Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
Найбільшого виробника тепловозів в СНД - "Луганськтепловоз" - планують продати в березні. Чи візьмуть участь в приватизації "Трансмашхолдинг" і "Дніпровагонмаш", котрі раніше претендували на актив, залежатиме від умов конкурсу. Фондом держмайна, за інформацією Комерсант-Україна, розглядаються, як мінімум, два варіанти умов. Але вже зараз зрозуміло, що вартість держпакету цього року буде вищою, ніж минулого разу. В березні Фонд держмайна (ФДМ) виставить на продаж 76% акцій холдингової компанії ВАТ "Луганськтепловоз", говориться в опублікованому вчора плані-графіку продажу держмайна в 2010 році. Від детальніших коментарів в прес-службі фонду відмовилися. Проте джерело у ФДМ розповіло, що конкурс може бути оголошений найближчим часом. "Зараз ми завершуємо підготовку його умов. Розглядаються принаймні два варіанти. Або умови будуть такими ж, як минулого разу, тобто до торгів допустять лише компанії, що мають досвід виробництва тепловозів, або допустять всіх охочих", - пояснив співрозмовник. "Луганськтепловоз" випускає магістральні і маневрові тепловози, дизельні та електропоїзди, трамваї, поворотні кола і запчастини для залізничного транспорту. Основні замовники підприємства - "Укрзалізниця" і "Російські залізниці". У 2009 році дохід компанії склав 429,6 млн грн., що на 66,5% менше, ніж у 2008 році. В березні 2007 року 76% акцій "Луганськтепловозу" було куплено структурами "Трансмашхолдингу". Держпакет акцій обійшовся компанії в 292,5 млн грн. при стартовій ціні 292 млн грн. ($58 млн). Але в листопаді того ж року Верховний суд за позовом "Дніпровагонмашу", підконтрольного групам "Приват" і ТАС, визнав конкурс незаконним. До участі в ньому не були допущені структури цих груп, що претендували на завод. Наприкінці листопада акції були перераховані на рахунок ФДМ з рахунків колишнього власника підприємства - російського "Трансмашхолдинга". Заступник директора "Трансмашхолдинга" Анатолій Мещеряков вчора заявив, що повторна участь його компанії в торгах залежить від умов конкурсу. У компанії дали зрозуміти, що братимуть участь, якщо коло учасників буде обмежене "Законодавством України передбачено, що учасниками конкурсу можуть бути лише компанії, які профільно займаються тим самим видом діяльності, що і підприємство, що продається. Ми сподіваємося, що і на цей раз конкурс буде оголошений в рамках закону", - пояснив Мещеряков. В той же час, за словами джерела в групі "Приват", в компанії сподіваються, що цього разу умови дозволять брати участь в торгах максимальній кількості претендентів. "На місці ФДМ було б безглуздо наступати на ті самі граблі", - сказав співрозмовник. Аналітик Alfa Capital Ukraine Денис Шаврук говорить, що якщо умови конкурсу будуть максимально відкритими, то, окрім групи "Приват", в ньому можуть взяти участь і західні компанії - Siemens і Bombardier. "Обидві компанії минулого разу розглядали можливість участі в приватизації. Зараз теоретично вони також можуть зацікавитися активом, аби почати виробляти локомотиви за західними технологіями, але пристосовані до наших колій. Такий проект обговорюється досить давно, у тому числі і з цими компаніями", - сказав пан Шаврук. Отримати коментарі Siemens і Bombardier вчора не вдалося. За словами аналітика Dragon Capital Дениса Сакви, поточна ринкова капіталізація компанії, згідно із котируваннями ПФТС, становить $76 млн, тобто 76% акцій коштують $58 млн. "Але пакет акцій, який буде проданий на конкурсі, повинен коштувати дорожче, оскільки включає премію за контроль", - зазначає пан Шаврук. Він оцінює 76% акцій підприємства в $60-65 млн. А аналітик інвестиційної компанії Concorde Capital Єгор Самусенко вважає, що в разі відкритих торгів його ціна може досягти $70 млн. "Найближчим часом попит на тепловози в країнах СНД і Близького Сходу може зрости удвічі. Старий парк тепловозів сильно зношений, і його заміну мали почати ще в позаминулому році, але перешкодила економічна криза. Зараз ситуація в економіці покращується, і поступово закупівлі тепловозів зростатимуть", - говорить Максим Шеїн з "Брокеркредитсервісу".