Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
У неділю, 14 лютого, тернопільські меломани мали щасливу можливість почути музику світового генія Сергія Рахманінова — на сцені обласної філармонії вперше прозвучали Третій концерт для фортепіано з оркестром ре-мінор та Симфонія №2, мі-мінор. Солістка — всесвітньо відома піаністка, лауреат багатьох міжнародних конкурсів, доцент Національної музичної академії ім. М. Лисенка, заслужена артистка України Етелла Чуприк, диригент — заслужений діяч мистецтв України Мирослав Кріль. Гостя Тернополя, пані Етелла народилася на Закарпатті, вчилася у Львові у видатного педагога Марії Крих-Угляр, нашої землячки, яка зіграла помітну роль у становленні української піаністичної школи, та московських професорів Є. Малініна, В. Горностаєвої. Концертний графік знаменитої виконавиці вже розписаний до 2012 року. Це — виступи у найкращих залах Європи й світу, на фестивалі Вагнера в Байройті, у Карнегі-холлі, записи дисків класики й авторських транскрипцій у Ванкувері тощо. Але пані Етелла знайшла час, щоби зустрітися із тернопільськими шанувальниками невмирущої класики. На зустрічі з пресою напередодні концерту вона, зокрема, сказала: «Я національна піаністка, бо дуже люблю свій нарід. Я відчуваю, як люди зголодовані за доброю музикою, вони хочуть грати, працювати й слухати, і наша місія — залучати їх знову до концертних залів, адже тільки в класичній музиці може молодь очищуватися й ставати кращою». Виконавська манера майстрині, її внутрішній і зовнішній артистизм, досконале володіння комплексом прийомів і засобів фортепіанної техніки, інтонаційна гнучкість і виразовість мелодичної лінії, логіка і врівноваженість метро-ритміко-гармонії, точність і ясність штрихів, майстерно вишукана педалізація, соковите звучання — феномен «рук, що чують» — явище яскраве, вражаюче й незабутнє! На «біс» пані Етелла заграла свою імпровізацію — музичний образ-портрет С. Рахманінова, чим зачарувала слухачів остаточно: у затихаючу звучність ніби з нереальності до святої зали філармонії залетіли янголи! Симфонічний оркестр під орудою Мирослава Кріля подав виконавські образи творів переконливо, цілісно, розгорнуто, з усіма стильовими, тембровими й динамічними деталями, продемонстрував творчу самостійність музичного мислення, архітектоніку й логіку розвитку музичних ліній — диригентсько-режисерську партитуру індивідуальної концепції, збагаченої поетично-образними асоціаціями. Емоційна реакція слухачів по-справжньому оцінила духовний стан натхнення і творчого екстазу блискучих виконавців, про що засвідчили нескінченні овації і вигуки «браво», море квітів, поцілунків і щасливих сліз!