Однією з проблем, які виникають при спробі імпорту автомобіля в Україну
є визначення його вартості, адже від цього залежить сума митних зборів,
що будуть нараховані. Як свідчить практика, через непрозорі схеми
з'ясування вартості автомобіля, особа яка ввозить автомобіль зазнає
невиправданих збитків, оскільки при прибутті на митний пост ціна
автомобіля стає у кілька разів більшою ніж є насправді. 26
серпня 2008 року пройшла прес-конференція Європейської Бізнес Асоціації
на якому представлено бачення функціонування зони вільної торгівлі
(ЗВТ) між Україною та Європейським Союзом. Окрім того ЄБА оприлюднила
Меморандум "Європейської Бізнес Асоціації щодо переговорів між
Європейським Союзом та Україною про утворення зони вільної торгівлі".
Одне
з питань, що висвітлено в даному меморандумі є проблема визначення
вартості товарів, які імпортуються. Так, в даному документі
наголошується на тому, що сьогодні українські митні органи мають право
у будь-яку мить поставити пiд сумнів вартість імпортованих товарів,
навіть якщо висновки щодо вартості тих самих товарів вже робилися
раніше.
На практиці митниця оцінює вартість імпортованої продукції на основі висновків зовнішньої
експертної організації «Держзовнішінформ», яка підтверджує ціну кожного конкретного контракту
про імпорт. Це створює передумови для викривлення цiн та може призводити до корупції у рамках
схем «імпортер-експерт-митниця». Усунути ці проблеми стане можливим тоді,
коли українські митні органи користуватимуться прозорими експертними джерелами для оцінки
фактичної митної вартості імпортованих продуктів (наприклад, Platts).
Для випадків виникнення питань щодо митної вартості не існує чітко прописаної процедури
оскарження рішень, так само як і будь-яких граничних термінів, яких необхідно дотримуватись.
Більше того, відсутня система чіткого письмового фіксування рішень митниці (або ж, принаймні,
такі документи імпортерам не доступні), що створює непорозуміння та призводить до значних
затримок у процесі митного оформлення. Відтак, ЄС та Україна мають визначити чітку процедуру
перевірки митної вартості, включаючи адміністративний порядок оскарження рішень митниці та
судового вирішення спорів.
Більше того, для запобігання непорозумінням з визначенням митної вартості, українські митні
органи мають звернутися до Статті VII GATT (так званий Кодекс митної оцінки), де йдеться про
визначення митної вартості як «вартості трансакції».
Необхідно
відзначити, що вже зараз Україна порушує взяті на себе при вступі до
Світової Організації Торгівлі зобов'язання, оскільки умови GATT мали
бутивведені в дію з 16 травня 2008 року.
http://www.automotoclub.info