Стрімке збільшення кількості електронних систем в автомобілях може
призвести до ситуації, коли власник нового авто не зможе отримати усіх
функцій, яких хотів би. Одночасно із збільшенням кількості
електронних систем в автомобілі, зростала потреба в електричному
струмі. Незабаром ця потреба перевищить потужність автомобільних
батарей. «Я з легкістю уявляю собі ситуацію, в якій клієнт не
зможе отримати якихось функцій через енергетичну перенавантаженість
авто», - каже Роберт Клостербоер, старший віце-президент ON
Semiconductor Corp. «Доведеться обирати між додатковим 30 хвилинами
їзди та якісним стерео». Тому Клостербоер розуміє чому такі
автовиробники як Toyota Motor Corp. прагнуть зменшити кількість
електронних блоків керування. Йдеться про блоки контролю за роботою
силового пакету, систем безпеки, шасі, мультимедіа тощо. БІЛЬШЕ І БІЛЬШЕ Кількість електронних блоків керування у сучасних авто зростала як гриби після дощу. У
сучасному люксовому авто вищого рівня таких блоків може бути аж 70.
Наприклад, в люксових BMW. В більшості General Motors, Ford Motor Co.
та Chrysler LLC - від 25 до 35 блоків. «Поки що ми можемо
говорити, "А давайте встановимо на автомобіль усе, що тільки можемо, а
власник нехай вирішує, що йому потрібно"», - каже Клостербоер. «Але
невдовзі ми можемо дійти до межі, за якою автовиробник змушений буде
вирішувати, що саме встановити на автомобіль і при цьому не порушити
екологічні норми». Під час жовтневої конференції на тему
автомобільної електроніки, п'ять автовиробників підтвердили намір взяти
під контроль електронні системи у своїх автомобілях. У 2008 році світові обсяги продажів автомобільних мікроконтролерів склали 5.3 млрд. доларів США, повідомила Gartner Inc. Оскільки
більшість «зелених» технологій, наприклад, гібридні силові пакети,
працюють під контролем електронних систем, до 2012 року ринок
мікроконтролерів зросте до 6.3 млрд. доларів США. Половину зростання
забезпечать традиційні автомобілі, чию паливну ефективність спробують
вдосконалити за рахунок використання електронних систем. Допоможуть
зростанню попиту на мікроконтролери будь-які нові автомобілі, адже
кожна за кожною функцією (новою чи старою) стоїть електроніка, каже
Джим Трент, віце-президент автомобільної групи в NEC Electronics
America Inc. «Салон автомобіля - ось де слід чекати розквіту. Усі
хочуть додаткового комфорту всередині автомобіля і тому саме тут
напівпровідниковій продукції буде де розвернутись». ГОЛОВНЕ ДОСЯГНЕННЯ Toyota давно зрозуміла, що мусить і може скоротити кількість електронних систем. Весною
2006 року президент Toyota Катсуакі Ватанабе поставив за мету скоротити
кількість електронних блоків керування в автомобілях марки з 60 до 4.
Це завдання стало одним з пунктів загальної програми зі спрощення
автомобілів Toyota, скорочення витрат і прискорення розробки нових
автомобілів. Цього року Toyota досягла поставленої мети - майже. У
лютому цього року компанія презентувала у Японії новий люксовий седан
Toyota Crown з чотирма електронними блоками керування - силовим
пакетом, безпекою, мультимедією та кузовом. Звучить непогано. Але
насправді ті чотири великі блоки контролюють купу маленьких блоків.
Toyota стверджує, що кількість блоків електронного контролю за кузовом
зменшилась на одну чверть у порівнянні з попереднім поколінням, але
скільки їх було не повідомляє. Крім того, є кілька окремих вузлів
із своїми власними контролерами - електричний підсилювач керма та
система зміни його передавального числа, двигун та гальма. Детройтська трійка очікує зменшення кількості маленьких контролерів за рахунок їх інтеграції у великі. «Справжня
сила, як нам відомо, в інтеграції», - каже Джим Бужковські, директор
Ford з проектування глобальних електронних та електричних систем. «Ми
робимо кращою вартість автомобілів, але водночас і їхню якість,
потужність і цінність для власника. Тому ми продовжимо процес
об'єднання функцій і, швидше за усе, зменшимо кількість електронних
блоків». ВАЖКА РОБОТА BMW AG встановлює до 70
блоків на свої люксові автомобілі вищого рівня. Це «мабуть, межа для
автомобіля вищого рівня», вважає Гюнтер Райхарт, віце-президент BMW з
допоміжних систем, кузовної електроніки та електричних мереж. Середньостатистичний автомобіль BMW має від 40 до 50 блоків. «Ми
докладаємо максимум зусиль для зменшення кількості блоків. В одній з
наступних моделей, за кузовом слідкуватимуть на 4, а 2 блоки. Кілька
проектів з інтеграції вже працюють повним ходом». А тим часом, виробники електронних систем не хвилюються і передбачають зростання попиту на свою продукцію. Наприклад,
Freescale Semiconductor Inc. (один з найбільших виробників
автомобільних мікроконтролерів) наголошує на системі розпізнавання
зображень. «Камера, яка зазвичай стоїть за дзеркалом заднього
виду, стежить за дорожніми знаками», - каже директор Freescale
Semiconductor Inc. Рей Корнін. «Вона зчитує усі знаки на дорозі.
Наприклад, ви можете вивести на панель приладів останній знак обмеження
швидкості, який ви проїхали». «Для цього потрібне досить складне програмне забезпечення, а йому потрібен досить потужній процесор».
http://www.autopilotnews.com
|