Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Президент України літає на старому літаку і чекає на новий аеробус
15:21
Всі іноземні візити Віктор Янукович виконує на Іл-62, якому вже кілька десятиріч. Про це газеті "Сегодня" розповіло джерело в адміністрації президента. "У добрі часи при Кучмі Іли було два, але потім при Ющенку один зламався. А той, що залишився, звісно, допотопний, але літає", - каже співрозмовник. На цьому літаку - Іл-62 - Янукович у неділю полетів у США. Інші офіційні особи часто користуються Ту-134, який також ровесник Іла. Саме ці літаки в жовтні 2008 року не поділили тодішні прем'єр і президент Юлія Тимошенко і Віктор Ющенко. Перед вильотом Тимошенко до Москви з'ясувалося, що зарезервований на неї Іл-62 узяв Ющенко для перельоту до Львова, бо його Ту-134 нібито виявився несправним. Возить віп-чиновників авіапідприємство "Україна". Екс-співробітник Державіаадміністрації розповів: "Літаків у них небагато - є Ту-134, Іл-62, маленький літак Як-40 і Ан-74ТК-300 (для злету з коротких смуг - може сісти там, де інша техніка не сяде)". "Так, ці машини мають досить поважний вік, але вони мало навантажені, у них невеликий час нальоту. До того ж усі агрегати, які там встановлені, - найкращої категорії: вимоги до них дещо жорсткіші, ніж до звичайного літака", - каже екс-співробітник Державіаадміністрації. "Другий момент - до кожного польоту ведеться ретельна підготовка, перевіряється машина, екіпаж. Є спецпрограма, за якою перевіряють літак на землі й у повітрі. І, звичайно, летять найдосвідченіші пілоти", - наголосив він. І додав: "У більшості випадків у президента є основний і резервний літак - вони готуються паралельно. Резервний знаходиться в гарячому чергуванні і завжди готовий злетіти". Співробітник однієї з авіакомпаній, у свою чергу, не ставить під сумнів, що "борти, які возять перших осіб нашої держави, цілком придатні для польотів". Ще в 2007 році для Ющенка оплатили аеробус А-319-115XCJ виробництва євроконцерну "Ейрбас" - за 60 млн доларів. Співробітник однієї з українських авіакомпаній каже, що "якийсь час цей аеробус навіть стояв у "Борисполі", але там треба було зробити салон, установити зв'язок, і його нібито в 2008 році відправили за кордон - начебто наприкінці 2009 року його доробили, але коли викочували з ангара, пошкодили". Екс-співробітник Державіаадміністрації каже, що "аеробус є, але він поки за межами України". За чутками, наприкінці 2009 року також виникли проблеми з остаточною оплатою літака, - але в держуправлінні справами тоді це не підтверджували. Тим часом, у зв'язку з авіакатастрофою лайнера Ту-154, в якій загинув президент Польщі Лех Качиньський, в Болгарії припинена експлуатація літака Ту-154 президента Георгія Парванова.