Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
За останні кілька років в Україні почав стрімко розширюватись ринок страхових послуг. Застрахувати можна все – від власного життя та здоров’я до комерційного ризику. А деякі види страхування взагалі стали обов’язковими. Приклад – так звана «автоцивілка», тобто страхування відповідальності автовласника перед третіми особами. За відсутності даного страхового полісу водієві навіть загрожує чималий штраф. На перший погляд – це цілком нормальне явище. До Європи йдемо! А там страхуються всі. Тому що в цивілізованому світі люди прагнуть убезпечити себе від будь-якого ризику, мати впевненість у майбутньому на випадок біди. Але то – в цивілізованому світі. В Україні ж, на жаль, нерідкі випадки, коли, застрахувавшись, людина не лише не вберігає себе і оточуючих від небезпеки, а навпаки – наживає купу проблем та неприємностей. Влітку 2008 року приватний підприємець, власник кафе «Калина» Віктор Рудич придбав автомобіль. Вже багато років Віктор Олексійович їздив на старенькому «Форді-Сьєрра». І мріяв про новий більш сучасний і комфортний автомобіль. У 2008 році він, піддавшись впливу загального кредитного буму, врешті-решт зважився змінити автівку.Довго думав і зупинив свій вибір на «Ford С-МАХ». На той момент ця машина коштувала 139 тисяч гривень і Рудич, щоб не виводити кошти з обігу, вирішив скористатися кредитом. Вже в цей момент пролунав перший «тривожний дзвінок». Рудич вибрав машину визначеного кольору, об’єму двигуна і виду палива. «Мене зацікавив «Форд» з дизельним двигуном», - говорить підприємець. Таку машину йому привезли аж з Києва. І хоча банк, а кредит Рудич оформляв у кобеляцькому відділенні «Укрсиббанку» обіцяв надати позику з нульовим внеском, чоловіку одразу довелося заплатити 30 тисяч гривень. Власники автосалону сказали: «Інакше таку машину ми не продамо». «Що ж, надумав – потрібно брати», - продовжує розповідь підприємець. У 30 тисяч гривень увійшла і вартість «КАСКО». Даний вид автострахування передбачає виплати практично за будь-яких випадків. «Мені сказали: це страховка від усього», - згадує Віктор Олексійович. «КАСКО» обійшлось йому у 7,5 тисяч гривень. Та поїздити на новенькому «Форді» йому вдалось лише два місяці. 9 серпня Віктор Рудич потрапив у ДТП. Водій «Жигулів», грубо порушивши правила дорожнього руху, врізався у автівку кобеляцького підприємця. У «Форда» були пошкоджені крило, радіатор, бампер, фари. Рудич швиденько, за два дні, зібравши всі документи, направив їх у страхову компанію «ВЕСКО», з якою заключив договір «КАСКО». Дану страхову компанію він вибрав не самостійно. Її послуги настійливо рекомендували як співробітники «Укрсиббанку», так і працівники автосалону «Форд». Вони говорили, що співпрацюють саме з цією страховою компанією. Оформивши документи і відігнавши машину у сервісний центр «Форд», що в Полтаві, підприємець зі спокійною душею зайнявся своїми справами. 22 грудня Віктор Рудич побачив акт виконаних робіт, в якому була врахована й оцінка автомобіля в сервісному центрі. Це – 1068 гривень. Страховики відмовились виплачувати цю суму, пояснивши, що за таку послугу платить власник авто. Рудич почав «бити на сполох». Він звернувся і до співробітників «Укрсиббанку». «Машина ж фактично не моя. Вона належить банку, от я й подумав, що й фінансова установа зацікавлена у вирішенні спірної ситуації», - так пояснює чоловік свої дії. Але він помилився. Ще три тижні Віктор Рудич безрезультатно спілкувався із менеджерами «Укрсиббанку», «Форда» і страхової кампанії. Яка, до речі, за цей час встигла змінити назву й іменується ЗАТ «СК АХА-страхування». «Добре, що вони, співробітники «АХА», не відмовляються від правонаступництва «ВЕСКО», - підсумовує Віктор Рудич. 13 січня він нарешті почав писати офіційні листи і в «Укрсиббанк», і в страхову компанію. До того вів перемовини усно і в телефонному режимі. Так і не отримавши відповіді, кобеляцький підприємець за допомогою свого адвоката підготував дві позовні заяви – до банку і до страховиків. Він впевнений, що обидва судових позови виграє. Обдумавши цю ситуацію, Віктор Рудич підсумовує: «Знаючі люди мені й говорили: «Жодна страхова компанія не виплачує вчасно серйозні суми відшкодувань. Це – кілька десятків тисяч гривень. Всі «тягнуть» щонайменше 6 місяців. І так вчиняють з усіма – будь ти бізнесмен, депутат чи міліціонер». А як же добитись справедливості простим людям? Про те, як отримати відшкодування страхових збитків «простій» людині, добре знає вчителька із Чорбівки Валентина Чумак. Вона чекала милості від страховиків близько року. Про це та про те, як діяти, щоб вчасно отримувати страхове відшкодування, читайте в наступному номері «ЕХО».