Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Проект Генплану Львова має низку суперечностей, які доведеться
опрацювати. Керівник програми моніторингу державної пам’яткоохоронної
політики Центру правових та політичних досліджень „СІМ” Ярина ЯСИНЕВИЧ розповіла „МЕДІАСТАР”, що насамперед необхідно врахувати вирішення транспортної проблему у центральній частині Львова без шкоди для пам’яток.
Центр
правових та політичних досліджень «СІМ» у рамках моніторингу державної
пам’яткоохоронної політики відслідковує процес розробки проекту
Генплану. Так, до беззаперечних позитивів проекту Генплану експерти
«СІМ» відносять констатацію факту, що «історичний центр Львова є
унікальним історико-архітектурним середовищем, яке необхідно
максимально зберегти» і те, що «збереження історичного середовища
Львова є одним із стратегічних напрямків діяльності всіх учасників
містобудівного процесу в місті» .
- Розробники Генплану
вказують на складне завдання Генплану – пристосування центрального ядра
до нових потреб в інтенсифікації росту транспорту, - каже вона. - Про
наміри збільшити кількість транспорту в центральній частині Львова, яка
має подвійний охоронний статус (ЮНЕСКО та Державного заповідника)
свідчить схема магістралей, гаражів та автостоянок, на якій зазначені
місця побудови підземних паркінгів, передбачені інвестиційними
пропозиціями до „Євро- 2012”. Йдеться про площі св. Теодора, князя
Ярослава Осьмомисла, перетин вулиць Кривоноса-Замкова,
Стефаника-Коперніка.
На думку експерта Ярини Ясиневич, у проекті
Генплану „Містопроект” наголошує, що одним із заходів концепції
організації руху транспорту в центральній частині міста є розширення
тротуарів та пішохідних зон за рахунок вивільнення приміщень в перших
поверхах будівель.
Але, зважаючи на те, що будівлі у центрі
Львова розташовані на території ЮНЕСКО, і є пам’ятками архітектури, то
як пов’язується цей запланований захід з ч.3 проекту Генплану. У цьому
пункті пише: «історичний центр Львова є унікальним
історико-архітектурним середовищем, яке необхідно максимально зберегти»
- Відповідно до ч.2 п. 24 Віденського меморандуму, де сказано,
що «містобудівна інфраструктура у зонах охорони має вживати всіх
заходів, що спрямовані на дотримання характеру історичної спадщини, ми
пропонуємо низку доопрацювань до проекту. Серед пропозицій – дотримання
містобудівельних норм у центрі міста, згідно з чинним законодавством,
враховуючи міжнародні договори, ратифіковані Верховною Радою України.
Друге - продовжити термін громадського обговорення проекту Генплану,
розмістивши на офіційному сайті міської ради техніко-економічні
показники, а також доопрацювати його з врахуванням зауважень від
громадських організацій.
Відповідні листи з пропозиціями
експерти „СІМ” відіслали керівнику архітектурно-проектуальної майстерні
№2 «Містопроект» Віталію Дубині, начальнику управління архітектури
Львівської міської ради Юрію Криворучку, директору департаменту
містобудування міської ради Андрію Павліву та меру Львова Андрію
Садовому.
Довідка
Генплан Львова виконує на
замовлення Львівської міської ради Державний інститут проектування міст
„Містопроект” за участі спеціалістів Національного університету
„Львівська політехніка”. Генплан є видом містобудівної документації з
планування територій міста, і призначений для обґрунтування
стратегічної політики міської ради у питаннях використання територій.
Перший
генплан Львова був розроблений 1928-1935 років під керівництвом
професора Дрекслера. Наступні документи розроблялися 1956 року, 1966
року та 1993. Коригування Генплану було розпочате ще 2001 року, згідно
з розробленою концепцією розвитку міста.