В наш доволі-таки нелегкий час кожен заробляє як може, і при цьому всі хочуть за своє «як можу» отримувати якомога більше. Адже як-не-як, а ми живемо в цивілізованому світі і він нам диктує свої правила. Це папуасу із Центральної Африки для повного щастя потрібно, щоб був дах над головою та чимось шлунок забитий. І все! Всього небагато. А нам же потрібно і високооплачувану престижну роботу, і п'ятикімнатну квартиру в центрі міста, і віллу на Канарах, і шикарний «Мерседес», і ще довжелезний список речей, який не вмістиш навіть на рулоні шпалер... Хочеться навіть, щоб на мобільному рахунку був безліміт. Ось про це і хочеться поговорити. Одного разу мені зателефонували на мобільний телефон. Беручи слухавку, я лише мимохіть звернув увагу, що телефонують з якогось невідомого номера. Пролунав приємний жіночий голос: - Доброго дня, ми проводимо опитування, чи задоволене наше українське населення своїми мобільними операторами. Маєте хвилинку? - Так, будь-ласка, – відповідаю. - Скажіть, як часто ви користуєтесь цим мобільним номером? Варіанти відповіді: постійно, час від часу, рідко. - Постійно, – зізнаюся я. - Друге запитання: хто оплачує ваш мобільний рахунок? Ви особисто, чоловік чи дружина, чи фірма, на якій ви працюєте? - Особисто я. - Дякую, третє запитання: чи працюєте ви в сфері реклами чи журналістики? - Так, працюю, – чесно відповідаю я і чую, як дівчина на якусь секунду запнулася, а потім промовила: - Ну... на цьому наше опитування закінчено, дякую за увагу. І короткі гудки. Я збитий з пантелику, ще раз дивлюся на номер, з якого телефонували. Дивне якесь опитування – начебто має визначати, чи задоволений я своїм мобільним оператором, а ні одного питання по темі. Та і номер, з якого телефонували, не мого мобільного оператора. І зовсім не схожий на службовий. Отже, скоріше за все, мене хотіли «розвести», саме така думка мені відразу прийшла в голову. Якби я відповів на третє запитання «ні», то мене б ще, можливо, запитали, чи я сам не працівник мобільного зв’язку і чи не маю відношення до «органів». Якщо ні те, ні інше, то мені б радісно повідомили, що я, як тисячний учасник опитування, виграю автомобіль, і щоб отримати його, мені потрібно всього-на-всього купити картку поповнення гривень на 20-50 і відіслати їм СМС, в якому вказати код поповнення. А потім сидіти і з радісною посмішкою на вустах чекати, доки мені під двері не підженуть новенького «Бумера» - якраз під мій однойменний рінгтон на мобілці. Що ж, на жаль, заробляють собі люди в такий спосіб. І надурюють дуже часто, здавалося б, в найбезглуздіші та найбанальніші способи. Хоча вже начебто і не 90-ті роки на дворі. Звернувшись до інтернету, я дізнався про найпопулярніші типи «розводів». На перший погляд, вони настільки неправдоподібні та дурні, але ж все-таки люди на них купляються і втрачають власні кошти на користь шахраям. Представники стільникових компаній упевнені, що на 99,9% сам абонент може уберегтися від телефонних шахраїв. У свою чергу оператори готові інформувати громадян про найбільш поширені схеми телефонного шахрайства.
«Випадок з родичами» Шахрай представляється родичем чи товаришем по службі вашого родича і схвильованим голосом повідомляє, що з ним трапилась біда (потрапив у аварію, збив людину). Як на зло, з телефоном теж проблеми - зламався, сіли батареї, відібраний бандитами, загубився - і доводиться дзвонити. Далі слідує прохання купити картку на 10, 20... 100 доларів і продиктувати по телефону її код. Знаходячись в стресовому стані або збентеженні, люди легко погоджуються допомогти. Буває, що злочинці входять в раж і після поповнення балансу передзвонюють і з полегшенням повідомляють, що конфлікт улагоджений: від постраждалих в ДТП сторін вдалося відкупитися. Потрібно лише в обумовленому місці передати посередникам гроші (від 300 до 1500 доларів). Передаючи необхідну суму, людина і не підозрює, що робить чергове добровільне пожертвування.
«Помилковий приз» На мобільний телефон дзвонить фальшивий ведучий відомої музичної радіостанції і поздоровляє з виграшем цінного призу. Щоб отримати приз, необхідно протягом хвилини додзвонитися на радіостанцію. Що додзвонився, поздоровляють, він передає привіти, замовляє пісню і дізнається ще одну приємну новину: він не просто отримає приз - телефон - його відразу ж підключать, потрібно лише протягом 30 хвилин купити карту поповнення рахунку і повідомити її дані діджеєві. Прийшовши за подарунком, обдурений абонент дізнається, що на радіостанції ніхто подібного конкурсу не проводив.
«СМС-прохання» Останнім часом абоненти стільникових операторів почали отримувати СМС-повідомлення з проханням: «У мене проблеми, подзвони по такому-то номеру. Якщо номер не відповідає, то поклади на нього стільки-то рублів і передзвони». Деякі абоненти, особливо пенсіонери, поповнюють рахунок шахраїв, думаючи, що пише хтось з близьких.
«Платний код» Вам дзвонить людина, представляється співробітником служби технічної підтримки стільникового оператора, пропонує підключити нову ексклюзивну послугу (варіанти: для перереєстрації, щоб уникнути відключення зв'язку через технічний збій, для поліпшення якості зв'язку і тому подібне). Для цього абонентові пропонується набрати під диктування фальшивого співробітника код, який є комбінацією для здійснення переказу коштів з рахунку абонента на рахунок шахраїв.
«Штрафні санкції» оператора Шахрай представляється співробітником служби технічної підтримки оператора стільникового зв'язку і повідомляє, що при заміні тарифного плану ви не оповістили оператора (не внесли своєчасно оплату, користувалися послугами роумінгу без попередження і так далі), і вам потрібно сплатити штраф, відправивши номери оплати на певний номер.
«Акції» оператора Абонент отримує повідомлення про акцію оператора. За умовами абонент до кінця тижня (місяця, року, життя) дістає можливість здійснювати безкоштовні дзвінки по країні. Для цього йому необхідно відіслати в службу інформаційної підтримки «оператора» коди декількох карт оплати. Чоловік отримує СМС-повідомлення, що оповіщає про надходження коштів на його рахунок, переведених за допомогою послуги «Мобільний переказ». Відразу ж після цього йому дзвонить шахрай, який стверджує, що тільки-но переказав гроші на його номер помилково і просить повернути гроші назад тим же «Мобільним переказом». Можливо, перелік неповний, і вже завтра народиться новий хід, розрахований на нашу довірливість і чуйність. Постарайтеся не втрачати пильність!
За суперприз - будь-яке прохання! Перші «винахідники» цього способу проявили себе в Росії, на Ставрополлі, близько восьми місяців тому, якраз після Нового року. Декільком жителям крайового центру прийшло повідомлення такого змісту: «Шановний абонент, радіостанція «Російське радіо» повідомляє Вам, що номер Вашого мобільного телефону став переможцем розіграшу ПРИЗІВ на «Російському радіо»! Тепер автомобіль за 450 тис. доларів Ваш! Поздоровляємо! Докладнішу інформацію можна отримати, подзвонивши з 9.00 до 19.00 за телефоном...» Природно, багато псевдо-щасливчиків, окрилені успіхом, що фактично впав з неба, відразу кидали всі справи і починали нервово дзвонити по вказаному номеру - за подробицями. Так зробив і Олексій Н. зі Ставрополя. І ось що з цього вийшло. - Рівно через два - три гудки на тому кінці дроту відповіла панночка з досить-таки милим голосом. Представившись Катериною, менеджером по розважальних проектах радіостанції, вона найдокладнішим чином відповіла на всі мої питання, - повідав нам Олексій. - Наприклад, з приводу того, що я не брав участі ні в якій акції, дівчина твердим голосом сказала: «Правильно, цей конкурс ми проводимо спільно з оператором «К» (на цьому місці могла бути будь-яка компанія) для популяризації нашої радіостанції; всі виграшні номери були визначені випадковим чином у присутності комісії». Далі послідувало перерахування складу цієї найавторитетнішої наглядової групи, метою якої було повністю виключити людський чинник при визначенні переможців. На наступне питання про те, де я можу забрати призи, була дана така відповідь: «Так, звичайно, в будь-який день з 8 до 20.00 приходьте в наш офіс за адресою...» І тут нібито менеджер радіостанції заявила: «Пробачите, трохи не забула, для отримання призу вам потрібно сьогодні до вечора купити карти експрес-оплати на суму 1500 рублів і повідомити їх пін-коди. Річ у тому, що виконання цієї процедури необхідне і є гарантом отримання призу, - це пов'язано з особливостями оподаткування. Але за це ви отримуєте бонус: ми проведемо автомобіль по відомостях так, що вам не доведеться платити більше ні копійки, ніяких податків. Подумайте!» Олексій подумав і вирішив, що півтори тисячі рублів - не так багато за річ ціною майже півмільйона, і все зробив, як говорили. Чи треба пояснювати, що після цього він не почув більше ні слова від спочатку приємної панночки - втім, як і від приписаної нею собі радіостанції. Відмічу, що указана «фірма-організатор» може бути абсолютно довільною - хоч адміністрація президента США, якій дуже захотілося заохотити простого ставропольського трудівника. Але шахраї ніколи не вибирають такі варіанти, оскільки своїм розмахом вони відразу змусять задуматися про правдивість, - тому для переконання і береться, як правило, назва якої-небудь радіостанції (всі вони дійсно частенько проводять різноманітні розіграші призів серед своїх слухачів). Унаслідок новизни у момент зародження даного виду «розвода» ніхто не звернув належної уваги на те, що якимось там десяти користувачам, загальне число яких у нас складає майже 3 млн., прийшли подібного роду повідомлення, і, чітко прослідувавши викладеним там інструкціям, люди скоротили свій бюджет: хтось на 500 рублів, а хтось і на 5 тисяч. «Посилати чи не посилати коди на вказаний номер?» - роздумували потенційні жертви. І багато хто все ж таки вирішував, що їм випав той самий щасливий квиток, і вони обов'язково повинні його узяти... Ах, скільки ж ще у нас довірливих громадян...
«Не заплатиш - друга посадимо...» Цей тип «розвода» зустрічається набагато рідше, ніж попередній, оскільки варіант є більш привілейованим і дозволяє навіть при одній вдалій спробі значно підвищити свій матеріальний стан. Ґрунтується він на типовому бажанні людини допомогти ближньому. Михайлу з П'ятигорська несподівано подзвонили з незнайомого номера. Людина на іншому кінці дроту представилася співробітником ГИБДД і повідомила, що у його друга серйозні проблеми. - Він їхав на автомобілі і порушив правила дорожнього руху: поїхав на червоне світло і збив людину, - заявив нібито інспектор. - Тепер йому загрожує позбавлення волі на строк до 10 років. Але все можна «зам'яти». Для цього в терміновому порядку (година часу) потрібно придбати карти експрес-оплати послуг стільникового зв'язку великих номіналів на тисячу доларів і продиктувати їх пін-коди «співробітникові органів». Прагнучи щонайшвидше виручити друга з біди, приголомшений Михайло виконав вимоги того, хто дзвонив. А потім (тільки потім) набрав номер цього самого друга і, зрозуміло, дізнався, що той взагалі зараз в Москві. Приблизно так недавно «розвели», до речі, батька відомого співака Володимира Преснякова. Йому подзвонили і сказали: «У вашого сина крупні проблеми, і щоб хоч раз ще побачити його, ви повинні зарахувати на такий-то рахунок таку-то суму». Сума, зрозуміло, була перерахована, але коли батько подзвонив Володі, з'ясувалося, що у нього все нормально, і ні в які кримінальні або неприємні ситуації він не потрапляв.
Тепер можете сміливо вирізати цю статтю, повісити на стінку і час від часу читати її, щоб не ви боялися шахраїв, а вони вас!
KING
|