Почалося усе літом 2008 р., коли фінансова криза ще не набула
всесвітнього масштабу, а вірогідність її початку в Україні оцінювалася
як 50/50, тобто або буде, або ні. Для збереження та примноження частини
вільних коштів я вирішив використовувати депозит та придивитися до
декількох банків, намагаючись знайти розумний компроміс між розміром
банку та привабливістю відсоткових ставок. Вибір був зроблений, гроші я
відніс і заспокоївся, як я тоді вважав, на 6 місяців. Першим
приводом для занепокоєння стало ввічливе прохання співробітника банку
передзвонити з приводу повернення депозиту в понеділок, через 3 дні
після закінчення його строку. Впродовж наступного тижня було безліч
дзвінків, відмовок та чергових посилань. Запахло вже паленим... З'явившись
у відділення, я написав заяву на ім'я голови правління банку з вимогою
пояснити причини відмови повернення депозиту. Оскільки чекати відповідь
потрібно було до 10 днів, тримаючи руку на пульсі ситуації банківського
ринку, ми (моя дружина була залучена в цей процес навіть більше за
мене) вирішили не зупинятися та продовжувати діяти. Вивчивши все
відносно того, як діяти в таких ситуаціях (дякувати богу існує
інтернет) вирішили спочатку йти до директора відділення. Наша розмова
виявилася «порожньою» і ми почали шукати вихід на вище керівництво
банку натикаючись на складності: непрацюючий сайт, нереальність
додзвонитися, переадресації від відділу до відділу. Після двох годин
N-ного дзвінка нам все ж пощастило - з'єднали з директором з роздрібних
продажів, який нормально пояснив, що в банку грошей просто немає і
таких як ми аж 70 чоловік. Грошей вони отримують щодня мало і їх на
всіх не вистачає. Нам пообіцяли повернути депозит за два тижні. Ми у
свою чергу повідомили, що, склавши руки, сидіти не будемо і зробимо все
можливе на офіційному рівні. На що представник банку відповів нам, що
цим сьогодні нікого не здивуєш. На тому й розпрощалися. Наступного дня, ми вирішили спершу дочекатися відповіді банку на заяву про неповернення депозиту, а після:
- написати заяви в НБУ, комітет з захисту прав споживачів, фонд
гарантування вкладів, прокуратуру (про фінансове шахрайство банку);
- написати в пресу лист-скаргу;
- повідомити на телебаченні;
- подати позов до суду.
Увійшли в кураж та вирішили (і, як виявилося пізніше, зробили
найважливіший крок) знову подзвонити у відділення з черговим натяком
про свою активність і невідступність в подальших діях. Директор
відділення не підіймав слухавки увесь день. У результаті, ми все
висловили звичайному співробітникові банку та вимагали передати
інформацію головному керівництву. А саме: що ми вже написали заяву в
НБУ і лист-скаргу в пресу про фінансове шахрайство банку, яке буде
розіслано у всілякі ЗМІ наступним ранком. За годину (!!!)
передзвонив директор з роздрібних продажів (той самий) і повідомив, що
завтра (!!!) можна прийти за грошима. Ось так, а днем раніше цей самий
директор казав, що «цим сьогодні вже нікого не злякаєш». Висновок про банк. Банк
зіткнувся з труднощами, але це не означає, що вкладники мають бути в
повному невіданні та хитрувати, щоб дізнатися про положення банку (не
кажучи вже про витончені методи та способи повернення власних грошей).
Відкрита чесна інформація завжди краща, ніж непрацюючі телефони та
сайт, і неоднозначне «мукання» співробітників банку. Гідний і сильний
банк в таких ситуаціях, щоб не втратити своїх клієнтів, повинен гідно
поводитися, а не ховатися. Нижче пропоную вам деякі висновки-рекомендації, як поводитися в подібних ситуаціях:
- Ретельно підходьте до вибору банку. Поцікавтеся хоч би про
те, що дійсно реально дізнатися: репутація, розмір активів, капітал,
структура кредитно-інвестиційного портфелю і так далі.
- Не женіться за додатковими 3-5%, бо ризикуєте втратити все. Надприбутком це все одно важко назвати, а ваш згаяний час і нерви коштують значно більше.
- Якщо вже виникли проблеми, не опускайте руки. Вивчайте всі матеріали, які є з даної проблеми, намітьте план дій і робіть все згідно з ним.
- Не панікуйте. Як у відомому анекдоті, розслабтеся та
отримуйте задоволення. Якщо ж задоволенням це назвати складно, то хоча
б не витрачайте даремно своє здоров'я.
- Використовуйте всі можливі засоби. Шантаж і погрози – слова
негативного змісту більше асоціюються з шахраями та бандитами, та не в
цьому випадку. Але пам'ятайте, тут головне не перегнути палицю.
- Залучайте друзів, знайомих, родичів. Зв'язки допоможуть в
«розхитуванні нервів» співробітникам банку, корегування плану дій
виходячи з можливостей товаришів (наприклад, друг працює в пресі, або
знайомий – на ТБ).
- Тримайте руку на пульсі. Сьогодні в банківському секторі все
дуже нестабільно, тому необхідно постійно цікавитися ринком (ТБ, преса,
інтернет), і якщо про «ваш» банк почала з'являтися негативна
інформація, то починайте замислюватися про подальші дії.
На останок. Після всієї цієї історії у мене залишилося
якесь незрозуміле відчуття незакінченості. Хотілося б подати позов на
банк за зайву ініціативу, виграти суд (для цього є всі передумови) і
отримати компенсацію у розмірі декількох тис. грн. І якби все так і
сталося, то з гордістю б пішов і поклав свої гроші в інший більш-менш
успішний банк, в якому б мене ще не знали:) Ось і все.. А банк
називається «Фінансова ініціатива». Ось тільки після всього цього я
повною мірою зрозумів фразу «ініціатива карана» :)
http://www.prostobank.com
|