Цього разу Алан Вейс (Alan Weiss), доктор філософських наук, автор
двадцяти п'яти книг, серед яких і бестселер "Консалтинг на мільйон
доларів" (Million Dollar Consulting), переможець десятків письменницьких та консалтингових винагород, пояснює, чому зайва скромність не красить консультанта.
Протягом останніх десятиліть ми перетворили на банальність у цілому
дуже правильну концепцію — що потрібно бути відображенням власних слів
та ідей. Ми є тим, що ми робимо. Втім, до сих пір дуже багато
консультантів лицемірно перебільшують свої досягнення і вимагають до
себе ставлення, на яке вони попросту не заслужили.
"Я ніколи не починаю роботу з клієнтом із припущення, що його
компанія знаходиться у поганій ситуації, а сам клієнт — занадто тупий,
щоб помітити очевидне", — пояснює Алан Вейс. Більшість консультантів,
розпочинаючи роботу з клієнтом, ставляться до нього, як до
неповноцінного невігласа, який найняв консультанта тільки тому, що не
здатен справитися з проблемою самостійно.
Протилежний підхід
Протилежний підхід полягає в тому, щоб із повагою ставитися до свого
клієнта і розуміти, що його достоїнство полягає в тому, що він виявився
достатньо розумним, щоб найняти вас — найкращого спеціаліста у своїй
справі. І, до речі, вміння донести до клієнта, що ви справді є
найкращим спеціалістом у своїй справі — також надзвичайно важлива
навичка успішного консультанта.
На майстер-класі "Million Dollar Consulting" у Ritz Carlton
Hotel у Флориді, Алан Вейс так представив своїх колег-консультантів
робітникам готелю: "Це найкращі експерти своєї справи. І ми щасливі, що
можемо працювати і обмінюватись досвідом на території вашого готелю,
при цьому, допомагаючи вам".
Це повністю змінило ставлення представників готелю до консультантів. І,
як наслідок, останні отримали найвищий рівень сервісу і безліч подяк.
Ось що трапляється, коли ви поважаєте себе та свого клієнта.
Самолюбування та бравада
Якщо ви не дотримуєтесь своїх обіцянок, а ваші слова розходяться з
ділом — тоді клієнти перестають вам довіряти. Коли ви розхвалюєте свої
навички та досвід — вас можуть звинуватити у самолюбуванні та егоїзмі.
Та, водночас, якщо ви, надаючи винятковий сервіс і допомагаючи клієнтам
досягнути найкращих результатів у бізнесі, виявляєтесь занадто
скромними, найцінніші клієнти можуть так ніколи й не дізнатися про ваше
існування.
Мораль
Що ви, як консультант, говорите своєму клієнтові, вступаючи з ним у
взаємодію? Чи визнаєте ви його професійність і чи пропонуєте об'єднати
свої зусилля для досягнення успіху? Чи навпаки — ставитесь до нього, як
до неосвіченого невігласа, при цьому дякуючи йому за можливість
працювати на нього (оскільки ніхто інший не готовий платити вам за це
гроші)?
|