Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
Минулого місяця автопродажі в Україні впали на 35%, на відміну від 14%-вого жовтневого зростання.
У
грудні ж вартість машин у салонах автомобільних дилерів та імпортерів
може злетіти на 25%, що ще серйозніше позначиться на кількості
реалізованих транспортних засобів.
Настільки різкому стрибку цін і зниженню автопродажів у цьому місяці слугує підвищення мит на ввезення імпортних автомобілів, повідомляє finance.ua.
Відповідний закон №3379 був прийнятий учора депутатами Верховної Ради.
За нього проголосували 269 осіб з 444-х. Відповідно до закону голови
парламентського комітету з питань митної політики Сергія Терьохіна, на
мито вводиться 13%-ва тимчасова надбавка. Отже, мито складе 23%.
Нові
умови ввезення авто з інших країн набудуть чинності протягом 10-ти днів
після опублікування законопроекту. До того ж, закон ще повинен
підписати спікер Верховної Ради і президент Віктор Ющенко. Але, глава
держави може накласти вето на законопроект, що, у принципі,
малоймовірно. Президент раніше заявляв про те, що імпорт автомобілів не
є пріоритетом, який потрібно підтримувати, оскільки основну частину
негативного балансу країни займає саме імпорт.
Крім того,
великий тиск на вітчизняний автомобільний ринок може зробити підвищення
податку із власників транспортних засобів в 2,5-10 разів, а також
підвищення акцизного збору на "бензини моторні (з 60 євро до 110 євро
за 1000 кг) і на дизельне паливо".
Разом з тим, Верховна Рада
має намір скасувати норму, що регулює ціну на паливо та втримує можливе
підвищення на рівні не більше 70-ти відсотків. Тепер же, якщо за цей
законопроект сьогодні проголосують депутати, дана норма буде скасована.
А це означає, що держава зможе змінювати ціни на бензин на свій розсуд.
Що
ж стосується підвищення вартості автомобільної продукції, самі
автоімпортери стверджують, що в результаті введення нових мит та
акцизів, вони будуть змушені підняти ціни на автомобілі партій 2009
року в середньому на 25%. Крім того, введення нових митних тарифів
створить сприятливі умови для "сірого" імпорту.
Нагадаємо, що
представники Всеукраїнської організації автомобільних імпортерів і
дилерів (ВААІД) виступали категорично проти підвищення мит. "Якщо ми
порушимо правила СОТ, наслідки для нашої країни можуть бути дуже
негативними. Приміром, американські металурги з радістю будуть чекати,
коли ми порушимо хоч якесь правило, і із задоволенням закриють доступ
нашим сільськогосподарським продуктам на американський ринок", -
розповів генеральний директор ВААІД Олег Назаренко.
Але з такою
позицією були не згодні українські виробники. "Або ми поступимося
позиціями імпорту, або будемо продавати власні автомобілі", - сказав
міністр промполітики Володимир Новицький. А віце-президент
Всеукраїнської асоціації автовиробників "Укравтопром" Юхим Хазан
висловив думку, що у випадку, якщо держава не введе підвищені мита, всі
автозаводи країни під кінець року можуть повністю зупинити виробництво.
У
той час, як європейські країни, також зазнаючи катастрофічний спад
автопродажів, намагаються будь-якими заходами обмежити негативний вплив
кризи на автопром, наша держава кидається в крайності. Адже, як
говорить генеральний директор "АВТО Інтернешнл" Олена Дуніна, жодна
країна не повинна закриватися в лихоліття. Ясно, що купівельна
спроможність у зв'язку з усіма вжитими заходами сильно знизиться. А це
означає, що продажі автомобілів у грудні впадуть до рекордних
показників і держава, відповідно, недоодержить велику суму в бюджет.
Про розмір збитків, від яких постраждає Україна, можна буде судити вже
в наступному році.