Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 1 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Безнадійні страйки працівників Львівського автозаводу
12:59
Виробництво автобусів у Львові зупинилося. Керівники підприємства
«Львівські автобусні заводи» не впустили працівників на роботу. Близько
трьохсот працівників під стінами заводу влаштували акцію протесту,
вимагаючи заборгованої зарплати. Ознайомившись з вимогами керівництва
заводу (перехід з п’ятиденного на чотириденний робочий тиждень) -
робітники не підписали жодного запропонованого документа. Деталі
конфлікту для «МЕДІАСТАР» розповідають страйкарі-робітники, чиновники Львівської ОДА та депутати Львівської облради.
-
Наприкінці минулого тижня нам дверей не відкрили та не впустили в
середину приміщення. Не дозволяють зайти і сьогодні, але ми продовжуємо
стояти. Хочемо, щоби нам виплатили зароблені гроші. Натомість, чуємо,
що при можливості дадуть по 100-200 гривень на кутю до свят. Це
виглядає як милостиня, – скаржиться слюсар заводу Петро Білецький.
Десяток
робітників автобусного заводу не пропускали керівників на свої робочі
місця. Проте останні потрапили в свої офіси через іншу прохідну.
Численна кількість працівників заводу подалася до трудового арбітражу,
аби отримати дозвіл на страйк.
- В нас немає іншого вибору: до
роботи і так не допускають, виключили повність електроенергію.
Аргументи - заборгованість за світло. Те, що на заводі не буде вже
роботи, то зрозуміло. Але нехай хоч заборгованість віддадуть, - каже
працівник заводу пан Василь.
- Власники, які купили завод, не
працювали належним чином і ті дії, які вони вчиняли з фінансуванням, це
був один із сценаріїв доведення заводу до банкрутства. На мою думку, це
їхнямета. Те, що завод за будь яких умов доведуть до крайнощів, я
говорив ще 2005 року. Як бачимо мої прогнози, на жаль, справдилися, бо
це була така технологія власників. Цинізму немає меж. Бентежить те, що
вони прикриваються фінансовою та економічною кризою. Однак, в нашому
випадку - це тут ні до чого. Адже криза всім частково завдала якісь
проблеми. Їхнім прямим обов’язком є виплатити зароблені гроші людям.
Працівники правильно зробили, що звертаються до органів місцевого
самоврядування. Я взявся до цієї справи, як депутат обласної ради з
метою допомоги, - прокоментував для «МЕДІАСТАР» депутат Львівської обласної ради, колишній директор Львівського автобусного заводу Степан Давидяк.
Варто
зазначити, що власники ТзОВ «Львівські автобусні заводи» - це брати
Чуркіни, громадяни Російської Федерації. За статистикою, автобусний
завод найбільший боржник у області, сума заборгованості складає близько
7 млн. грн., борги за електроенергію - 340 тис. грн.
За
словами Давидяка, дирекція повідомила, що не планує закривати завод.
Натомість, дирекція також намагались виплачували мінімальну зарплату.
Щоправда, не усім працівникам. Погасити борги із зарплати не вдалося
через кризу в усьому світі.
- Звичайно, ми розуміємо, що товар
Львівського автобусного заводу дорого коштує, бо це якісна продукція.
Але це не державна власність Росії. Податки на прибуток залишаються в
Україні. Звичайно, ми розуміємо, при умовах загальної кризи, коли не
можливо взяти кредити, коли відсутня підтримка з боку влади, дуже
складно щось зробити. Власники заводу вживають усіх заходів для того,
щоби зберегти виробництво. Тому зрозумійте нашу позицію. Аналогічні
проблеми існують ще на десятку таких заводів Львова і Львівської
області. Заборгованість із зарплати - це проблема загальна. Шкода, що
так складається ситуація, але це проблема всього господарського
комплексу Львівської області. Львівський автобусний завод не
відрізняється нічим від інших промислових підприємств. Тому й
вирішувати потрібно спільними зусиллями. Тобто, місцева влада має
підтримати свого виробника – це найголовніше, - прокоментував для «МЕДІАСТАР» генконсул Російської Федерації у Львові Євгеній Гузєєв.
Свою
позицію щодо конфлікту висловив також головний конструктор проекту по
міських автобусах Львівського автобусного заводу Володимир Будзан. Він
каже, що наразі усіх цікавить риторичне питання: чому зупинилось
виробництво, адже є замовлення на техніку, підписані відповідні
контракти.
- Взяли передоплату, а куди поділись кошти, не
відомо, - каже він. - Міста не отримають техніки і ми теж залишимось ні
з чим. На мій погляд, це звичайний саботаж з боку керівництва заводу. У
січні минулого року була нарада, на якій говорили, що 292 машини, три
автобуси до травня мали зробити, і дати Києву 50 великих доволі дорогих
дволанкових автобусів. Вже в липні київське начальство мене запитувало
щодо автобусів, які мали бути ще в травні. А я міг зробити висновок
один: вони не зроблені, хоча в контракті є все розписано і чітко
зазначено.
У Львівській ОДА зазначають, що вирішити конфлікт
на автозаводі – складно, адже підприємство приватизоване, при тому ще й
російськими підприємцями. Однак, зважаючи на масштаби проблеми, в ОДА
все ж намагаються щось робити. У коментарі для «МЕДІАСТАР», заступник
голови Львівської ОДА Тарас ФЕДАК розповів, що для початку керівництво
області хоче вислухати регіональний Фонд держмайна і всі інші
структури.
- Підприємство приватизоване, до того ж немає
частки державної акції. Натомість, є порушення закону щодо невиплати
зарплати. Будемо шукати вихід. Треба виконувати законодавство України і
платити людям заробітну платню.