Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Проект закону України "Про внесення змін до законів України щодо заборони реклами лікарських засобів"
14:45
Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо заборони реклами лікарських засобів" від 12.11.2009 р. N 5339 було внесено на розгляд Верховної Ради України Ю.Тимошенко.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта Здійснення реклами лікарських засобів на телебаченні і радіо, у друкованих засобах масової інформації, засобами зовнішньої реклами у населених пунктах та на транспорті, спрямованої на прямого споживача, призводить до того, що громадяни, без попередніх консультацій з лікарями та встановлення правильного діагнозу захворювання, з урахуванням індивідуальних фізіологічних особливостей та протипоказань організму людини в кожному конкретному випадку, купують та вживають лікарські засоби, інформацію про які вони отримали з реклами, незважаючи на те що їх використання може не тільки не надати бажаного результату щодо покращення стану здоров'я, а й значною мірою погіршити його. У зв'язку з проведенням такої реклами в Україні зростає тенденція до здійснення громадянами самолікування, що може негативно впливати на стан їх здоров'я, призводити до зростання кількості хронічних захворювань серед населення. У той же час виробники ліків заінтересовані в тому, щоб їхній продукт купувався і споживався у великих кількостях. Недостатньо інформовані і, як правило, неосвічені в медичних питаннях споживачі, довіряючи рекламі, займаються самолікуванням, а також лікують своїх дітей без попередніх консультацій та порад фахівців. Таким чином, реклама лікарських засобів завдає значної шкоди здоров'ю громадянам заборона її на телебаченні і радіо, у друкованих засобах масової інформації, засобами зовнішньої реклами у населених пунктах та на транспорті є нагальною необхідністю. 2. Цілі і завдання прийняття акта Законопроект має на меті заборону реклами лікарських засобів. 3. Загальна характеристика та основні положення проекту акта З метою заборони реклами лікарських засобів законопроектом пропонується: виключення частини третьої статті 26 Закону України "Про лікарські засоби"; доповнення частину першої статті 8 Закону України "Про рекламу" (щодо заборони поширювати інформацію про лікарські засоби); викладення у новій редакції статті 21 Закону України "Про рекламу". 4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання У зазначеній сфері правового регулювання діє Закон України "Про лікарські засоби"; Закон України "Про рекламу". Реалізація положень законопроекту, після його прийняття, не потребує внесення змін до інших Законів України. 5. Фінансово-економічне обґрунтування прийняття акта Прийняття Закону не потребуватиме додаткових видатків з Державного бюджету України. 6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття проекту акта Прийняття Закону сприятиме запобіганню вживання громадянами, без попередніх консультацій з лікарями із встановленням правильного діагнозу захворювання, з урахуванням індивідуальних фізіологічних особливостей та протипоказань організму кожної конкретної людини, лікарських засобів, інформацію про які вони отримали з реклами на телебаченні і радіо, у друкованих засобах масової інформації, зовнішньої реклами у населених пунктах та на транспорті, що сприятиме зниженню захворюваності та підвищенню працездатності громадян України.Міністр охорони здоров'я В. Князевич
Проект ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО ЗАБОРОНИ РЕКЛАМИ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ
Верховна Рада України постановляє: І. Внести зміни до таких законів України: 1. Частину третю статті 26 Закону України "Про лікарські засоби" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., N 22, ст. 86; 1997 р., N 15, ст. 115) виключити. 2. У Законі України "Про рекламу" (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., N 8, ст. 62; 2008 р., N 18, ст.197, N 27, ст. 835; 2009 р., N 49, ст. 1646): 1) частину першу статті 8 після абзацу другого доповнити новим абзацом такого змісту: "поширювати інформацію про лікарські засоби;". У зв'язку з цим абзаци третій - дванадцятий вважати відповідно абзацами четвертим - тринадцятим; 2) статтю 21 викласти в такій редакції:
"Стаття 21. Реклама медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації 1. Дозволяється реклама лише медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, що в установленому порядку дозволені спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров'я до застосування в Україні. 2. Забороняється реклама допінгових речовин та/або методів їх використання у спорті. 3. Реклама медичної техніки для профілактики, діагностики, лікування і реабілітації повинна містити рекомендацію щодо обов'язкового ознайомлення з інструкцією до її застосування. 4. Реклама медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації не може містити посилань на терапевтичний ефект стосовно захворювань, які не піддаються або важко піддаються лікуванню. 5. У рекламі медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації забороняється розміщення: відомостей, які можуть справляти враження, що за умови застосування медичної техніки консультація з фахівцем не є необхідною; відомостей про те, що лікувальний ефект від застосування медичної техніки є гарантованим; зображень зміни людського тіла або його частин внаслідок хвороби, поранень; тверджень, що сприяють виникненню або розвитку страху захворіти або погіршити стан свого здоров'я через невикористання медичної техніки та медичних послуг, що рекламуються; тверджень, що сприяють можливості самостійного встановлення діагнозу для хвороб, патологічних станів людини та їх самостійного лікування з використанням медичних товарів, що рекламуються; посилань на медичну техніку, методи профілактики, діагностики, лікування і реабілітації як на найбільш ефективні, найбільш безпечні, виняткові щодо відсутності побічних ефектів; порівнянь з іншими лікарськими засобами, медичною технікою, методами профілактики, діагностики, лікування і реабілітації з метою посилення рекламного ефекту; посилань на конкретні випадки вдалого застосування медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації; рекомендацій або посилань на рекомендації медичних працівників, науковців, медичних закладів та організацій щодо рекламованих товару чи послуги; спеціальних виявлень подяки, вдячності, листів, уривків з них із рекомендаціями, розповідями про застосування та результати дії рекламованих товару чи послуги від окремих осіб; зображень і згадок імен популярних людей, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій. 6. У рекламі медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації забороняється участь лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів. 7. У рекламі товарів та методів, що не належать до медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, забороняється посилання на те, що ці товари мають лікувальні властивості, якщо такі властивості не підтверджені у встановленому законодавством порядку спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров'я. 8. Забороняється реклама проведення цілительства на масову аудиторію. 9. Забороняється реклама нових методів профілактики, діагностики та реабілітації, питання застосування яких розглядається в установленому порядку, але які ще не допущені до застосування. 10. Реклама послуг народної медицини (цілительства) та осіб, які їх надають, дозволяється лише за наявності відповідного спеціального дозволу на заняття народною медициною (цілительством), виданого спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров'я або уповноваженим ним органом, і повинна містити номер, дату видачі зазначеного дозволу та назву органу, який його видав. 11. Положення цієї статті не поширюються на рекламу медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, яка розміщується у спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, а також ту, яка розповсюджується на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.". ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.