Родина
Диких із Хмельницького добивається правди в розслідуванні кримінальної
справи по дорожньо-транспортній пригоді. В аварії загинув їхній син 27-річний Максим Дикий,
який був за кермом вантажівки. Слідство визнало його винним. Але родичі
вважають, що відповідальність має нести водій другої машини Володимир
Прокопенко.
16 вересня 2008-го Максим із дружиною Лілією вантажним автомобілем
МАН поверталися від родичів із Миколаївщини. Заїхали на ринок в Одесу.
— Ми загрузилися на сьомому кілометрі, — розповідає Лілія Дика, 23 роки.
— Переночували на стоянці та поїхали далі. Під’їжджали до Летичіва на
Хмельниччині. Я почула удар у задню частину машини. Ішов дощ, дорога
була слизька. Машину почало носити. Чоловік крикнув: ”Тримайся”.
МАН з’їхав на узбіччя, налетів на пагорб і перекинувся на лівий бік.
Вантажівка просунулася кілька десятків метрів, перекрила смугу.
— Максім питає: ”Ти жива?” — пригадує Лілія. — Це останні слова, які
я почула. Відповісти не встигла. Наступним ударом мене викинуло з
кабіни.
У перекинутий автомобіль Диких врізалася інша вантажівка — ”рено” з
10 т парфумерії. Від удару МАН став на колеса і зсунувся на узбіччя.
Максим Дикий загинув. Пасажирку ”рено” Тетяну Ящук забрали в обласну
реанімацію. За три дні вона померла. Водій ”рено” Володимир Прокопенко
із Сумщини не постраждав.
— Мене спасло то, що ударом викинуло з машини, — веде далі Лілія
Дика. — Спинилися інші автівки. Дивлюся, Максим повис на рулі. Один
шофер підійшов до чоловіка, потім до мене, помахав головою: ”Він все”. Лілія Дика з переломом ноги, струсом головного мозку кілька годин до
приїзду родичів просиділа поряд з автомобілем, у якому був її мертвий
чоловік.
— Ми не наймали адвоката, — додає мати Максима Наталія Дика, 50 років. — Були увєрєні, що винен той водій.
Слідчий Летичівського райвідділу міліції Юрій Вапельник пояснив: він
перевірив усі факти і не бачить підстав порушувати кримінальну справи
проти Прокопенка. Бо водій МАН начебто втратив керування і перекинувся.
За два місяці до аварії під Летичевом водій ”рено” потрапив в інше
ДТП. До з’ясування ситуації у нього забрали водійське посвідчення і
видали про це тимчасову довідку. Він не мав права сідати за кермо. Бо
на лівій руці в Прокопенка немає чотирьох пальців. За законом ”особа не
може керувати транспортним засобом категорії ”С” при відсутності чи
нерухомості двох чи більше пальців на правій чи лівій руці”.
— Слідчі не звернули увагу на мої покази, — каже Лілія Дика. —
Кажуть, що першого удару ззаду не було. А я кажу: він нас хотів
обігнати, зачепив у лівий бік і зіпхнув із дороги.
Автомобілі, що потрапили в це ДТП, стоять неподалік посту ДАІ біля
Летичева. На фургоні МАНу є вм’ятина з лівого боку. Це підтверджує
розповідь Лілії.
Володимир Прокопенко про події свідчить у протоколі по іншому: ”Фура
наїхала на бугор, перекинулася і перегородила дорогу. По зустрічній
смузі їхали машини. Мені не залишалося нічого іншого, як гальмувати. Я
вдарив і підняв фуру на ноги. До аварії їхав 50 км/год”.
Родичі Максима Дикого звернулися до Летичівського райсуду, вимагаючи
справедливого розслідування. Їм відмовили, бо Лілія Дика не є
потерпілою, проходить у справі як свідок. Рідні звернулися до
апеляційного суду.
Пошкоджені автомобілі ніхто не охороняє. Із них починають знімати
запчастини. У кабіні МАНу донині лежить велика іграшка-вантажівка, яку
Максим віз своєму 5-річному синові.
— Як виросту, стану водітєлем фури, — каже син Дикого Михайло. —
Коли папа приїжджав із камандіровки, то купляв мені ігрушки. Я за папою
скучаю.
Михайло ПЕРКОВ
|