Пятниця, 15.11.2024, 05:59
Привіт Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід Головна сторінка      Вхід      Написати нам
Меню сайту
Розділи новин
Новини Кобеляччини [1620]
Твоє рідне місто, в якому ти живеш, навчаєшся, працюєш... Гадаєш, тут нічого цікавого не стається? Помиляєшся!
Новини Новосанжарщини [246]
Є таке чудове і чисте місто на Полтавщині - Нові Санжари. І живуть в ньому чудові люди. Але от казуси і там бувають цікаві
Новини України [9826]
Новини з Батьківщини
Новини світу [4403]
Тут усі найважливіші світові новини! Будь у курсі того, що відбуваються далеко, але все-таки навколо тебе!
Відео-новини [119]
Відео-новини зняті нашими кореспонентами. І не тільки нашими...
Новини Царичанки [0]
Наше місто
  • Кобеляцька міська рада
  • Місто Кобеляки
  • Історія міста
  • Розклад руху автобусів Кобеляк
  • Телефони міста (частина 1)
  • Телефони міста (частина 2)
  • Хто на сайті
    Онлайн всього: 13
    Гостей: 13
    Користувачів: 0
    Наші користувачі
    Всього: 3485
    Нових сьогодні: 0
    Нових учора: 0
    Нових за тиждень: 0
    Нових за місяць: 0
    Із них:
    Новачків: 1110
    Продвинутих: 2363
    Журналістів: 5
    Модераторів: 3
    Адмінів: 4
    Із них:
    Чоловіків: 2733
    Жінок: 752
    Наш сайт
    Новини: 16229
    Файли: 8769
    Цікавинки: 3279
    Картинки: 1814
    Анекдоти: 922
    Оголошення: 91
    Тести: 75
    Коментарі: 6090
    Форум: 555/31860
    Новини Полтавщини
    Зв'язок з адміном
    Написати листа адміністратору сайта

    Головна »2008 » Вересень » 4 » З українських шкіл зникли вчителі-фанатики з вогниками в очах



    З українських шкіл зникли вчителі-фанатики з вогниками в очах
    09:56

    Сашко Ушкалов – один із лідерів нової художньої практики, тобто літератури нової генерації. У його творчому доробку – поезії, збірка абсурдових п’єс, він перекладає сучасну німецькомовну поезію та прозу, впорядковує антології віршів. Герої його творів – молоді люди, його ровесники.

    Дебютний роман Сашка Ушкалова “БЖД” багато літературних критиків уважають одним із найвдаліших у ланцюгу “україн­ського молодіжного роману” (так умовно називають окремий жанр так званої сповідальної прози-маніфестів покоління). Тож із ким, як не з молодим харківським письменником порозмовляти в День знань про шкільні роки...

    Родом із дитинства

    – Пам’ятаєш свій перший дзвоник? Які відчуття тоді охоплювали?

    – Перший дзвоник пам’ятаю доволі добре. Був убраний у коричневу шкільну форму, як виявилося, дуже непрактичну, бо в неї на ґудзиках було написано “школа”, а коли вони губилися, їх неможливо було дістати, тож доводилося пришивати геть інші, через що я часто виглядав, як клоун. Пригадую, прийшов тоді без квітів. На першій лінійці мені подарували книжку про пожежників. Не збагну тільки, для чого. Пам’ятаю, що наприкінці лінійки мені стало нудно… На­віть більше: в класі мені стало зле, а коли повернувся додому з книжкою про пожежників, то виявилося, що в мене температура понад сорок градусів. Словом, першого дня в школі мені не дуже сподобалося (сміється).

    – Розкажи про свою першу вчительку…

    – Її звали Любов Борисівна, зовні вона нагадувала бізнес-леді, їздила до школи власним авто. Вона була гарна, дуже мене любила, але я ніколи не забуду, як вона цілком серйозно казала нам, що Ганс Християн Андерсен і Ханс Християн Андерсен – то два різні письменники…

    – Хто частіше був твоїми сусідами по парті – хлопці чи дівчата?

    – Геть не пригадую, з ким сидів першого дня навчання… Вилетіло з голови. А взагалі здебільшого сидів із дівчатами. Десь рік із дівчинкою на ім’я Оля, вона була гарненька і я, здається, навіть закохався в неї. Нещодавно знайшов у якійсь шафі поштівку із зайцем, яку вона подарувала мені на День захисників Вітчизни. Ми з нею дружили, але вона часто пропускала школу, бо багато хворіла. Потім мене посадили з дівчинкою Тетянкою, найкращою ученицею класу. Вона була збіса противна. Дуже мене діставала.

    Шкільна любов і... нелюбов

    – Перше кохання прийшло до тебе у школі?

    – У дев’ятому класі я закохався в дівчину на ім’я Катя, але до закінчення школи так і не наважився сказати їй про це. Смішна була ситуація. Але Катя про це все-таки дізналася: кілька місяців тому ми списалися з нею на “одноклассниках.ру”, і я їй сказав. Посміялися. Вона вже довго мешкає в Лондоні.

    – Ти любив процес прокидання-збирання-дороги до школи?

    – О, ні… Прокидання вбивали, бо я сова за власним годинником. Дорога до школи була нудною, бо пролягала через околичне студмістечко. Пригадую лише один смішний випадок, що стався зі мною класі в третьому. В мене було троє штанів, тобто взагалі троє. Вдома, маю на увазі. А на вулиці була весна й дика ожеледь – крига, залита водою. Вийшовши до школи, я сів на дупу й повернувся додому змінити штани. У других штанях сів на дупу в тому самому місці, що й у перших. Повернувся й одягнув треті, у яких сів на дупу вже перед самісінькою школою. Так і зайшов до класу.

    – Улюбленим і неулюбленим предметами були…

    – Дуже любив російську літературу. Точніше не саму літературу, а вчительку. Вона була справжньою фанаткою і єдиною людиною, яка вже тоді натякала, що я стану письменником. І не помилилася. Ненавидів алгебру, хоч і навчався в математичному класі аж сім років.

    Шкільні гріхи

    – Часто прогулював уроки?

    – Ні, майже не прогулював. У нашій школі за цим дуже пильно стежили. А якщо й прогулював, то зазвичай грав у футбол на шкільному стадіоні.

    – Згадай найяскравіший випадок у школі…

    – Колись ми з кількома однокласниками підірвали піротех­нікою хлопчачий туалет, а потім, коли нас допитували, звернули все на одного одинадцятикласника, який був одним із перших у місті металістів і ходив у футболці з черепами.

    – Користувався симпатією вчителів?

    – Якщо порівняти кількість тих, які любили, й кількість тих, які не любили, – то ні. Тобто вчителі мене не любили.

    – Як ти навчався?

    – Переважно добре, майже не мав “трійок”, але в певні моменти наставала якась апатія – і відбувалися провали, які дуже складно було ліквідувати до кінця чверті. Але в атестатах, наскільки пригадую, трійок не було. До речі, в мене в 11 класі був якийсь дивний табель. Там було написано: “Україн­ська мова – 5”, “Родной язык – 4”. Це мене неабияк напружувало...

    Господи, як добре, що все завершилося!

    – Й от момент останнього дзвоника… Які були відчуття?

    – Як би прикро не було це ви­знавати, я думав: Господи, як кльово, що все це завершилося!

    – А нині часто навідуєшся до школи?

    – За останні вісім років був лише двічі, хоч і дуже люблю свою школу. Я зрозумів це пізніше.

    – Порівняй час, коли навчався ти, й теперішню освітню ситуацію. У чому основна проблема неякісного надання освіти?

    – Думаю, майже нічого не змінилося. Хіба що підручники стали ліпші… Головна проблема неякісного надання освіти в тому, що поважні дяді й тьоті в міністерствах складають напрочуд непродумані та незрозумілі освітні програми. Принаймні шкільний курс з української літератури я геть реформував би. Друга, не менш важлива проблема: в наших школах немає фанатиків… Тобто вчитель працює без вогників в очах, відробляючи свої не дуже великі гроші… А в кожній справі має бути присутній здоровий фанатизм, тим паче, коли на тобі лежить відповідальність за молоде покоління!

    Розмовляла Анастасія Перфецька

    http://www.gazeta.lviv.ua

    Категорія: Новини України | Переглядів: 1228 | Додав: Admin


    Всього коментарів: 0

    Ім`я *:
    Email *:
    Код *:
    Форма входу
    Календар новин
    Пошук по сайту

    Рекомендуємо вам проводити пошук українською та російською мовами

    Корисне


    Опитування
    Останнє на форумі
  • Наука и смысл жизн... >>
  • БЕЗДЕПОЗИТНЫЕ БОНУ... >>
  • Сила слова! >>
  • Кобеляки на Google... >>
  • У кого какой интер... >>
  • Випадкове фото з галереї
    Погода
    Погода в Полтаве, Кобеляках, Новых Санжарах, Комсомольске, Кременчуге, Решетиловке, Козельщине
    Курси валют
    Курсы валют на PROext
    Корисні посилання


    Статистика










                    

    Copyright EXO © 2024, created by KING © 2007 Всі права захищені.
    Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій. У разі передруку матеріалів посилання на exo.at.ua обов'язкове. З питань співпраці пишіть на e-mail: Exo-site[а]bigmir.net