Будівництво Дарницького мосту, відомого
також як "міст Кірпи", може затягтися ще на десятиліття. Таке
припущення висловив міністр транспорту і зв'язку Йосип Вінський. На
його думку, усе впирається у фінансування.
"Кошторисна вартість згаданого мосту - 9 млрд. грн. Взяти
відразу таку суму з бюджету неможливо. Цього року на нього виділено
лише 650 млн. грн. Це значить, що такими темпами ми цей міст будемо
будувати 12 років", - ремствує міністр.
На його думку, мости стають долгобудами тому, що їх хочуть
довго будувати, у той час як такий міст можна побудувати за два-три
років.
Звідки ростуть ноги
Будівництво Дарницького мосту не заладилося ще на етапі його
проектування і супроводжувалося постійними скандалами. Насьогодні для
його завершення необхідно не менш 5 млрд. грн. У Мінтрансзв'язку
повідомили, що в нинішньому році на зведення мосту уряд має намір
направити 1,8 млрд. грн., з них 650 млн. грн - кошти держбюджету,
передбачені в Стабілізаційному фонді. Наявність цієї суми викликає в
експертів сумніви, оскільки в менш депресивному 2008 році зі скарбниці
надійшло лише 264 млн. грн.
У будь-якому випадку, наявність інших 1,2 млрд. грн.,
передбачених на поточний рік, як й 3,2 млрд. грн. - на завершення
всього проекту, залишаються під великим сумнівом. У міністерстві
допускають, що частину коштів виділить "Укравтодор", частину - замовник
будівництва Південно-Західна залізниця.
Повинна розщедритися й місцева влада. Керівництво
"Укравтодору", яке саме постійно скаржиться на недофінансування, від
цієї ідеї не в захваті, мовляв, самим грошей на "латання" автодоріг до
Євро-2012 року не вистачає. Немає зайвих коштів і в залізничників, які
посилаються на необхідність фінансування відновлення рухливого складу.
Остання надія
Поки чиновники шукають гроші, недобудований витвір тріскотить у
швах. Хто винен? Замовник мосту "Укрзалізниця" киває на основного
підрядника - компанію "Планета-міст". Та, у свою чергу, "переводить
стрілки" на пітерських проектувальників. Хто в підсумку буде
відповідати за надійність даного інженерного шедевру, теж незрозуміло.
Поки очевидно одне: у міст "забетоноване" уже близько 4 млрд. грн., а
побудовано не більше половини. Щорічне подорожчання будівельних
матеріалів й "спливаючі" проблеми цього мосту роблять його практично
"золотим".
Положення могли б урятувати інвестори. Звичайно в країнах, де
планується проведення заходів рівня олімпіад, чемпіонатів Європи або
світу, від інвесторів немає відбою. Торік компанія "Мостобуд" підписала
протокол про наміри щодо фінансування будівництва мостів на суму $7
млрд. з американською компанією The Sun Land Group. "Sun Land допоможе
українському уряду залучити кредити, які дозволять "Мостобуду" швидко
завершити масивне будівництво мостів", - запевняв президент The Sun
Land Group Жозе Даніель Мехіа. Але цього не відбулося.
На ПЗЗД до можливості залучення інвестора віднеслися
скептично, помітивши, що це стратегічний об'єкт, і будуватися він буде
за власні й бюджетні кошти. Крім того, будь-який інвестор хоче мати
гарантії повернення вкладених коштів, але українська держава їх
надавати не квапиться. Будівництво платних автомобільних доріг, як і
мостів, на концесійній основі великою популярністю в нас не
користується.
"Міст Кірпи" не перший і, зважаючи на все, буде не останнім
мостовим долгобудом в Україні. Нещодавно компанія "Мостобуд" заявила
про можливе заморожування будівництва мосту через Дніпро в Запоріжжя.
Причина та ж - недостатнє державне фінансування.
Оскільки ніхто в Мінтрансі та "Укрзалізниці" не узявся назвати
терміни закінчення будівництва Дарницького мосту, очікується, що до
Євро-2012 новий міст столиці "не світить".
У Дарницький міст на сьогодні "забетоновано" вже близько 4
млрд. грн., а побудовано не більше половини. Кошторисна вартість
об'єкта - 9 млрд. грн.
Діна Пархомчук
http://www.investgazeta.net/