Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
Три українські авіакомпанії мають намір об'єднатися
12:42
Мільярдер Ігор Коломойський об'єднує підконтрольні йому авіакомпанії Аеросвіт, Дніпроавіа і Донбасаеро в єдиний авіаальянс, повідомляє газета Дело. Три українські авіакомпанії - АероСвіт, Дніпроавіа і ДонбасАеро, - підконтрольні групі Приват Ігоря Коломойського, подали в Антимонопольний комітет заявку на створення альянсу. У прес-службі Антимонопольного уточнили, що дозвіл на об'єднання ще не видано - термін розгляду таких звернень становить три місяці. Виданню також стало відомо про те, що представники зазначених авіакомпаній вже повідомили про свої наміри керівництво Державіаадміністрації. Там ідею створення альянсу оцінили позитивно. "Ми не проти, тільки за умови, що це не призведе до монополізації ринку і зростання цін на квитки", - озвучила позицію відомства прес-секретар Державіаадміністрації Анна Слободянюк. Побоювання щодо монополізації ринку, що виникли у чиновників, не безпідставні. За підсумками 2009 року сумарна частка ринку трьох перевізників (АероСвіт, Дніпроавіа і Донбасаеро) склала 48,5%. Якщо ж політика цих авіакомпаній буде повністю узгоджена, а потужності об'єднані (загальний парк літаків може перевищити 50 одиниць), частка такого альянсу на ринку може стрімко зрости. Олександр Потімков, в.о. голови Фонду держмайна, зазначає: найбільш імовірно, що авіакомпанії можуть об'єднатися під загальним управлінням окремої компанії. "Якщо я не помиляюся, така компанія вже створена", - уточнив він. Втім, її назви у Фонді держмайна, який досі контролює 22,4% АероСвіту, назвати не змогли. Фактично об'єднання трьох авіакомпаній, підконтрольних Ігорю Коломойському, означатиме приєднання компанії Дніпроавіа до чинного з 2007 року стратегічного альянсу Українська авіаційна група. Він був створений між АероСвітом і ДонбасАеро. Тоді в рамках об'єднання два перевізники консолідували флот, об'єднали маршрутні мережі та створили новий розклад польотів. За інформацією газети, зараз Коломойський, який не так давно отримав контроль в АероСвіті, має намір об'єднати всі свої авіаційні активи в один холдинг. Топ-менеджери авіакомпаній офіційно коментувати питання об'єднання відмовляються. Вони не приховують, що акціонер планує консолідувати активи, але сама формула злиття поки не відома. "Інформація, якою я володію, - неповна", - запевнив секретар наглядової ради компанії АероСвіт Максим Юхименко. Помічник генерального директора АероСвіту зі зв'язків з громадськістю Сергій Куций вважає, що "в будь-якому разі всі три авіакомпанії залишаться самостійними суб'єктами ринку, кожна з яких матиме свою специфіку і ринкову нішу". У той же час співголова наглядової ради компанії АероСвіт Григорій Гуртовий взагалі запевнив видання, що не розуміє, про яке об'єднання йде мова. Юристи констатують, що заснування єдиної керуючої компанії - найбільш проста схема для такої співпраці. "Створення такої компанії відбувається через систему договірних відносин. Тобто всі три компанії укладають договір про послуги з менеджменту. Базові такі рішення приймає поточне керівництво компанії", - пояснює старший партнер юридичної компанії Ільяшев і партнери Роман Марченко. Експерти впевнені, що така форма співпраці буде найбільш зручна й вигідна для трьох авіакомпаній. "У світі є практика, коли регіональні та внутрішні підрозділи часто виділяються в окрему компанію. Не виключено, що через певний час бренди, що входять у холдинг, будуть чітко поділені залежно від дальності польоту на внутрішні авіалінії, регіональні, а також середньо- і далекомагістральні ", - припускає директор Центру економічного та політичного аналізу Олександр Кава. Разом з тим реорганізація загрожує персоналу деяких з авіакомпаній скороченнями. Раніше частина персоналу АероСвіту вже отримала повідомлення про скорочення. При цьому точну кількість звільнених у компанії не називають, а також заперечують зв'язок між скороченнями і об'єднанням з Дніпроавіа та Донбасаеро.