Вже ні для кого не секрет, що мобільність українських громадян давно
досягла свого максимуму. Згідно з даними компанії iKS-Consulting,
на 31 липня 2008 р. в Україні налічувалося понад 55,3 млн. абонентів
стільникового зв’язку, що на 0,7% більше показників попереднього
місяця. У світлі ситуації, що склалася, оператори потихеньку припиняють
гонку з наповнення абонентських баз й акцентують свою увагу на вже
існуючих абонентах. Зараз одним з основних завдань для оператора є
втримання абонентів. Над рішенням таких питань і працюють співробітники
так званих CRM-департаментів компаній-операторів. CRM (англ. Customer
relationship management — керування взаєминами із клієнтом) — це свого
роду сукупність стратегій компанії, адаптація продукту під користувача,
якості продукту й рівня сервісу. Це модель взаємодії між клієнтом
і компанією, під час якої клієнт є основним об’єктом, на який
спрямована вся діяльність компанії — підтримка ефективного маркетингу,
продажу й обслуговування клієнта. Нові тарифні плани, цікаві пропозиції
й, зокрема програми лояльності. Власне програми лояльності і є основним
предметом цього матеріалу.
Завдання програм лояльності полягає
в тому, щоб підвищити кількість клієнтів, які повністю задоволені
роботою оператора. Лояльність формується завдяки матеріальному
заохоченню абонента за його користувальницьку активність. Схема роботи
системи бонусів у всіх операторів приблизно однакова. За придбання
послуги абонент одержує певну кількість призначених за неї бонусів.
Після чого ці бонуси можна обміняти на послугу або товар, або
продовжувати накопичувати в рахунок подальших більш істотних придбань.
На думку консультанта агентства Netton CG Романа Химича, у цей час лояльність абонентів як така не є пріоритетом компаній, оскільки вона не гарантує фінансовий результат. «Якщо
називати речі своїми іменами, завданням „програм лояльності“ є саме
втримання абонентів, але не лояльність як набагато більш загальна
й складна концепція. Варто враховувати й той факт, що значна частина
абонентів, у принципі, нелояльна до постачальників послуг і керується
винятково прагматичними міркуваннями. Думаю, на сьогоднішній день
основним фактором, що втримує абонентів від зміни оператора, є
відсутність перенесення номера. Проте, на ринку є як мінімум один
гравець, якому вдалося домогтися лояльності своїх абонентів,
і конвертувати цю лояльність в помітний фінансовий результат. Мова йде
про Київстар. Незважаючи на те, що їхні пропозиції за ціною є найменш
привабливим, лояльність абонентів компанії не дає розпочатися масовій
міграції абонентів до інших компаній» — коментує Роман Химич.
Трохи
розібравшись у тому, що ж все-таки мається на увазі під поняттям
«програма лояльності», перейдемо до короткого огляду наявних в арсеналі
найбільших українських GSM-операторів програм цієї самої лояльності.
Beeline
В
оператора Beeline поки немає великої програми бонусів для абонентів,
однак оператор веде активні підготовчі роботи із запуску глобальної
програми лояльності. Тимофій Щоголів, керівник служби з розвитку продуктів Beeline: «Протягом
останнього року ми проводимо аналітичні дослідження з пошуку
найцікавішої й корисної програми для наших користувачів. Ці дослідження
проходять цільовим чином: запуском програм для груп абонентів, які
одержують різні бонуси на зразок знижок, безкоштовних хвилин, SMS, MMS
і т.п. залежно від поповнення рахунку, витрат коштів, стажу в мережі,
переваг й інших факторів. Також проводиться аналіз відгуків абонентів
на ці цільові акції, таким чином, обирається найбільш вигідний для
абонента варіант. У підсумку, за результатами цих робіт, незабаром буде
запущена програма лояльності для наших абонентів» life:) Третій
за величиною абонентської бази, оператор мобільного зв’язку life:) для
індивідуальних абонентів практикує проведення спеціальних бонусних
кампаній, які не обмежені терміном перебування абонентів у мережі
оператора й дозволяють брати участь у них і новим, тим, що тільки-но
підключились, абонентам. Серед таких програм кампанії –
«life:)-команда» й «life:)-сім’я», які дозволяють учасникам щомісяця
одержувати бонуси у вигляді додаткових гривень за умови поповнення
рахунку. Також у портфоліо оператора є ряд пропозицій, які поєднують
у собі вигідний GSM-тариф з не-GSM перевагами, що виконують функцію тих
же програм лояльності. Прикладами таких пропозицій є «Леді life:)»
з бонусами за вхідні дзвінки й безкоштовною шоппінговою програмою,
і life Platinum із програмою «Меридіан» від авіакомпанії Аеросвіт,
що дозволяє накопичувати милі для безкоштовних авіаперельотів.
Для
корпоративних абонентів в оператора запущена програма BUSINESS ПЛЮС,
що дозволяє накопичувати бали й обмінювати їх або на послуги мобільного
зв’язку, або на знижки на послуги партнерів компанії – мережі
ресторанів Козирна Карта, лізингової компанії Hertz, мережі
супермаркетів побутової техніки «Фокстрот – техніка для дому» тощо.
Крім
усього перерахованого вище, life:) пропонуємо своїм контрактним
абонентам купувати мобільні телефони в ексклюзивних магазинах без
відсотків і комісії.
«Зараз ми розробляємо інші програми для
індивідуальних абонентів, оскільки розуміємо, що ринок наближається
до насичення й абоненти звертають все більше уваги на привабливі
програми лояльності. Ми вважаємо, що роль програм лояльності на ринку
буде зростати, і оператори будуть пропонувати все більше цікавих
пропозицій. Однак для того, щоб бути успішними, програми лояльності
повинні бути дійсно привабливими для того або іншого сегмента,
а значить повинні відповідати стилю життя й потребам цільової аудиторії» — коментує Надія Лубніна, начальник відділу з зовнішніх зв’язків life:).
МТС
Другий
за розміром абонбази оператор «МТС-Україна» в рамках програми «Мій МТС»
надає абонентам додаткові послуги та товари на спеціальних умовах
та за спеціальними цінами. Програми лояльності орієнтовані
як на контрактних абонентів, так і на абонентів передплаченої форми
обслуговування.. Після
першого поповнення абонент передплати автоматично стає учасниками
програми «Мій МТС Бонус». Бонуси нараховуються за кожне поповнення
рахунку відповідно до суми поповнення та терміну користування послугою.
Сума поповнення | Я з MTC Передплата | більше 12 місяців | більше 6 місяців | менше 6 місяців | 10 | 8 | 6 | 4 | 25 | 20 | 18 | 14 | 50 | 50 | 45 | 30 | 100 | 100 | 90 | 80 |
Також за допомогою бонусів можна передплатити журнал, отримати ваучер
для відвідування мережі кінотеатрів «Кінопалац», або ваучер від Yakaboo
для замовлення DVD-дисків протягом місяця (2 замовлення по 4 диски),
або сплатити фотопослуги в мережі фотомагазинів «Фокус».
Контрактним
абонентам бонуси нараховуються залежно від суми рахунку клієнта
за місяць (без ПДВ) за принципом 1 гривня – 1 бонус. Бонуси можуть бути
використані для замовлення додаткових хвилин, SMS, MMS або GPRS WAP,
а також для отримання знижки на придбання телефону в фірменних
салонах-магазинах МТС та магазинах дилерів. Окрім цього бонусна
програма Мій МТС дає змогу отримати товар чи послугу на спеціальних
умовах з пропозицій «Подорож» та «Вільний час». Пропозиція «Подорож»
пропонує обміняти бонуси на ваучери від турфірми «САМ», ваучери
на прокат автомобілів від компанії Budget або ваучер на сплату фото
послуг в мережі «Фокус». Пропозиція «Вільний час» дозволяє отримати
ваучери на відвідування ресторанів, на передплату журналів EGO,
«Корреспондент», Cosmopolitan, «Любимая дача», «Digital Photo Camera»
та «Афіша», або ваучери на відвідування мережі кінотеатрів «Кінопалац»,
та на купівлю та прокат DVD дисків від компанії Yakaboo. Ваучер може
бути використано протягом 2-x місяців з моменту його видачі, в іншому
випадку він втрачає чинність, а бонуси, приведені до форми такого
ваучера, не підлягають відновленню.
Бонуси, отримані за програмою Мій МТС Бонус можна обміняти на послуги мобільного зв’язку на відповідну суму:
Кількість бонусів | Послуги MTC Передплата на суму | 200 бонусів | 10 грн. | 300 бонусів | 15 грн. | 500 бонусів | 30 грн. | Програма
лояльності Мій МТС діє на постійних умовах. Бонуси, що не використані
протягом 3-х років з моменту їх нарахування – анулюються. Для того, щоб
обміняти бонуси на щось більш матеріальне, необхідно зателефонувати
до центру обслуговування абонентів та назвати свій номер телефону,
після чого співробітник центру повідомить залишок на бонусному рахунку,
а також розповість що саме можна отримати за бонуси.
Влад Войтович, спеціаліст зі зв’язків із громадськістю оператора МТС: «В
цілому будь-яка програма лояльності сприймається абонентами досить
позитивно, так як приносить додаткову цінність самому абонентові,
що завжди сприймається позитивно. При цьому все ж таки найбільшим
попитом користуються подарунки, безпосередньо пов’язані
з телекомунікаційними послугами (додаткові кошти на рахунок, додаткові
послуги). Ми постійно працюємо над оновленням існуючих програм
лояльності та розширенням переліку подарунків для своїх абонентів».
Київстар
І,
нарешті, найбільший український оператор «Київстар» для різних
категорій абонентів пропонує різні програми лояльності, які базуються
в основному на так званому абонентському «стажі».
Для
препейд-абонентів діє програма лояльності «Київстар Клуб», яка полягає
в наданні знижки на послуги зв’язку. Розмір заохочення (% знижки)
визначається абонентським «стажем».
Абонентський «стаж» | Бонус, % | більше 6 місяців | 2% | більше 1 року | 5% | більше 2-х років | 8% | більше 3-х років | 11% | більше 4-х | 15% |
Мета програми, як і будь-якої справжньої програми лояльності, —
це втримання абонентів. Участь у програмі лояльності «Київстар Клуб»
прийняли вже понад 40% абонентів «Київстар». За даними прес-служби
компанії, результати «Київстар Клубу» в 3—4 рази перевищують показник
втримання абонентів, що не прийняли участь у програмі лояльності.
Абоненти
DJUICE, які користуються своїм номером більше шести місяців, можуть
взяти участь у програмі «Djuice forever». Учасники програми, залежно
від абонентського стажу й суми коштів, витрачених на послуги зв’язку,
можуть одержувати безкоштовні хвилини, SMS і ММS. Абонентський «стаж» | Бонус | більше 6 місяців | 10 SMS + 10 ММS + 10 хвилин | більше 1 року | 15 SMS + 15 ММS + 15 хвилин | більше 2-х років | 20 SMS + 20 ММS + 20 хвилин |
Програма лояльності для бізнес-клієнтів «Київстар Бізнес Клуб» допускає
5% знижки від суми рахунку. Вона дає можливість акумулювати знижки
й використовувати їх на розсуд абонента на придбання нових мобільних
терміналів, або у вигляді коштів на мобільний рахунок. Ця програма
лояльності починає діяти для бізнесів-клієнтів з 6-місячним
абонентським стажем..
От
загалом й все, що ми хотіли розповісти в цьому матеріалі. Сподіваємося,
інформація виявиться корисною всім мАбільщикам, які ще не відкрили для
себе переваги програм лояльності.
Нехай прибуде з вами Бонус http://mabila.ua/
|