Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Таємниця катастрофи під Смоленськом: розшифровані «чорні скриньки»
13:17
Слідчий комітет при прокуратурі РФ розшифрував дані бортових самописців літака Ту-154, який розбився під Смоленськом. Про це пише ТСН. Головна загадка – чому пілот вирішив йти на посадку в умовах сильного туману, а не скористався запасними аеродромами в Мінську і Вітебську - досі залишається не розгаданою. В авіакатастрофі, що сталася вранці 10 квітня, загинули 96 людей, серед них – президент Польщі Лех Качинський з дружиною та військова і політична еліта країни. Делегація летіла до Катині для участі у жалобних заходах. Наразі російські та польські експерти продовжують вивчати причини катастрофи. За попередніми даними з розшифрованих «чорних скриньок», аварія президентського літака не була пов'язана з технічними проблемами. «Тут бобіну розшифрували, ми її заздалегідь вивчили, більш детально будемо дивитися в Москві, але повторюю – той запис, який є в нашому розпорядженні, підтверджує, що технічних проблем з літаком не було», – повідомив голова СКП Олександр Бастрикін. За його словами, згідно з розшифрованими даними, командир екіпажу був поінформований про складні погодні умови, однак все-таки ухвалив рішення садити літак. Раніше повідомлялося, що в районі Смоленська вранці у суботу був сильний туман і диспетчери запропонували польському борту здійснити посадку на іншому аеродромі. Як розповів начальник генштаба ВПС Росії Олександр Альошин, було зроблено кілька попереджень, причому перше з них – за 50 кілометрів до аеродрому, а потім за 1,5 кілометра. Проте командир корабля ухвалив рішення сідати в Смоленську. Під час посадки з четвертої спроби літак зачепився за верхівки дерев і розбився. На момент посадки видимість була всього 100-150 метрів. Голова Федерального агентства повітряного транспорту Олександр Нерадько розповів, що літак йшов нижче встановленого мінімуму і перший раз ударився об дерево 8-метрової висоти, хоча мав у той момент перебувати на висоті до 60 метрів. За словами глави МНС Сергія Шойгу, траєкторія польоту авіалайнера свідчить про те, що він відхилився від злітної смуги не тільки за висотою, але і за шириною не менше, ніж на 150 метрів. Російські чиновники пояснили, що за міжнародною практикою остаточне рішення про посадку приймає екіпаж, вказівки ж військових диспетчерів для цивільних пілотів носять рекомендаційний характер. Також було заявлено, що сам аеродром перебуває в працездатному стані. 7 квітня туди прилітали польські та російські літаки. В день катастрофи на аеродромі здійснив посадку невеликий літак Як-40 з польськими журналістами. Слідом за ним у густому тумані йшов Іл-76. Однак, зробивши два кола, цей літак пішов на посадку у Внуково. Третім був Ту-154 з президентом Польщі. Поки що всі висновки слідчих про причини катастрофи – попередні. Розшифровка записів "чорних ящиків" триває. Також вилучені та вивчаються записи переговорів пілотів з наземними службами аеропорту. Тим часом, до Варшави прибув літак зі Смоленська з тілом покійного президента. Тіла решти загиблих поки перебувають у Москві. У Польщі оголошено семиденну національну жалобу, по всій країні проходять меморіальні церемонії та служать меси за загиблими. Окрім Леха Качинського з дружиною, під час катастрофи загинули шеф канцелярії президента Польщі, голова центробанку і глава бюро національної безпеки, майже все вище керівництво польських збройних сил, зокрема глава генштабу, командувачі ВПС і ВМФ, командувач сухопутними військами і командувач військами спеціального призначення, віце-спікери сейму, а також депутати і сенатори. За фактом катастрофи порушено кримінальну справу за статтею «порушення правил безпеки руху повітряного транспорту, що призвело до смерті з необережності двох і більше осіб».