Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Останнім часом серед освітян, широкої громадськості, в засобах масової інформації жваво обговорюється заява нового віце-прем’єра Уряду України Семиноженка щодо перегляду підходів до незалежного зовнішнього тестування при вступі до вищих навчальних закладів. Цю заяву віце-прем’єра одні поділяють, інші жорстко критикують. А яка думка з цього приводу ректора МДУ, професора, академіка Технологічної Академії України, заслуженого діяча науки і техніки Юрія Мигалини? Ректор МДУ: ЗНО себе певною мірою не виправдало. – З самого початку запровадження Незалежного зовнішнього тестування (НЗТ) ми висловлювали свої критичні зауваження, вносили пропозиції до Міністерства освіти і науки. Але там були глухі. Життя показало, що НЗТ себе певною мірою не виправдало. Так, є позитивні моменти, але й дуже багато негативних. Сьогодні старшокласник у багатьох випадках вчиться абияк, сподіваючись, що перед випуском його «натаскає», даруйте за слово, репетитор і він як робот проставить галочки там, де потрібно. Наведу приклад, Запитую першокурсників, а в аудиторії сидить понад сто студентів, що таке критична маса урану? Це щодо принципу роботи атомних електростанції. Аудиторія заніміло дивиться на мене. Ніхто не знає. А з фізики, хімії в більшості «відмінно». Або простіше: дивуються студенти, навіщо їм знати таблицю множення, якщо в кожного є кишеньковий калькулятор. Або коли викладач вузу пропонує студентам записати "а” в квадраті і один із них обводить літеру «а» квадратиком, то про що говорити. Робиться все, аби дитина перестала логічно мислити, мала власне судження з того чи іншого питання. Не побоюся сказати, що середня освіта розвалюється, а в міністерстві досі цього не хотіли бачити. Загалом, на моє глибоке переконання, потрібно починати з середньої освіти, під видом реформ її загнали в глухий кут. Чи можна серйозно говорити про базову середню освіту, яку свого часу отримали ми? Не кажу вже про фізичне виховання школярів. Якщо повернутись до НЗТ, то я вважаю, що кожен абітурієнт має право вибирати: тестування чи екзамени. А можна поєднати і те, і те. Щодо бажаючих здобувати заочну освіту, то тут, я думаю, потрібні однозначно вступні іспити. Людина закінчила, скажімо, школу десять років тому, то чи може вона на рівних змагатись з учорашнім школярем? Можливо це добрий спеціаліст зі стажем роботи, а ми через оте НЗТ позбавляємо його можливості здобути фахову вищу освіту. Екзаментори таку людину побачать, а тести?.. Так само у мене неоднозначне ставлення до Болонського процесу, який міністерські чиновники насильно нам нав’язували, мало не з погрозами звільнення. А ми доводили, що навчання за цією системою зводиться більше до теоретичного, ігноруючи практику і тому роботодавці часто не сприймають бакалаврів, як достатньо кваліфікованих спеціалістів. У нас є багаторічний прекрасний досвід, прекрасні напрацювання, визнані в усьому світі, то чому ж маємо від цього відмовлятися на догоду примхам якихось чиновників. Тому сподіваюсь, що нова команда в Міністерстві більше прислухатиметься до наукових кадрів на місцях.