Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Рада звільнила українську авіапромисловість від сплати податків
15:55
Верховна Рада ухвалила закон, що на шість років звільняє авіабудівні підприємства від сплати земельного податку і частково - ПДВ, а також істотно спрощує митний режим. Авіабудівники розраховують, що це допоможе їм швидше реалізувати існуючі проекти, хоча передбачувані пільги значно менші за компенсації, які отримують їхні світові конкуренти - французька компанія Airbus і американська Boeing, пише "КоммерсантЪ-Украина". Законопроект №2515 "Про внесення змін до деяких законів щодо державної підтримки літакобудівної галузі" депутатів Партії регіонів В'ячеслава Богуслаєва і Ярослава Сухого вчора, 20 січня, був ухвалений в другому читанні і в цілому 345 голосами. Документ передбачає звільнення літакобудівних підприємств від сплати ПДВ при імпорті необхідної у виробництві продукції (окрім підакцизної), а також від сплати земельного податку на ділянки, які використовуються для виробництва літаків або агрегатів для них. Пільговий період буде впроваджений до 2016 року. Також передбачається ряд пільг при визначенні розмірів амортизації основних фондів і формуванні валових доходів. Закон встановлює три режими амортизації устаткування: звичайний, бонусний і прискорений, при цьому бонусная амортизація може застосовуватися до нового устаткування. Термін оплати постачань збільшується з 90 днів до 180. Планується і спрощення митних процедур. Список підприємств, для яких діятимуть ці преференції, має бути затверджений Кабміном за участю Мінпромполітики. "Передбачається, що завдяки отриманню компаніями пільг витрати на виробництво будуть істотно зменшені", - зазначають в Мінпромполітики. Податкові пільги створять можливості для виконання вітчизняними авіабудівниками зобов'язань з експортних постачань літаків і двигунів, заявив під час розгляду законопроекту у Верховній Раді голова парламентського комітету з питань податкової і митної політики Сергій Терьохін. Зокрема, мова йде про міжнародні контракти з Лівією на постачання Ан-74, з Росією - на Ан-148, Індією - на ремонт і модернізацію літаків Ан-32, Китаєм - на постачання авіаційних двигунів для літаків Л-15. "Впровадження норм законопроекту дасть можливість впродовж найближчих трьох років збільшити обсяг виробництва продукції в 2,4 разу - з 7,8 млрд грн до 19 млрд грн, надходження до бюджету - в 2,2 разу - з 800 млн грн до 1,8 млрд грн", - сказав депутат. "Це дуже хороший закон, який допоможе нам реалізовувати проекти в літакобудуванні", - вважає гендиректор ХДАВП Анатолій Мяліца. Найбільші в світі виробники авіаційної техніки - країни Євросоюзу і США - давно надають преференції своїм авіаційним промисловостям, зазначає співавтор законопроекту, голова ради директорів компанії "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв. "У нас же авіаційна промисловість працювала виключно на власні кошти. В результаті наші підприємства стали неконкурентоспроможними. Пільги, передбачені цим проектом, становлять загалом до 7% собівартості виробництва", - говорить Богуслаєв. Для порівняння: ЄС компенсує до 30% собівартості виробництва французького концерну Airbus, також до третини собівартості виробництва компанії Boeing компенсується з федерального і місцевих бюджетів США. "По єдиному фонду субсидій лише Євросоюзу щорічно витрачається близько 40 млрд євро", - додає Терьохін. Як повідомлялося, ц 2010 році українські авіапідприємства увійдуть до державного акціонерного товариства "Антонов". Близько 50% акцій нової держкомпанії може дістатися Росії. Прем'єр-міністр Юлія Тимошенко запропонувала російському уряду створити єдиний українсько-російський авіабудівний холдинг. Його створення припускає двосторонній обмін міноритарними пакетами акцій підприємств авіапрому обох країн.