Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Швейцарія запровадила нову Стратегію технічної та економічної допомоги Україні
09:57
Нещодавно Швейцарське бюро співробітництва (ШБС) презентувало у Києві нову Стратегію технічної та економічної допомоги Україні. Вона викликала підвищений інтерес серед представників української влади, політиків, економістів та представників громадських організацій, причетних до формування в країні громадянського суспільства. Про нову Стратегію розповідає директор Бюро Мануель ЕТТЕР.
- Чим зумовлена потреба в новій Стратегії швейцарського співробітництва в Україні? - Зазвичай, швейцарська міжнародна технічна допомога розрахована на чотири роки. На цей період щоразу розробляється і нова Стратегія. По його закінченню перевіряються та аналізуються досягнуті результати. Такий підхід дає змогу зорієнтуватися в новій ситуації і відповідно відреагувати на неї. Попередня Стратегія охоплювала 2007-2010 роки. Вона була ретельно проаналізована. Це дозволило нам розробити нові стратегічні лінії, позиції, які стосуються подальшого співробітництва з Україною. Реалізація нової Стратегії триватиме до кінця 2014 року.
- Чим нова Стратегія принципово відрізняється від попередньої? - По-перше, було прийнято принципове рішення не поширювати свою діяльність на нові напрямки Ми зосередили увагу на тих з них, по яких вже співпрацювали з Україною раніше. При розробці нової Стратегії ми дотримувалися трьох основних принципів. Перший з них – це орієнтування на потреби України. Зокрема, на ті потреби, які пов’язані з продовженням подальшого переходу до суспільства з розвиненою демократією та ринковою економікою, які передбачають покращення умов життя українських громадян. Другий принцип: ми орієнтувалися на пріоритети України, які зумовлені перехідним періодом. Причому, на пріоритети, які визначені самою Україною на найближчі роки, зокрема на Програму економічних реформ на 2010-2014 роки та деякі галузеві програмні документи. І третій принцип: ми зважали на те, який досвід, які знання, ноу-хау Швейцарія може запропонувати Україні з тим, щоб співпраця на рівні двох країн досягла максимального ефекту. Саме тому було прийнято рішення зосередити свою діяльність на таких напрямках, як репродуктивне здоров’я, а якщо бути точнішим, то здоров’я матері і дитини, місцеве самоврядування та публічні послуги, ефективне використання енергоресурсів, фінансова та економічна сталість.
- Чи вплинула попередня фінансова криза на розробку нової Стратегії? - Так, бо вона виявила певні слабкі місця, які існували і дотепер залишаються в Україні. В першу чергу це стосується фінансового сектору і питань, які пов’язані з його регуляцією. Доволі вразливим у вашій країні залишається й енергетичний сектор. Значною мірою це зумовлено його залежністю від зовнішніх постачань енергоносіїв, а також їх неефективним використанням. В цих обох секторах ми також будемо надавати допомогу з метою поліпшення нинішньої ситуації.
- В Україні доволі гострим залишається питання щодо розвитку малого бізнесу. Чи плануєте ви допомагати його вирішенню? - Так, але опосередковано. Ми підтримуємо покращення рамкових умов для діяльності малого та середнього бізнесу. Але, як правило, робимо це через багатосторонні проекти. Наприклад, через проекти Світового банку або Міжнародного валютного фонду. І в тому полягає наш внесок. Або ми підтримуємо особливі галузі, такі, як органічне сільське господарство, в якому працює чимало малих та середніх підприємств.
- Хто був розробником нової Стратегії і чи узгоджувалася вона попередньо з українською стороною? - Ця Стратегія розроблялася спільно швейцарською Агенцією розвитку та співробітництва і Державним Секретаріатом Швейцарії з економічних питань. Ці обидві інституції представлені в Україні нашим Швейцарським бюро співробітництва. Майже протягом року ми регулярно проводили консультації з представниками українського уряду, з українськими неурядовими організаціями, а також з донорами. Ми також консультувалися з Міністерством економіки України, яке відповідає за координацію міжнародної технічної допомоги.
- Скільки коштів потребуватиме реалізація нової Стратегії? - Ми передбачаємо витратити протягом чотирьох років приблизно 60 млн. швейцарських франків. За нинішнім курсом це дорівнює майже 68 млн. доларів. Зазначена сума свідчить про суттєве збільшення допомоги, яку Швейцарія надає Україні, у порівнянні з попередніми роками.
- Зазвичай, як показує українська практика, запланованих коштів не вистачає на виконання тих чи інших планів. Чи не станеться подібне з реалізацією нової Стратегії? - До процесу досягнення тих цілей, які намічені нашою Стратегією і нашою програмою співробітництва, долучаються український уряд та інші українські партнери. Вони теж будуть робити свій внесок. Коли я про це говорю, то менш за все маю на увазі гроші. Понад усе йдеться про політичну волю, про конкретні кроки, спрямовані на реформування української економіки, поліпшення життя українських громадян.
- Швейцарське бюро співробітництва своїми проектами широко представлене в регіонах. Причому в кожному з них працюють свої проекти, які за тематикою різняться між собою. Яким принципом ШБС керується при виборі тих чи інших українських регіонів? - Ми не визначаємо якихось специфічних територіальних пріоритетів. Як правило, свою допомогу спрямовуємо в ті регіони, де вже працювали наші пілотні проекти, в яких вже накопичено досвід співпраці, де ми вже маємо партнерів. Головне для нас - поширити позитивні результати на всю Україну. Часом вирішальну роль відіграє специфіка тієї чи іншої області. Так, при реалізації програми «Здоров’я матері та дитини» для нас багато важило, аби медична допомога дісталася до людей, які мешкають у найвіддаленіших населених пунктах. Щоб вони могли нею реально скористатися і зрозуміти, як можна її організувати. Карпатський регіон у цьому сенсі для нас виявився особливо привабливим.
- Швейцарія вже тривалий час надає Україні технічну допомогу. Наскільки ефективною вона виявилася? - Після проголошення незалежності Україна, можливо, не так далеко просунулася в реформуванні, як це було бажано і можливо. Це, зокрема, стосується незалежності суддів або подолання корупції. Але потрібно визнати, що Україна є дуже великою і складною країною. І, звичайно, такі зміни не можуть відбутися миттєво. Що ж стосується успіхів нашої співпраці, то їх чимало. Для прикладу наведу лише один з них. У галузі здоров’я матері і дитини ми працюємо вже майже 15 років. І за цей час вдалося суттєво зменшити рівень материнської та дитячої смертності. До речі, здоров’я дітей та матерів є одним з найважливіших показників серед тих, які визначені в Цілях розвитку тисячоліття і тими зобов’язаннями, які Україна взяла на себе по їх досягненню. Враховуючи нинішні результати, я впевнений, що Україна має всі шанси досягти запланованих показників до 2015 року по цих напрямках та зможе отримати хороші результати і в інших сферах. - Швейцарія збільшує обсяги технічної допомоги Україні незважаючи на те, що деякі міжнародні донори з огляду на політичну, економічну ситуацію, яка складається в нашій країні, або з якихось інших міркувань намагаються їх скоротити або утримати на попередньому рівні. Чим зумовлена така поведінка вашої держави? - Ми визначали свої стратегічні цілі не на коротку перспективу, а на тривалий термін. І ми зважали на те, що Україна для Європи залишається надзвичайно важливою і перспективною країною. Вона спроможна зробити свій вагомий внесок у розвиток європейської спільноти. Швейцарія потребує хороших партнерів. Україна перебуває в їх числі. Йдеться не лише про збільшення обсягів товарообороту. Дружні стосунки між двома країнами склалися в різних сферах. В тому числі й на регіональному рівні, між окремими містами, зокрема, між Цюріхом та Вінницею. І маю сказати, що від такого тісного та надійного партнерства виграють обидві сторони.
Максим НАЗАРЕНКО, Національний прес-клуб «Українська перспектива»