За його словами, під час
зовнішнього незалежного оцінювання тестуються переважно не здібності
випускників, а механічно завчена інформація.
На підтвердження своєї думки
Брюховецький навів той факт, що на внутрішньому тестуванні, проведеному
в Києво-Могилянській академії на основі загальнодержавних тестів,
більшість вступників не змогли повторити отримані на незалежному
тестуванні результати.
"У модулі з української мови
ми одержали такий результат - у тестуванні 17 липня підтвердили
результат сертифіката 53,2% абітурієнтів. З математики такий показник
становить 23,22%, з правознавства - 80,49%, з біології - 53,41%, з
фізики - 20% і хімії - 97,37%", - підкреслив Брюховецький, відзначивши,
що абітурієнтам пропонувалися повторно ті ж завдання.
На думку почесного президента НаУКМА, це з високою ймовірністю свідчить про недовгочасний характер знань шкільних випускників.
"Є підстави прогнозувати, що
знання, які перевіряються тестами ЗНО, є нетривалими. Більше того, при
такій однозначній спрямованості тестів педагоги очікують, що учні в
школі будуть вивчати тільки ті предмети, які в майбутньому будуть
тестуватися", - відзначив Брюховецький.
Причиною того, що існуючі
загальнодержавні тестові програми не дозволяють повністю оцінити
потенціал абітурієнтів, на його думку, є недосконалість методики
Українського центру оцінювання якості освіти, що розробляв тести.
"Вона (методика) будується
винятково на репродуктивній базі, тобто перевіряє тільки суму знань,
засвоєних у школі або "натасканих" репетиторами", - пояснив почесний
президент НаУКМА.
http://www.osvita.org.ua