне із цінами на курятину. З середини лютого вони стрімко зростають. Виробники кажуть, що посилився попит на куряче м’ясо. Але, за прогнозами птахівників, загальне виробництво в 2008 р. значно перевищить річний рівень споживання курятини в Україні (на 400 тис. тонн). Крім того, уряд Тимошенко нещодавно збільшив на 30% бюджетні дотації на підтримку птахівництва в Україні. А ціни все одно стрибнули. Мабуть, хороший прибуток із цього одержить торгівельна марка „Наша Ряба”, яка має на ринку курятини долю близько 45%. Одним із власників цієї компанії є керівник Державного управління справами при Президенті України Ігор Тарасюк. Дивна ситуація склалася й у торгівлі. Антимонопольний комітет України навіть визнав можливість тут монопольного зговору. Після того, як Юлія Тимошенко серйозно поговорила з керівниками торговельних мереж, які контролюють більше 50% ринку, вони пообіцяли не збільшувати торгівельні надбавки, наприклад, за рахунок надання так званих маркетингових і консультаційних послуг постачальникам. Це давало привід збільшувати ціну продажу, зокрема, хлібу, олії, крупи, м’яса. Але торгове керівництво спокійно собі порушує угоди з урядом країни. Може, у них є політичне «високе покровительство»? Володимир Доброскок твердить, що компанії мають з інфляції величезні доходи, а покровителі – політичний зиск. Уряд намагається послідовно боротися із ростом цін, захистити від нього населення. Але стикається із опором та протидією інших гілок влади та опозиції, бо там вважають, що чим вища інфляція, тим нижчим буде рейтинг прем’єра. В народі в таких випадках кажуть: «чим гірше, тим краще», Але чи не варто, запитують у «Спілці захисту прав суб’єктів підприємництва», припинити нарешті воювати з Урядом, і спільно попрацювати для приборкання інфляції та гонки цін?