Зміни в системі освіти призвели до того, що всім учасникам
навчально-виховного процесу доводиться бути учнями і вчителями
водночас, а талант управління став виявлятися в керуванні талантами, бо
з педагогічними талантами не народжуються, ними стають.
"Кожен учитель може дозволити собі бути талановитим", - пам'ятка не
тільки для педагога, такий заклик є компасом у керуванні навчальним
закладом. Створення необхідних і достатніх умов для
особистісно-орієнтованого розвитку педагогічного колективу - саме цьому
підпорядкована діяльність керівника Верхньовизницької ЗОНІ І-ІІІ ст
Юрія Юрійовича Гутника, який поділився досвідом роботи на
семінарі-практикумі керівників навчальних закладів на тему: "Роль
керівника навчального закладу в розвитку творчого потенціалу вчителя".
Юрій Юрійович добре розуміє, що імідж навчального закладу забезпечує
його викладацький склад; від кількості майстрів педагогічної діяльності
залежить його авторитет. У цьому змогли переконатися керівники шкіл,
які відвідали справжній май-стер-клас відкритих уроків, проведених
методистами РМК та вчителями Верхньовизницької ЗОШ І-ІІІ ст. В. І.
Фариничем та Л. І. Возняк, а також заступником директора з
навчально-виховної роботи А. А. Шепою та досвідченими вчителями школи
О. А. Бач-кай, вчителем початкових класів У. В. Туря-ницею, вчителем
біології. Кожен з педагогів показав високий професіоналізм, пошук нових
навчальних технологій, досконале володіння та використання комп'ютерних
технологій у навчально-виховному процесі.
Ділова гра-презентація "Використання комп'ютерних технологій у розвитку
творчого потенціалу вчителя" розкрила нові можливості комп'ютерної
техніки в організації навчально-виховного процесу. Методист РМК,
вчитель Верхньовизницької ЗОШ І-ІІІ ст. презентував авторську програму
навчання педагогів комп'ютерній грамотності. Ця програма викликала
неабияку зацікавленість керівників навчальних закладів, адже дає
можливість реалізувати "комп'ютерний всеобуч".
Не менш захоплюючим був виховний захід на тему "Від роду до роду.
Живі традиції села Верхня Визниця". Саме тут учні навчального закладу
розкрили весь колорит жителів сіл Визницької долини. Окрасою свята
стали "Верхньовизницькі вечірки", в яких вихованці гуртків
продемонстрували звичаї, традиції, обряди, пов'язані з Великоднем.
Для того, щоб управляти освітнім закладом, треба досконало знати всі
процеси, які відбуваються в ньому. Тому заступник директора з
навчально-виховної роботи має бути найкращим педагогом, учителем
учителів. Це стало лейтмотивом засідання "Школи управлінської
майстерності" (секція заступників директорів з навчально-виховної
роботи), яке відбулося на базі Сернєнської ЗОШ І-ІІ ст. Заступник
директора з навчально-виховної роботи Марія Карлівна Гажо у своєму
виступі розкрила власні секрети управлінської майстер-
ності, довела, що сильний керівник це той, хто координує інтереси своїх працівників, піклується про інтереси колективу.
Пріоритетами у роботі адміністрації Сернєнської ЗОШ І-ІІ ст. є
повага, довіра до кожного члена колективу, віра в успіх загальної
справи. На цьому наголосив у своєму виступі директор школи К. Ш. Бімба
і підтвердив виступ учасників художньої самодіяльності за темою: "Живи
і розквітай, наш рідний край".
Слухачі "Школи управлінської майстерності" працювали над
удосконаленням навичок формування позитивного-психологічного клімату в
колективі під час ділової гри-тренінгу "Вироблення оптимального стилю
керівництва для забезпечення ефективної роботи колективу".
- Створення необхідних і достатніх умов для розвитку педагогічного
колективу -саме цьому має бути підпорядкована діяльність керівника
закладу. Оптимальне поєднання класичних і оновлених підходів до
управлінської діяльності дасть можливість сформувати творчий колектив
однодумців, демократизувати навчально-виховний процес, залучити батьків
і громадськість до розв'язання проблем школи, - підвела підсумки
заняття начальник відділу освіти О І. Тулюк.
http://zakarpattya.net.ua
|