Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
У холодний сезон не достатньо лише замінити шини, та залити антифриз. Перевіряти та доводити до ладу потрібно всі системи в автомобілі. Особливу увагу варто звернути на гальмівну систему та електрику. Хоч зиму і обіцяють мокру та без снігу – але краще підготувати своє авто до морозів. Адже якщо їздити в зимову пору на непідготовленій машині – ризик потрапити в аварію зросте у багато разів. - Перед кожною зимою я завжди замінюю «резину» на шиповану, та заливаю антифриз. – розповідає вінничанин Валерій Присяжнюк. - Але минулої зими поїхав в автосервіс, щоб мені зробили повну діагностику автомобіля – довелося приводити до ладу ще й гальмівну систему. Тепер взяв собі за правило – перед кожним зимовим сезоном буду відганяти авто на діагностику, щоб взимку на дорозі почувати себе впевнено. Готуючись до зими потрібно уважно перевіряти авто за трьома основними напрямками – гальма, електрика та система запалення. - Справний технічний стан автомобіля не менш важливий, ніж дії водія за кермом, - каже начальник сектору профілактичних робіт Вінницької обласної Державтоінспекції Володимир Мотичко. - Щоб не потрапити у скрутну ситуацію за кермом взимку, не достатньо проходити технічний огляд раз на два роки. Перед кожною зимою водії повинні підготувати своє авто до складних погодних умов. Також не менш важливо самим усвідомити, що потрапити в аварію зараз набагато легше. Раджу всім бути більш обережними з розгонами та гальмуванням.
Гальмівна система Гальмівна система автомобіля, від якої безпосередньо залежить ваше життя, потребує ретельної підготовки в першу чергу. Якщо машину ви придбали не нову, а самі ніколи не займалися її гальмами, то краще починати із зміни гальмівних колодок та гальмівної рідини з наступним прокачуванням всіх гальмівних циліндрів автомобіля. Тому що до вас, швидше за все, цього ніхто не робив. Неодмінно треба оглянути і гальмівні диски, вони часто бувають не тільки вкрай зношеними, а й тріснутими від перегріву. У цьому випадку варто почати з комп’ютерної діагностики. Якщо ж вона навіть не покаже відхилень у роботі гальмівної системи, все одно треба очистити від бруду і сторонніх предметів зубчасті віночки, які найчастіше розташовуються на ступицях або приводах автомобіля. Бруд і дрібні камінчики налипають на віночок дуже швидко, через статичної напруги, і нерідко знімають "стружку" з головки датчиків ABS. Вартість одного датчика приблизно 50-150 євро, не кажучи вже про ризик отримати відмову системи в найнесподіваніший момент.
Електрика в автомобілі Електрообладнання автомобіля взимку відмовляє найчастіше. Насамперед потрібно перевірити акумулятор. Якщо батарея обслуговується, перевірте щільність електроліту: щільність кислотного електроліту (найпоширенішого) взимку повинна знаходитися в межах 1270-1280 кг/м3. Ще одна причина нещасть - перегнилі або окислені проводи живлення або клеми. Невдалий виробник зазвичай розміщує їх у найбільш легкодоступних для корозії місцях, на днищі кузова і лонжеронах в підкапотному просторі. На старих машинах зустрічаються проблеми, пов'язані з різного роду витоками і замиканнями обмоток. Варто почати з виміру електроспоживання при вимкненому запаленні і відключених споживачів енергії. При цьому амперметр послідовно включається в живильну ланцюг автомашини. Зустрічається також, що при хорошому контакті проводів і зарядженому акумуляторі, стартер автомобіля обертається повільніше звичайного і споживає багато енергії. Найчастіше це буває через міжвиткові замикання обмотки стартера. Симптоми прості, після декількох секунд роботи стартера, сильно нагріваються проводи й сам стартер. Генератор теж має схожі проблеми. Обмотці збудження достатньо один раз бути перегрітою, і про коректну роботу всього агрегату можна забути. Від перенапруги в ланцюзі страждає діодний міст генератора, тому не варто знімати акумуляторну батарею при заведеному двигуні. Часто причиною відсутності зарядки стає механічний знос графітових щіток і самого колектора.
Система запалення Якщо ви хочете бути впевнені, що ваш автомобіль заведеться в будь-який мороз, замініть свічки запалювання. Їх регламентований ресурс не більше 40000 км, а на нашому непередбачуваному паливі і того менше - тисяч 25. Досвід показує, що навіть дуже дорогі свічки - іридієві і платинові - не виживають довше одного сезону, як і звичайні. Перед зимою бажано перевірити і при необхідності замінити високовольтні дроти. У темний час доби, адже день зменшується, досить відкрити капот і подивитися на дроти, свічкові ковпачки, котушку і кришку розподільника запалювання. Якщо ви побачите синє світіння або іскріння, то відповідь очевидна. Ці світні витоку в зимовий, сирий і солоний час обіцяють багато "радості", коли в холод ви замерзлими руками, прилипаючи до металевих деталей автомобіля, будете смикати проводи й згадувати ці рядки.