Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Знайома ситуація. Раніше боялись весни – зійшов сніг, а разом з ним і минулорічний асфальт. Тепер же доводиться боятись і літа, і осені, і зими. Що ж робити, коли все-таки потрапив у ДТП внаслідок неналежного стану дорожнього покриття? Одразу ж хочу зауважити, що рекомендація, подана нижче, повинна бути адаптована до кожного конкретного випадку. Чому… Та тому що "ворог" хитрий – аналізуючи судову практику з метою написання цієї статті, можу запевнити в суді "сюрпризів" буде маса: Автодор (приймемо за загальну назву всіх органів ДАК "Автомобільні дороги України") чіпляється за кожну можливість не платити по, здавалось б, об’єктивних претензіях. Тепер по суті: спочатку встановимо статус Вашого авто – застраховане чи ні. Якщо перший варіант – поздоровляю – Вам пощастило. У цьому випадку на Вашому боці й аварійний комісар, і страхова з регресним позовом та фактично безкоштовним юристом, котрий опосередковано Вас захистить. Хоча і така ситуація не дасть Вам беззаперечних гарантій захисту. Загальна рекомендація: старайтесь здобути максимальну кількість доказів одразу ж по факту ДТП. По-перше, викликайте одразу ДАІ – хай складають протокол, малюють схему ДТП, описують дорожню ситуацію, котра була на момент події. Сказати легко. А на практиці … Дуже часто в оформленні цих звичайних, для аварій "смертних", документів Вам одразу ж відмовлять – думаю, що в ДАІ існує негласне розпорядження уникати належного оформлення ДТП по причині стану доріг. Тому Вам доведеться настоювати на правильному та повному оформленні події. Загальних рекомендацій про те, як це зробити, немає – просто потрібно відстоювати свою позицію, за можливості зафіксувати на фото, відео, аудіо процес спілкування з працівниками ДАІ та встановлення обставин події. Додатково рекомендую вимагати від інспекторів запросити на місце події представника організації утримувача дороги. У разі відмови чи некоректної поведінки, якихось суперечливих моментів у спілкуванні з працівниками ДАІ – дзвоніть на телефон "гарячої лінії" - в першу чергу матимете підтвердження щодо звернення до компетентних органів, бо всі дзвінки на номери лінії записуються в автоматичному режимі, відповідно матимете можливість згодом пред’явити їх у суді як додатковий доказ. У разі, якщо машина застрахована, викликайте страхового комісара – він то належним чином зафіксує дорожню ситуацію, надасть відповідний висновок та проведе всі необхідні дії. Наступна рекомендація – встановити персонального відповідального за ділянку, на якій трапилось ДТП, чи з чиєї бездіяльності воно відбулось – для цього вартує звернутись з офіційним зверненням в обл.(рай)автодор із запитом про надання інформації щодо відповідальних осіб. Встановивши даного працівника – вернутись до правоохоронних органів про притягнення його до відповідальності у відповідності до ст. 140 КуАП. У разі відмови тиснути через прокуратуру. Отримавши постанову про притягнення, а ще краще, маючи данні про сплату цією особою відповідного штрафу, або ж про наявність рішення суду про стягнення з неї цієї санкції (що в подальшому є кращим варіантом), можемо готувати позов до суду. У мотивуванні вказуємо посилання на всі зібрані докази, покази свідків, матеріали власних записів, фотографії, відео – одним словом, все, що зібрали по події + долучаємо квитанції про оплату ремонту (за суттєвого збитку краще мати експертний висновок, який необхідно отримати в сертифікованій організації, витрати на його проведення не забудьте внести до суми позову). Питання моральної шкоди в загальному випадку піднімати недоречно: довести причинно-наслідковий зв'язок події з реальним завданням цієї шкоди дуже скидано. Якщо ж підстави для такого стягнення є, та вони підкріплені відповідними доказами, а не просто словами та міркуваннями – зайвою така вимога точно не буде. Щодо нормативного регулювання позову, рекомендую в ньому звернути увагу на такі документи: Цивільний кодекс (ст. 1166 та глава 82 в цілому), Законом України "Про дорожній рух" (ч. 3, ст. 14), Єдиними правилами ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 року (п. 5), Законом України "Про автомобільні дороги" (ст. 10, 11). Додатково в процесі розгляду особливо корисним буде наявність підтвердженого адміністративного правопорушення – про нього говорилось вище – незаперечним аргументом за таких обставин буде посилання на ч. 3 ст. 61 ЦПК України. Підсумовуючи все написане, краще в такі ДТП не потрапляти, але якщо уже потрапили – раджу боротись до кінця – коштує така боротьба порівняно недорого, але матиме вона подвійний ефект – матимете шанс отримати матеріальну сатисфакцію та можливість у черговий раз заставити виконувати держслужбовців свої прямі посадові обов’язки (як правило, вибоїни, котрі стали причиною ДТП, ремонтуються в екстреному порядку з надією скрити сліди злочину). Борімось і, можливо, поборемо систему безвідповідальності, корупції та тупості.