Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Кожен п'ятий українець до 45 років купує товари через всесвітню мережу Інтернет. Це показало опитування, проведене Київським міжнародним інститутом соціології. Купувати в мережі зручніше, доступніше, швидше, говорять респонденти. Але й ризикованіше - пійматіся на гачок шахраїв у віртуальному магазині легше, ніж у звичайному. Так, поступово, все більше українських не бажають втрачати час на те, щоб ходити по магазинах, або ж стояти в чергах. Книги, комп'ютери, одяг, взуття, продукти харчування, косметика, парфумерія - це та інше активно купують в інтернеті. А найпопулярніші віртуальні товари в Україні - побутова техніка, комп'ютери і мобільні телефони, повідомляє "Радіо Свобода". Аудиторія онлайн-магазинів збільшується Цільова аудиторія інтернет-покупців - це міська молодь у віці від 18 до 25 років, зазначає директор Київського міжнародного інституту соціології Володимир Паніотто. "Вік - це показник, який драматично впливає на кількість користувачів інтернету. Залежність така: чим людина старша, тим менше вона користується Інтернетом. Тобто, з віком кількість користувачів просто дуже швидко падає. Однак, за словами Паніотто, у цьому році має розпочатися більш різке збільшення кількості користувачів інтернету. І крім молоді, до інтернет-шопінгу будуть долучатися і літні люди. У Європі покупки через інтернет користуються більшою популярністю, ніж в Україні. Цікаво, що наприклад, в Італії обсяг онлайнових продажів скоро досягне 6500 млн євро на рік. Там купують переважно туристичні подорожі, квитки, книги, музичні диски, відеофільми, одяг, годинники, комп'ютерні програми, меблі, побутові товари і навіть косметичні засоби для тварин, перуки і навіть античні журнали, розповідає кореспондентка Радіо Свобода у Римі. Послугами електронних магазинів в Італії частіше користуються чоловіки, ніж жінки, а також молоді люди 24-34 років та кожен п'ятий пенсіонер. Оплату здійснюють найчастіше через кредитні та інші платіжні картки. А хто побоюється давати номер кредитної карти, вдається до безпечної платіжної системи онлайн PayPal. Зареєструвавшись в системі, можна здійснювати платежі прямо через власну електронну адресу, поклавши на депозит певну суму. Грошові перекази контролюються безпосередньо системою PayPal, тому ніхто не може знати фінансової інформації користувачів і вкрасти гроші з електронного рахунку. У випадку, якщо покупка он-лайн не вдалася або виникли проблеми з оплатою, існують інтернет-сайти при регіональних торговельних палатах, через які в Італії надають відповідні консультації та поради.
Переваги та ризики Під час он-лайн закупівлі діє відомий діловий принцип "Час - гроші", - відзначає генеральний менеджер однієї з дніпропетровських мереж інтернет-магазинів Вадим Сульжік. "Я думаю, що перевага такого шопінгу номер один - це економія часу, а номер два - це ціна. Може бути на п'ять відсотків нижче, може бути - на десять. Залежно від категорії товару. Такі цифри (якщо говорити взагалі. І навіть, якщо ціна буде такою ж, як в роздріб, але людині невигідно їздити по всьому місту і порівнювати ціни, простіше замовити в одному місці. Замовити, придбати і привезти. Порівнювати ціни в інтернеті набагато простіше, ніж порівнювати ціни в торгових точках ". Киянин Євген - власник інтернет-магазину, який торгує канцелярським приладдям. Основні його покупці - це студенти. За словами Євгена, віртуальний магазин для нього швидше хобі, ніж прибутковий бізнес. "У мене на сайті можна платити карткою - це система, пов'язана з банком, або кур'єру можна віддати гроші готівкою. Найчастіше оплачують покупки готівкою. Адже не всі люди довіряють зараз інтернет-магазинам. Тому хочуть спочатку товар побачити перед тим, як мати якісь фінансові зобов'язання", говорить Євген. Харків'ян Степан - завзятий інтернет-покупець і не боїться оплачувати товари карткою. Останньою масштабної покупкою із закордонного сайту став кайт (це повітряний змій, за допомогою якого можна пересуватися по воді) і дошка для кайтінга. Але віртуальний шопінг цікавить його не тільки заради спортивного інвентарю. Степан - активний учасник інтернет-аукціонів, де можна придбати різні речі за дуже низькими цінами. "Я бачу тільки плюси. Не треба ходити в магазин, не витрачаєш час. Просто, якщо тебе влаштовує товар, ти його купуєш. Крім того. Тобі ще дається 2 тижні - ти можеш повернути товар, якщо він не підходить. Тим більше класно купувати за кордоном, адже там є товари, яких в Україні або зовсім немає, або які продаються тут за скаженими цінами". Щоб не боятися за свій рахунок, Степан користується системою PayPal, яка стежить за всіма операціями з рахунку і не дозволяє шахраям скористатися ним. Зате киянка Ірина не хоче купувати товари через інтернет. На її думку, відсоток браку у них набагато вище, ніж у звичайних магазинах. "Я негативно ставлюся до інтернет-шопінгу, оскільки не можна оцінити якість товару, побачити, як виглядає. Я краще переплачу, але все побачу і помацаю", - каже дівчина. Якщо в звичайний магазин ображений покупець може звернутися зі скаргою, то он-лайн магазини часто залишаються невидимими для споживчого ока: мають зараз тільки телефони, зазначає Людмила Розумнюк, начальник відділу Головного управління з питань захисту прав споживачів у місті Києві. "Ці магазини не хочуть виконувати статтю 9 Закону "Про захист прав споживачів". Це стосується придбання товару для обміну якого закон відводить вам 14 днів. Часто магазини категорично відмовляються приймати цей товар назад", - зауважує Розумнюк. Купуючи в інтернет-магазині, треба звертати увагу на реквізити свідоцтва державної реєстрації підприємця-власника магазину. Це не перешкодить на випадок, якщо товар виявиться бракованим і доведеться вимагати заміни або повернення грошей. Також вимагайте сертифікат якості. Крім цього, на сайті магазина повинна бути адреса його розташування і телефони.