Повна
назва свята у церковному календарі – Введення в храм пресвятої
Владичиці нашої Богородиці і діви Марії. Святкують його з УІІІ ст. на
спомин про чудесне введення Богородиці в Єрусалимський храм – її
посвячення Богові.
За християнським тлумаченням, свято Ведення розповідає про те, як
перша з роду людського – Богородиця – вступила до незбагненного
спілкування з Богом. Спілкування це зростало до того дня, коли Марія
могла вимовити ім’я Бога всім розумом, усім серцем, усією волею, всією
плоттю своєю і разом зі Святим Духом народити втілене Боже Слово.
Відповідно до церковного змісту, для віруючих здійснення цієї чудесної
події - символ того, для чого людина призвана, куди Господь зве її – до
Святая святих – до найпотаємнішого. Крім того, свято Введення – це
свято невинного дитинства, небесної чистоти.
Народна назва свята – «Видіння» - пішла від того, що люди вірили у
надприродню силу: в цей день Бог начебто відпускає праведні душі, щоб
вони могли подивитися («повидіти») своє тіло. Тому на Пречисту
остерігалися копати землю, бити прачами білизну, м’яти льон чи коноплі
на терницях – «бо можна придушити душу». Хто це робив, то таким людям
під час жнив «гроза обов’язково влучала в копи».
У народі це свято здавна пов’язували з початком справжньої зими.
Вважалося, якщо сніг випаде до Введення – він обов’язково розтане. А
коли після Введення сніг піде – то настане зима. Існували й інші
прикмети: скільки на Ведення води, стільки на Юрія трави, якщо на
Введення є вода, то буде в мисці молоко і т. ін.
По погоді в день Введення намагалися дізнатись, якою вона буде під
час усіх зимових свят. Якщо на Введення мороз – усі свята будуть
морозними, тепло – усі свята будуть теплими. Під час Введення
починалося катання на санях.
Хоч і мовитися, що «Введенські морози ще зими не роблять», але під
цю пору стає все холодніше й холодніше. Земля вже чекає білої шуби,
сподіваючись, що «Третя Пречиста снігом прикриває».
При підготовці матеріалу використані праці В.Скуратівського.
http://naiz1.pp.net.ua