Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Українські добувачі руди намагаються посилити позиції на найбільшому
ринку збуту - у Китаї. Металурги почали використовувати великотоннажні
судна класу Capesize замість вдвічі менших Panamax, повідомляє
КоммерсантЪ-Украина. Це дозволить їм мінімум на третину знизити
вартість транспортування і на 10% - кінцеву ціну продукції. А в
перспективі українські компанії можуть стати третіми за величиною
постачальниками руди на китайському ринку, вважають експерти. Про
початок використання суден класу Capesize (водотоннажністю 175-400 тис.
т) при постачанні залізорудної сировини (ЗРС) в п'ятницю повідомила
група Метінвест. Перше таке судно Kassos Warrior вантажопідйомністю 195
тис. т група відправила до Китаю днями. "Зараз готується до відправки
другого суховантажу аналогічного класу - Mykonos. Сировину, що
добувається гірничорудним дивізіоном компанії, вперше почали
відвантажувати на експорт такими обсягами. Новий механізм збуту освоєно
в рамках стратегії диверсифікації поставок і розширення ринків збуту
продукції", - заявили в прес-службі Метінвесту . Досі українські
заробітчани руди експортували її суднами класу Panamax (60-100 тис. т),
зазначає видання. Експортні ринки в умовах зниження споживання
усередині країни стали для металургів ще більш привабливими. За
підсумками десяти місяців гірничорудні підприємства України зменшили
видобуток на 14,5%, до 44,29 млн т, у порівнянні з аналогічним періодом
минулого року. При цьому експорт збільшився на 11,9%, до 22 млн т.
Близько 17% експорту української залізорудної сировини припадає на
Китай - найбільшого світового споживача і імпортера ЗРС (понад 1 млрд т
продукції на рік). Найбільшими виробниками залізорудної
сировини є Метінвест Ріната Ахметова, Ferrexpo Костянтина Жеваго,
Південний ГЗК (контролюється російською Євраз Груп і групою Приват) і
АрселорМіттал-Кривий Ріг, що належить міжнародній компанії
ArcelorMittal (мажоритарний акціонер - Лакшмі Міттал). Як
зазначає КоммерсантЪ, завдяки використанню кораблів більш високого
класу можна буде економити на перевезенні руди, зазначають в Ferrexpo.
"У нас теж є плани щодо переходу на судна Capesize, оскільки це
дозволить щонайменше на третину знизити вартість перевезень і, як
наслідок, на 5-10% - кінцеву ціну руди", - пояснило високопоставлене
джерело в компанії. "В Україні руда продається по $ 50-60 / т,
а в Китай наші підприємства постачають її по $ 110-120 / т. Тепер ми
можемо знизити ціну до $ 105 / т", - кажуть в асоціації Укррудпром. Для
порівняння: вартість бразильської та австралійської руди, що займає
лідируючі позиції на китайському ринку, коливається в межах $ 110-130 /
т. За підрахунками аналітика ІК Concorde Capital Андрія Геруса,
потенційно витрати на транспортування одиниці продукції великими судами
можна знизити ще більше - в півтора рази. У Ferrexpo
підкреслюють, що у зв'язку з кризою для китайських споживачів найбільш
важливим критерієм при укладанні контрактів стала ціна - якщо минулого
року ключовою була наявність товару, і китайські споживачі готові були
купувати руду в межах цінової різниці в 15-20%, то тепер значення має
різниця навіть в 2-3%. Олександр Макаров з Phoenix Capital нагадує, що
нещодавно в Китаї на державному рівні було прийнято рішення
диверсифікувати поставки руди і купувати її не тільки в основних
імпортерів - Бразилії та Австралії, а й в інших країнах. "Постачальники
з Бразилії і Австралії, використовуючи своє домінуюче становище на
ринку, намагалися диктувати ціни. Уряд країни прагне убезпечити себе
від подібних ризиків у майбутньому", - говорить пан Макаров. "Завдяки
зменшенню витрат за рахунок суден класу Capesize ми зможемо
запропонувати китайцям більш низьку ціну, яка дозволить нам закріпитися
на ринку і стати третім основним постачальником в цю країну", -
прогнозує пан Герус. Однак, порти України поки що не готові до
ініціатив металургів. У Метінвесті зазначають, що порти недостатньо
глибоководні і не пристосовані до повного завантаження суден класу
Capesize. Тому судна завантажуються в два етапи: на першому -
безпосередньо біля причалу в портах Одеського регіону, на другому етапі
судно переходить на глибоководний керченський рейд для повного
довантаження, уточнюють у групі.