Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
Мінекономіки хоче зменшити портовий збір майже на третину
16:35
Мінекономіки запропонувало Кабміну збільшити вантажообіг в портах за рахунок зниження ставки портових зборів майже на третину. У портах говорять, що таким чином лише знизяться їхні доходи. А експерти додають, що падіння вантажообігу - світова тенденція, і перегляд тарифів є ризикованим способом поліпшення ситуації в галузі, пише "КоммерсантЪ-Украина". Проект постанови Кабінету міністрів, яким пропонується зменшити портові збори в Україні на 30%, був опублікований в п'ятницю, 15 січня, на сайті Мінекономіки. У документі наголошується, що вартість судозаходів в порти України в 1,5-2 рази вища, ніж в інших портах держав Чорноморського басейну. Незбалансована тарифна політика у галузі спеціалізованих послуг портів призводить до зниження конкурентоспроможності вітчизняних портів, переорієнтації вантажопотоків до портів-конкурентів. За даними Мінтрансу, в 2009 році вантажообіг в наших портах знизився на 17%. Проте, не дивлячись на це, Україні вдалося залучити частину транзитних вантажів, які раніше йшли через порти Росії, Румунії, Грузії і Болгарії. Заступник міністра транспорту і зв'язку Михайло Чубай вчора заявив, що вважає тарифну політику адекватною і "питання зниження портових зборів не є актуальним". У самих портах стверджують, що причина падіння їхніх показників - не в тарифах. "Зараз портові збори в українських портах співставні зі зборами, які існують в портах Чорноморського узбережжя: Туреччини, Росії, Болгарії, Румунії та інших", - запевняє начальник Херсонського морського торгового порту Андрій Єгоров. Начальник Одеського морського торгового порту Микола Павлюк нагадує, що до серпня 2008 року тарифи в українських портах були занижені в порівнянні з іншими країнами, тому Кабмін ухвалив рішення підвищити їх на 58%. Наприклад, за даними Мінтрансу, тариф на перевалювання сталі в українських портах в 1,5 разу нижчий, ніж в портах Румунії, і на 15% - ніж в Новоросійську, а тариф на перевалювання вугілля - в 1,7 разу нижчий, ніж в Румунії, і на 8% - ніж в Новоросійську. Директор інформаційно-аналітичного центру BlackSeaTrans Валентина Михайлова вважає, що основна причина зниження вантажообігу і судозаходов в портах - фінансова криза. "Обсяги перевезень впали у всьому світі", - зазначає вона. "Зниження економічної активності в світі не могло не призвести до зниження обсягів експортно-імпортних операцій України", - погоджується директор Центру політичного і економічного аналізу Олександр Кава. Хоча зниження ставок призведе до зростання заходів в порти, є ризик, що це не збільшить доходи, говорить Кава. "На сьогоднішній день неможливо спрогнозувати, чи вдасться за рахунок збільшення судозаходів і перевалювання вантажів компенсувати зниження портових зборів. Для цього необхідне практично зіставне зростання вантажообігу", - зазначає Єгоров. Як нагадав член комітету Верховної Ради з питань транспорту та зв'язку Віталій Корж, спроба зменшити портові збори в Новоросійському порту в II півріччі минулого року призвела до того, що загальні доходи порту, навпаки, впали за вказаний період на 25%. При цьому дохід порту в I півріччі, коли кон'юнктура на світовому ринку перевалювання була гірша, скоротився лише на 17%. "Зниження портового збору також може негативно позначитися на інвестиційних проектах портів, які зараз націлені на те, щоб поліпшити якість інфраструктури і збільшити перевалювання в майбутньому", - говорить він. Слід зазначити, що Кабінет міністрів 2 квітня 2009 року спростив митне оформлення контейнерів у морських портах, зокрема дозволив імпортерам заздалегідь подавати контролюючим органам інформацію про вантажі в електронному вигляді, щоб після прибуття товару в порт за відсутності порушень він був оформлений за прискореною процедурою. Представники портів зазначають, що новий порядок дозволить збільшити їх пропускну здатність на 15%.