Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Завершити будівництво Дарницького залізничного вокзалу в Києві планують за рахунок коштів приватного інвестора. Йому запропонують вкласти 1,790 млрд грн і отримати за це право власності на 80% приміщення вокзалу. Втім, знайти бажаючих інвестувати в цей проект без перегляду вартості будівництва буде складно. Розрахункова окупність об'єкта, виходячи з нинішніх ринкових ставок оренди комерційної нерухомості, становить 11-13 років при середньоринковій в 7-9 років. Про оголошення конкурсу на залучення інвестора для завершення другої черги будівництва вокзалу "Дарниця" Міністерство інфраструктури вчора повідомило на своєму сайті. Згідно з повідомленням, вартість проекту оцінюється у 1,79 млрд грн. За рахунок цих коштів необхідно завершити будівництво головної будівлі вокзалу з центральним тунелем і відкритою стоянкою для автомобілів на 300-350 машино-місць, головного перону та зовнішніх мереж водопостачання та водовідведення. Загальна площа проекту складає 75,98 тис. кв. м, корисна - 65,24 тис. кв. м. На сайті Південно-Західної залізниці (є разом з Мінінфраструктури замовником об'єкта) повідомляється, що під комерційні площі може бути виділено 42,92 тис. кв. м (розмір середнього торговельного центру). Залучення інвестора можливе шляхом укладення інвестиційного договору або договору про спільну діяльність. Заявки приймаються на наступний день після публікації оголошення по 26 липня. Будівництво станції почалося ще в 2004 році за рахунок державних коштів. У 2007 році була побудована його перша черга, що дозволило приймати приміські поїзди, а також транзитний пішохідний тунель, південний вестибюль, південний і північний ділянки привокзальної площі, тимчасові автостоянки на 162 і 18 машино-місць. Будівництво станції було зупинено після зміни керівництва Мінтрансу та "Укрзалізниці". У минулому році екс-міністр колишнього Мінтрансзв'язку Костянтин Єфименко заявив про необхідність залучити для добудови "Дарниці" приватного інвестора. У березні цього року віце-прем'єр з інфраструктури Борис Колесников заявив, що частина вокзалу "Дарниці" буде модернізована і залишиться у власності "Укрзалізниці", а 80% площі будуть продані для використання під об'єкти торговельної нерухомості. Концептуально проект може бути цікавий інвестору. "Ми б розмістили там свій магазин. У нас є вже досвід роботи біля вокзалу", - відзначає директор з розвитку продуктової мережі "Фуршет" Роман Курицький. "Втім, успішність проекту залежатиме від того, як буде вирішено питання транспорту. Адже зараз вокзал знаходиться в стороні від основних транспортних розв'язок і лівобережної лінії метро", - зазначає експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава. "Крім того, залучити інвестора при заявленій вартості будівництва буде вкрай важко, - розповіли в одній з інвесткомпаній, що спеціалізуються на нерухомості.- При орендній ставці в $20-30 за кв. м термін окупності такого об'єкта складе 11-13 років, а прибутковість - 5-8%. Тоді як середньоринковий термін окупності подібних об'єктів сьогодні не перевищує 7-8 років, а прибутковість становить не менше 11-14%". За словами співрозмовника в цій компанії, інтерес до проекту можна підвищити, якщо інвестору дозволять переглянути кошторис, а інвестиції в один квадратний метр знизяться з існуючих $2,6 тис. до $1,2-1,3 тис.