В «Мистецькому арсеналі» (вул.
Івана Мазепи, 30) з 13.06.09 по 26.06.09 проходитиме фотовиставка Ірини
Рузіної, яка присвячена дітям, а точніше, як говорить назва експозиції,
їх «Перехідним станам». Що ми побачимо, зазирнувши в очі дитині?
Що ми здатні зрозуміти, в них зазирнувши? Які потойбічні світи там
приховані, і чому такими далекими вони нам іноді здаються? Саме
це і прагнула розгадати фотограф Ірина Рузіна у своєму проекті
«Перехідні стани», експозиція якого відкрилась 13 червня в «Мистецькому
арсеналі». Надихнуло автора на створення проекту постійне спостереження
за дітьми, за їх поведінкою, станами, сприйняттям цього світу і
адаптуванням в ньому. Найбільшим захопленням в житті пані Ірина вважає
саме дітей, бо вони дають їй неймовірний заряд енергії і життєвої
снаги. Багато працюючи з малечею і виховуючи власну дочку, намагаючись
якнайглибше зрозуміти дитячу психологію, вона помітила за ними часом
«дивне» поводження: несподіваний сум, іноді занадто глибокий і
серйозний погляд, неначе він приховує в собі щось важливе і зрозуміле
лише цьому безневинному, безтурботному створінню, щось таке незвичайне,
що аж ніяк не властиве дітям. Найбільш потужний матеріал для роздумів і
творчих ідей давала дочка автора, яка, до речі, є героїнею багатьох
творів. Роботи для експозиції збирались поступово, і якщо початкові
кадри зроблені випадково, більше на інтуїтивному рівні, то пізніше це
було вже цілеспрямоване бажання передати власне бачення дитячого світу.
Всі
роботи виконані ручним срібно-желатиновим друком. І це наче додає
фотографіям своєрідної таємничості, чи, якщо хочете, навіть
потойбічності. Обґрунтовуючи вибір саме такого способу друку, пані
Ірина стверджує, що поки що плівка цілком задовольняє всі творчі
потреби і дозволяє реалізовувати мистецькі задуми. Та, якби там не
було, вже важко уявити, щоб цей проект з його концепцією був створений
іншим способом. Форма цілком гармоніює зі змістом – вагома ознака,
погодьтеся. Автор
впевнена, що діти переживають перехідний стан від світу чи світів, з
якого вони прийшли до моменту повної адаптації у світі нашому. Ідея
реінкарнації цілком переконливо пояснює стан дитини, яка все ще неначе
таїть в собі пам'ять і досвід минулих життів. Вони досі не можуть
позбавитися цього минулого, немовби несуть в собі тягар і мудрість
того, що ми ніколи не зможемо пізнати. Діти
в цьому проекті такі живі, справжні у своїй щирості і безпосередності,
але й водночас щось на диву глибоке, неземне, не по-дитячому серйозне в
їх очах. Це не світ дитинства, це світ дитини, таємничий,
прихований і нам незрозумілий. Світ, в який нам давно заказана дорога,
світ, в який ми не здатні проникнути і зазирнути. Нам лишається лише
спостерігати за ними, такими рідними, чарівними, але й, водночас,
далекими і недосяжними. Нам лишається лише любити їх наскільки
спроможні і не дати загубитися в хаосі нашого дорослого і занадто
«серйозного» та «складного» життя.
http://sumno.com
|