Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Верховна
Рада України прийняла в першому читанні законопроект, що внесе зміни та
доповнення до Закону України "Про музеї і музейну справу". Цей документ
дасть змогу музеям шукати нові шляхи одержання прибутку, зокрема,
вводити нові платні послуги, відкривати музейні крамниці, установи
громадського харчування і тому подібне. Музеї Європи і
Америки вже давно працюють за подібною схемою, повідомляє УНІАН. Як
правило, вони мають ігрові кімнати для дітей, кав`ярні, магазини,
концертні майданчики. У багатьох музеях проходять концерти, фестивалі,
організовуються кіноклуби, працюють бібліотеки, учбові програми. Це
дозволяє розширити аудиторію і одержати додаткові прибутки.
Кореспондент газети «Діловий тижневик «ВСІМ» дізнавалась, чи готові йти таким шляхом наші музеї.
Для популяризації, а не прибутку. За словами
директора Хмельницького обласного художнього музею Людмили Задорожної,
порівняння українських музеїв із західними не дуже доречне, адже
більшість послуг останні надають безкоштовно, оскільки всіляко
підтримуються державою. В нас же держава хоче зменшити фінансування і
примусити музеї заробляти гроші, однак чітких механізмів для цього
немає. Однак в активі музею є чимало заходів та проектів. Крім
традиційних екскурсійних послуг та відкриття понад 20 нових виставок на
рік, художній музей проводить мистецькі лекції та уроки, музичні
вечори, організовує майстер-класи з того чи іншого виду мистецтва.
Існує тут культурно-просвітницький проект «Мистецькі зустрічі», під час
яких відвідувачі можуть не лише дізнатися про стильові та жанрові
ознаки окремих творів образотворчого мистецтва, а й насолодитися
чудовою музикою. Також заклад організовує пересувні виставки, які
кочують районними музеями, художніми та загальноосвітніми школами. «Ми весь час перебуваємо у пошуку того, що урізноманітнило б та
зробило нашу роботу більш цікавою. Однак більшість заходів не приносять
особливого прибутку, ми влаштовуємо їх в першу чергу для популяризації
музею, збільшення його відвідуваності», - пояснила директор музею
Людмила Задорожна. До речі, щороку заклад відвідує 20-25 тисяч людей. Однак музей шукає можливості якщо не заробити гроші, то хоча би
зекономити їх. «Коли ми організовуємо виставку, художник не платить нам
за її організацію та збереження, але, натомість, він дарує нам одну із
своїх робіт. Таким чином, якщо перевести це на гроші, виходить, що ми
щороку поповнюємо колекцію на 200-250 тис. грн. І це великий плюс, адже
одна з основних функцій музею – поповнення та збереження колекції
мистецьких творів, які коштують дуже дорого», - розповіла директор. Ще один проект художнього музею - це галерея «На
Проскурівській». Тут за символічну плату свої виставки можуть
організувати художники-аматори, молоді художники, майстри народної
творчості. «Умови тут більш демократичні – вільний вхід, відвідувачі
мають можливість придбати у авторів роботи, що сподобалися, - розповіла
Людмила Володимирівна. - Тут ми в першу чергу хочемо познайомити
хмельничан з роботами митців нашої області, зокрема народних майстрів».
Також у художньому музеї займаються випуском та розповсюдженням
друкованої продукції, яка презентує музейні експонати. Найближчим часом
музей планує презентувати ілюстрований путівник, що міститиме детальну
інформацію про музейну колекцію та сам заклад. А план на майбутнє –
створити ілюстрований каталог повної музейної колекції, яка складає
близько семи тисяч витворів мистецтва.
Пізнавальні літуроки. Наразі Хмельницький обласний
літературний музей не планує вводити якісь додаткові платні послуги.
«Ми проводимо екскурсії, як оглядові, так і тематичні, а також
літературні уроки. У нас є розроблена тематика уроків, наприклад,
«Тарас Шевченко на Поділлі», «Леся Українка та її зв’язок з Поділлям»,
«Подільські письменники – дітям» та багато інших, - розповіла старший
науковий співробітник літературного музею Людмила Данилюк. - Ми
роздаємо програми в школи, вузи, а педагоги замовляють теми. Літуроки
можуть прослухати не лише учні чи студенти, а й доросла аудиторія». Коштує замовлення дешево – 1 грн зі слухача. Іноді, особливо до
визначних дат, ювілеїв, музей сам запрошуємо відвідувачів на тематичні
заходи. Якщо ж знайдуться бажаючі дізнатися більше інформації з теми,
якої немає в програмі музею, досить швидко працівники закладу можуть її
розробити.