Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
При -20°С водії маршруток «гріються» ненормативною лексикою. У суботу пані Ольга ледь дісталася дому. Від Львова до Глібовичів – менше 40 кілометрів. При хороших погодних умовах – 40 хвилин їзди. Проте цього разу їхала більше двох годин. Маршрутка "застрягла” між Старим Селом і Давидовом. До обох населених пунктів - кілька кілометрів пішки. При -15°С йти не ризикнула. Водій, лаючись, відігрівав паливну систему. Двигун навіть не подавав ознак життя – солярка замерзла. Пані Ольга розповідає: дорогою зупинялись ще двічі... Чим більший мороз, тим більше проблем у перевізників. Бо їздять на літній солярці. Достатньо перших заморозків, аби у "легкому” дизпальному почали утворюватися кришталики парафіну. Вони забивають фільтр, перешкоджаючи потраплянню пального у циліндр двигуна. Машина не може рушити з місця. Щоб двигун завівся, необхідно відновити нормальне живлення. Нагріти пальне до температури, за якої воно знову стане рідким. У хід іде гаряча вода і навіть... паяльники. "Їздимо на літній солярці, - каже голова Асоціації автоперевізників Львова Роман Лобода. – А взимку такі експерименти не витримують жодної критики. Оператори, які постачають пальне, проґавили прогнози синоптиків. -10°С, - 15°С – авто не їде. Міські маршрутки – ще півбіди. У міжміських маршрут довгий... Рятуємося спеціальними присадками. Вони дозволяють їздити і при 15-градусному морозі”. Перш ніж використати присадку, водій повинен переконатися, що у паливному баку немає води. Вода і дизель – речі несумісні. Вона забиває паливний фільтр. Але, на відміну від парафіну, не стискається і не горить. Двигун виходить з ладу. Всерйоз і надовго. Водіям – не шкода, бо маршрутки – не їхня власність...
Зимове дизпальне дорожче за літнє. З однієї і тієї ж сировини виробники отримують різний об’єм солярки. Менше зимового – більше літнього. Перевізники стверджують: потреби ринку забезпечуються наполовину. Позбавлені права вибору, заправляються тим, що є на АЗС, і... розбавляють солярку бензином або гасом. Правда, двигун швидко зношується, а бензин у паливній системі автомобіля підвищує ймовірність загоряння. Ще один нюанс: при зберіганні у холоді суміш дизпального і бензину "лягає” шарами. Кришталики парафіну потрапляють у нижню частину цистерни - при заправці саме ця частина пального потрапляє у бак авто. Деякі "умільці” не глушать на ніч двигун. Розумніші розігрівають паливну апаратуру за допомогою присадок. Але при -20°С метод не спрацьовує... "Не бачу проблеми, - заперечує речник ВАТ "Концерн Галнафтогаз” Олесь Пограничний. – Я ж не висловлюю претензії магазину взуття, що придбав у них осінні чоботи, а тепер мерзну. Зимове дизпальне є – великі мережі закупили його у достатній кількості. Інша справа, що перевізники хочуть зекономити. Надають перевагу дешевій продукції. А вона – як сир у мишоловці... Вітчизняні нафтопереробні заводи не виробляють дизпального "Арктика”, яке не замерзає при -20°С, чи "Арктика-2”, що залишається дієздатним при -30°С. Сильні морози тримаються в Україні 3-4 дні. Збитково. Але є імпортне морозостійке дизпальне”...