Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
Два найбільші молокопереробники Західної України об’єднуються
13:51
Два найбільші молокопереробники Західної України – Західна молочна група і Галичина – об’єднуються. Злиття дозволить знизити конкуренцію за сировину і продемонструє іншим учасникам ринку, як можна вижити в кризу. Як повідомляє газет «Дело», Західна молочна група Ігоря Єремєєва і молочна компанія Галичина львівського бізнесмена Андрія Короля об’єднують активи. За інформацією джерела видання, частки у новоствореній компанії розподіляться в пропорції 60% на 40% на користь Єремєєва. «Зараз документи про об’єднання перебувають на розгляді Антимонопольного комітету», – підтвердив газеті комерційний директор компанії Галичина Іван Саломатін. За його словами, головна причина, яка спонукала сторони до злиття, – оптимізація виробництва і збуту. Галузеві аналітики впевнені: злиття дозволить компаніям мінімально підвищувати ціни на продукцію і таким чином зберегти частку ринку. За їх оцінками, об’єднана компанія займе мінімум 35% ринку західного регіону України, зазначає Дело. «У Західної молочної групи – лідируюча позиція в західному регіоні. За рахунок злиття з Галичиною компанія значно зміцнить свої позиції на всеукраїнському ринку», – пояснює голова аналітичного департаменту компанії Про Консалтинг Олександр Соколов. Об’єднавшись, Західна молочна група і молочна компанія Галичина одночасно знижують витрати на виробництво і закупівлю сировини і формують грошовий ресурс для операційної діяльності. «За рахунок об’єднання компанії змогли оптимізувати переробку – були закриті Вінницький та Львівський молокозаводи Західної молочної групи, збільшене завантаження заводу компанії в Ковелі і заводу компанії Галичина у Радехові», – відзначає директор компанії Мілкіленд-Україна В’ячеслав Реков. Крім того, за його словами, також можлива оптимізація на рівні логістики на етапі збирання молока.
У той же час об’єднання компаній таїть у собі і проблеми. Зокрема, конкуренцію між продукцією компаній під різними торговельними марками. Молочний ринок України є досить консолідованим. На першу десятку найбільших компаній припадає більше половини виробництва (53% за підсумками 2009 року). І те, що процес об’єднання гравців триває, свідчить про наявність проблем в галузі, які подолати поодинці компаніям не під силу. Останні півтора року молочні виробники страждали від двох проблем: загального падіння споживчого попиту і переорієнтації покупців на більш дешеву продукцію. Це змушує підприємства працювати на межі рентабельності, виробляючи низькомаржинальну продукцію (молоко і кисломолочні продукти). Крім того, при необхідності оперативних розрахунків за поставлене молоко (ціни на яке в Україні рекордно високі – до 4,1 грн. за літр), торгові мережі зі значним запізненням розраховуються з виробниками за поставлену продукцію. Це призводить до формування у компаній дефіциту обігових коштів, що часто покривається за рахунок залучення кредитів. Незважаючи на очікування аналітиків злиття-поглинання, на молочному ринку цього року угода між Західною молочною групою та Галичиною в середньостроковій перспективі може стати єдиною. «Поки я не бачу, хто хоче продатися чи купити – можливо, цей процес і продовжиться, але трохи пізніше, коли проясниться ситуація з банківським кредитуванням і стабілізується політична ситуація», – говорить В’ячеслав Реков. Холдинг Західна молочна група об’єднує активи в молокопереробній галузі групи Континіум, співвласником якої є Ігор Єремєєв. Група розділена на два бізнес-напрямки – виробництво продукції з незбираного молока та виробництво сиру. До холдингу входять такі підприємства, як Дубномолоко, Ковельмолоко, Львівський міський молочний завод, Володимир-Волинський комбінат молочних продуктів, Вінницький міський молочний завод, Бродівський завод сухого знежиреного молока, Концерн Молопродукт, Новоград-Волинський сиркомбінат. Молочна компанія Галичина працює на українському молочному ринку з 1998 року. Займається виробництвом продукції з незбираного молока (молоко, сметана, кефір, йогурти), а також сухого молока і масла. Основними торговельними марками компанії є Галичина і Молочар. Компанію пов’язують з львівським бізнесменом Андрієм Королем.