Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 1 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Перше, що можна було побачити на території заводу, – це ряд
«кокакольних» фур. В пам’яті одразу виринула мелодія новорічної реклами
та слова з пісні – «Свято наближається, свято наближається…» Однак
наближалось не свято, а екскурсія. І бажання дізнатись, що коїться
всередині велетенської будівлі під назвою завод «Кока-Кола Беверіджиз
Україна», швидко переключило увагу на інші речі.
Нас провели до екскурсійної кімнати, де розміщені чудернацькі макети
пляшок «коки», оздоблені в українському етнічному стилі. Особливо
привернула увагу бляшанка у вигляді української хатини під солом’яною
стріхою та пляшка-млин.
Проте юрба журналістів мала питання, на які не терпілось отримати
відповіді, і перше з цих питань стосувалось експериментів, якими інколи
займаються люди, вимочуючи м’ясо, панчохи та інші речі в «Кока-колі». – Нам ці експерименти непотрібні, тому що ми розуміємо, що це абсолютно
неадекватна і нічим не аргументована інформація, – відповідає Ольга
Чумак, менеджер зі зв’язків зі ЗМІ компанії «Кока-Кола Україна». – Ми
не спускаємося до рівня того, щоб якось відстоювати свою правоту.
Давайте мислити категоріями компанії. У нас компанія глобальна, велика,
і проводити якісь експерименти – це ризик того, що тобі кожного разу
будуть підкидати якийсь матеріал для експериментів. Це провокація, а ми
на провокації просто не реагуємо. Ви зараз підете на підприємство і
зможете на власні очі побачити, як перевіряється якість продукції. У
нас є спеціальна мікробіологічна лабораторія, в якій кожні півгодини
проводяться тестування. Наші спеціалісти беруть зразки продукції прямо
з лінії виробництва, щоб переконатися, що вони дійсно є безпечними і
відповідають стандартам якості.
На вході до виробничого цеху на нас одягли халати та головні убори, що
нагадували шапчину для душу. Вказали, де продезинфікувати руки
спиртовим розчином, і лише потім впустили всередину.
Відомо, що в нашій країні працює 2000 працівників компанії «Кока-Кола
Україна». На лінії розливу напоїв виробничого поверху заводу автор
вгледіла лише п’ятьох працівників, з яких один досліджував якість
пластикової пляшки, двоє водили нас по заводу, і двоє йшли позаду, щоб
ми раптом не вирішили там залишитися. Повністю автоматизоване
виробництво, м’яко кажучи, дивувало. Маленькі пластикові заготовки
заїжджали у скромну «будочку» і перетворювались там на повноцінні
пляшки. Цей процес відбувається методом вдування в гарячу пластикову
заготовку повітря, після чого пляшка отримує свою остаточну форму. Чим
ближче ми наближалися до місця розливу напою, тим приємніший доносився
аромат. Вже через мить ми спостерігали нове перевтілення. На
закорковані пляшки з оранжевим наповненням, знову ж таки, без людського
втручання, техніка наліплювала етикетки зі світовим логотипом «Fanta».
Процес досить цікавий, а відсутність ручної праці унеможливлює фактор
людського недбальства. Іншими словами, якщо на котрімсь заводі
розлючений чимось працівник може накапостити в продукт, то в цьому
напійному царстві така можливість виключена.
Рецептуру виготовлення напою «Coca-cola» нам не розкрили. Кажуть,
вибачайте – секрет. Втім, таємничість українців тільки заворожує.
Інакше не цікаво. Говорять, що чоловік кохає жінку, доки в ній є
загадка. Тож нехай напої компанії «Кока-Кола Беверіджиз Україна»
залишаються такими ж смачними та трішки загадковими.