Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
10 січня 2009 року в газеті «Урядовий кур'єр» був надрукований текст Закону України «Про внесення змін до деяких Законів України з питань оподаткування». Того ж дня Закон вступив у дію. А через кілька днів, докумекавши, в чому суть змін у законодавстві, схопились за голову і заволали несвоїм голосом власники допотопних «Волг» та «УАЗів».Ці автомобілі мають свою специфіку. Вони випускались в радянські часи і їздять на них в абсолютній більшості сільські пенсіонери. Машини ті давно втратили свою престижність, вони енергоємні і малокомфортні. І перепродаючись, переходячи від господаря до господаря, помаленьку опинилися в руках сільських дядьків. Користуються ними, щоб 10 разів на рік «на базарь» з’їздити, частіше - щоб сіно, буряки, картоплю та інші дари садів і городів додому перевезти. Про специфіку даних транспортних засобів знають в Україні всі. Ні, майже всі. Не знають про неї лише наші великомудрі нардепи. Саме вони, прийнявши вищезгаданий закон, фактично урівняли в правах себе «палко любимих» і сільських дядьків-пенсіонерів. Та урівнявши в правах, чомусь забули про можливості, ті, що фінансові. Адже з 10 січня власник автомобіля «ГАЗ-24» з об’ємом двигуна 2,4 літра при проходженні техогляду повинен за кожні 100 куб.см платити 75 гривень. Тобто – 1800 гривень. За два роки це складає 3600. І це при тому, що не за кожну «Волгу» зараз заплатять таку суму. Так наші законодавці нібито обклали даниною багатих. Тобто себе і до себе наближених. Тих, хто їздить на потужних сучасних моделях «БМВ», «Тойот», «Мерседесів» та інших «лексусах». Вони там в парламенті так запрацювались, так відірвались від землі, що забули про існування «Волги». Про дану «фішку» повідомив «ЕХО» Іван Федоренко, житель одного із сіл Кобеляцького району. Ледве не плачучи він розповів: «У мене «Волга» 1986 року випуску. Я пройшов влітку техогляд. Заплатив, як пільговик, 240 гривень налогу. А оце поїхав у МРЕО реєстраційний талон получати, а мені кажуть: «Доплачуй 1800». Я їм: «Я ж вже заплатив. Та я на тій машині 5 раз в год їзжу!» А вони: «Нічого не знаємо, новий закон, доплачуй». От чоловік і попрохав «корєспондєнта» поїхати з ним у МРЕВ і допомогти розібратися у хитросплетіннях тамтешнього збору коштів. Поскільки питання до співробітників даного відомства у «ЕХО» накопичувались і до цього, пропозиція пенсіонера була сприйнята позитивно. Одразу скажу – допомогти чоловікові не вдалося. Швидше за все тому, що професія журналіста не тотожна до професії юриста. А в Кобеляцькому районі немає жодного, підкреслюю, жодного, крім Олександра Письмака, діючого юриста, котрий в змозі надавати кваліфіковану консультацію з фахових питань. Журналіст же може лише висвітлити ситуацію, розповісти суспільству про те, що відбувається. Що ж відбулося з власником «Волги» Іваном Федоренком? Він дійсно у 2008 році пройшов техогляд. І заплатив 240 гривень податку з власників транспортного засобу. Так він робив і у 2006, 2004 і 2002 роках, з того дня як придбав «Волгу». А ось у 2009-му він вирішив отримати реєстраційний талон. До того їздив по дорученню і весь час возив поряд із собою юридичного власника авто – свою жінку. А у МРЕВ йому й кажуть: «Ви машину придбали у 2002-му? А як ви доведете, що вона взята на облік в Україні до 1990 року? Немає доказів? Значить 50% пільгою ви не користуєтесь, а заплачені 240 гривень є сплаченим податком лише за 2008-ий рік. А за 2009-ий сплатіть, будь-ласка, ще 1800». Ось тут Іван-пенсіонер і обімлів: доказів у нього дійсно немає. Історію автомобіля свого він не знає. Хіба ж він про такий поворот міг подумати! Начальник МРЕВ Олег Олефіров, вислухавши скаргу пенсіонера, передану через журналіста, відповів, що нічим допомогти не може і його підлеглі діють на законних підставах. Дійсно, в даному випадку претензій їм не пред’являли. Хоча виникає питання: «А як же Федоренко техогляд пройшов? Чому тоді пільга в 50% на його автомобіль діяла? Хоча формально – це питання не до МРЕВ. На деякі ж інші запитання Олег Олефіров відповів. - Людина хоче отримати тимчасовий реєстраційний талон. За що, крім вартості, потрібно платити? - При видачі талону в обов’язковому порядку контролюється сплата податку з власників транспортних засобів за останні 2 роки. Власник повинен надати МРЕВ копії цих документів, а їх самі зберігати в себе три роки. Нагадую, що з 10 січня 2009 року ставки податку змінились. Особливо суттєво – для автомобілів з об’ємом двигуна понад 2,2 літра. Крім того, проводиться огляд транспортного засобу. В разі необхідності проводиться дослідження. За нього теж потрібно платити. Точну вартість цієї послуги сказати не можу. Тому що її проводять не співробітники МРЕВ, а експерт НДКЦ. - Зрозуміло. Незрозуміло лише, чому дослідження змушують пройти всіх власників транспортних засобів. І якими документами регламентуються ціни на послуги МРЕВ? Скажімо, у багатьох людей викликає обурення той факт, що за здачу «старого» реєстраційного талону їм доводиться платити 35 гривень. - Я не згоден з тим, що на дослідження посилають усіх. Це неправда. А щодо вартості послуг, їх перелік та розмір регламентуються постановою Кабінету Міністрів №795 від 4.06.2007 року та Спільним наказом МВС України, Мінфіну та Мінекономіки №369/1105/346 від 5.10.2007 року. - І останнє запитання. Уявімо таку ситуацію. Громадянин їздив по тимчасовому реєстраційному талону. Але надумав чи переїжджати, чи «гнати» машину на продаж. Він здає талон, забирає у МРЕВ доручення і їде. І тут його зупиняють співробітники ДАІ. Що робити, адже це порушення і чималий штраф? - Не знаю, що й відповісти. Задам це питання в обласному управлінні ДАІ. Але не думаю, що інспектор на лінії буде в такому випадку складати протокол. В крайньому разі можна одразу ж передзвонити до нас, у МРЕВ. Ну а в самому крайньому – оскаржити постанову в суді. Після отримання цих відповідей довелося в глибинах Інтернету пошукати згадані у них документи. Дійсно, є й така постанова Уряду, і наказ МВС №369. Але після ознайомлення з ним запитань стає ще більше. Виявляється, МВС може надавати близько сотні платних послуг. Навіть таких, як ремонт котелень! Та такої розцінки, як 35 гривень за здачу реєстраційного талону, ми так і не знайшли. Натомість прочитали, що за здачу екзамену для отримання посвідчення водія потрібно платити 13 гривень. А всі платять 400. Тож швидше за все візит журналістів «ЕХО» в Кобеляцький МРЕВ не є останнім. … Вже після проведення інтерв’ю вдалося поспілкуватись із власником «свіженького» реєстраційного талону. Володимир Горбенко, житель Дніпропетровська, стояв на ганку МРЕВ і, задоволено посміхаючись, курив. «Талон мені обійшовся у 360 гривень, - охоче розповів Володимир. – Хоча налаштовувався я гривень на 700. По часу все це зайняло у мене півдня. Правда, кажуть, що сьогодні людей менше, аніж звичайно. Підвищення податку по мені сильно не вдарило. У мене ж «вазівська» «сімка», а там двигун не дуже потужний». До речі, у США, країні, де на «джипах» їздять сільські пенсіонери, транспортного податку як такого взагалі немає. Він закладений в ціні пального. Маєш потужне авто і багато їздиш – платиш більше. При такому підході українські пенсіонери на «Волгах» платили б копійки. А якщо згадати, що в штатах бензин вдвічі дешевший від нашого…