Про це заявив у понеділок прем’єр-міністр РФ Віктор Зубков за підсумками засідання у Києві міжурядового комітету з економічного співробітництва між Україною і Росією.
За словами Зубкова, відповідні доручення опрацювати це питання прем’єр-міністри Росії та України дали міністрам транспорту обох країн.
У свою чергу прем’єр-міністр України Юлія Тимошенко повідомила, що робота над проектом транспортного переходу через протоку повинна початися в найближчий день. Вона також зазначила, що спільна діяльність на паритетних умовах із забезпечення безпеки мореплавання в Керченській протоці й Азовсько-Чорноморському басейні, а також захист морського середовища і розвиток транспортного сполучення відносяться до пріоритетів співпраці двох країн.
Міст через Керченську протоку, що розділяє Крим і Краснодарський край, був побудований у 1944 році, проте менш ніж через рік він був зруйнований зимовими штормами і за радянських часів відновлювати не його стали. Питання будівництва нового моста активно обговорюється з кінця 1990 років. У 2003 році Керченська протока опинилася в центрі суперечки між Росією і Україною після того, як влада Краснодарського краю, прагнучи запобігти розмиву морського берега, почала зводити греблю від Тамані у бік українського острова Тузла. Росію звинуватили в посяганні на українську територію. Після втручання у конфлікт глав обох країн будівництво греблі було зупинене. У відповідь Україна погодилася підписати договір, за яким Керченська протока була визнана спільними внутрішніми водами Росії і України.
Тим часом у 2006 український Мінтранс зайнявся розробкою проекту моста через протоку, проте його реалізація була зупинена через неврегульованість питання про делімітацію кордону між Росією і Україною в Керченській протоці. У той же час розробкою проекту моста Керч-Кубань активно займається влада Криму за участю уряду Москви.
Так, у лютому 2007 року, під час робочого візиту до Криму, мер Москви Юрій Лужков заявляв, що московський уряд готовий вкласти у будівництво моста близько 100 мільйонів доларів. Участь уряду Москви в будівництві моста обговорювалася на зустрічі з кримським керівництвом у грудні 2007 року. Існує декілька проектів споруди, вартістю від 700 мільйонів до мільярда доларів. У той же час, за оцінками українських експертів, будівництво вимагатиме інвестицій від двох до чотирьох мільярдів доларів.
Влада Криму звернулася до керівництва України і Росії з проханням розглянути можливість підписання українсько-російської міжурядової угоди з будівництва моста. Тим часом у другій половині березня 2008 року з’явилася інформація про те, що МЗС України заборонив владі Криму здійснювати які-небудь дії відносно майбутнього будівництва "до політичного вирішення цього питання на рівні Ради національної безпеки й оборони України".
Наразі через протоку, ширина якої складає від 4,5 до 15 кілометрів, діє автомобільна поромна переправа. Урочисто відкрите в листопаді 2004 року залізничне поромне сполучення поки так і не було відновлене.
За матерiалами РІА Новости