Майже
200 жителів села Яришівка Тиврівського району на Вінниччині вийшли
вранці 31 травня до залізничної станції ”Яришівка”. Сіли на колію.
Зупинили швидкісну електричку до Вінниці.
— На цю станцію щодня приходять люди з сіл Яришівка, Студениця та Юрківка, — говорить одна з учасниць протесту 40-річна Оксана Гаврилюк.
— Щодня набирається близько 200 пасажирів. Та останні кілька днів
залізниця замінила звичайну приміську електричку на швидкісну,
підвищеного комфорту. Сказали, що вона не буде зупинятися на станціях,
де немає білетних кас. Але хіба це наша вина, що тут нема кас? Ми ж
платимо, бо в електричці ходять касири. Нам не треба підвищеного
комфорту, нам треба до роботи добиратися.
Електричка зупинилася за кілька метрів від людей. Двері не
відчинилися. Провідниці та машиніст 40 хв. узгоджували дії по телефону
з керівництвом. Згодом селян впустили всередину. Кожен купив за 7,09
грн квиток, і електричка рушила до Вінниці.
— Начальник залізниці нам на уступки пішов, — пояснює Оксана. — Ми ж
ще за ціну возмущалися. Нам 14 гривень у день за проїзд віддавати
багато. Це півзарплати піде. Начальник сказав, що ми будемо по 4,25
платити. Раніше ціна була три з копійками.
Залізничники обіцяють, що електрички зупинятимуться на всіх станціях.
— Це була технічна помилка наших спеціалістів, — визнає 55-річний Анатолій Любінін,
начальник Жмеринської дирекції залізничних перевезень. — Тепер ранкова
електричка від Жмеринки до Вінниці буде приміською, а від Вінниці до
Києва — міжміською. Квитки для пасажирів приміської будуть дешевшими.
Нині жителі десяти сіл, зупинки в яких планували відмінити,
їздитимуть ранковою електричкою до Вінниці. Для них спеціально виділили
три вагони.
Заходимо всередину приміської електрички.
Пасажири не поміщаються. Ті, хто сидить, беруть на руки дітей і сумки в
інших пасажирів. У прохід і тамбур набиваються люди.
— Придумав же хтось возити людей, як скотину на забій, — зітхає жителька села Козинці 41-річна Наталія Дралко. — От би його по всіх станціях протягти. Може б, тоді поняв, що електричка з купою людей не може буть ізбиточна.
Пасажири протискуються в проходи, між сидіннями. Пропускають тих,
хто хоче вийти. На станції ”Тюшки” з вагона випадають навіть ті, хто не
планував сходити. — Залізничники кажуть, що держава не повертає їм грошей за пенсіонерів, — говорить 47-річна Світлана Гайдей.
— Але хіба в цьому вагоні багато пенсіонерів? Це робоча електричка.
Зробили б для всіх однакову ціну, і всі були б довольні. Краще б
касирів і охоронців у вагонах познімали. Це ж їм зарплату ще треба
платить.
Селяни скаржаться, що залізничники змінили графік вечірньої електрички.
— Люди роблять до шести вечора, — розповідає 50-річна Оксана Чубенко
з Яришівки. — Електричка була в 18.20. Більшість відпрошувалася, щоб
устигнути. Тепер електричка буде йти в 17.20. Так рано ніхто не буде
відпускать. Прийдеться ждать аж ту, що в дев’ять вечора йде.
Пасажири з Яришівки їдуть до Вінниці чотири зупинки. За цей час їх
не забезпечують квитками. Касирка не може протиснутися крізь щільний
натовп.
— Ну ми можемо дістатися Вінниці й маршрутками, — каже 38-річна Вікторія Мельничук
з Яришівки. — Але ж до тієї маршрутки треба 4 кілометри йти. Щоранку на
електричку йде більше двухсот людей. Скажіть, в яку це маршрутку
скільки влізе? А в Юрківці чи Студеницю взагалі нічого, крім
електрички, не ходить.
Надія ШТУПУ
|