Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Понад 2/3 часу в політичних теленовинах присвячено владі
10:45
У жовтні більше двох третин часу, відведеного на висвітлення політичних подій у новинних випусках українських телеканалів, було присвячено владі. Про це свідчить дослідження, яке здійснила Академія української преси за участю вчених Інституту соціології НАН України в межах проекту "Моніторинг діяльності провідних телеканалів стосовно дотримання стандартів у новинних програмах” за підтримки програми "Засоби масової інформації” Міжнародного фонду "Відродження”. Результати дослідження було презентовано 7 листопада в Києві.
На всіх каналах розподіл уваги й синхрону (прямої мови) в новинах зафіксовано на користь представників влади. Найменш збалансований розподіл уваги та синхрону на "Першому національному”. У вересні та жовтні частка синхрону опозиції найбільшою є на ТРК "Україна”.
У цілому в жовтні 69% синхрону належить представникам влади, 24% – опозиції, 7% – іншим політикам (у вересні відповідно 76%, 14% і 10%). Найбільша частка синхрону у представників опозиції на ТРК "Україна” (41%) та "Новому каналі” (32%).
За словами фахівців, у політичних новинах з України тільки кожне п’яте повідомлення на "Першому національному” містить погляди політичних опонентів, а, наприклад, на "Новому каналі” – два з трьох.
Як зауважили експерти, провідні канали тепер значно менше цікавляться новинами з політичного поля, натомість значно більше стало новин кримінальних, повідомлень про лиха та катастрофи. У середньому три чверті новин 2011 року стосуються України й тільки кожне п’яте повідомлення політичне.
Найменше політичних новин на "1+1”, найбільше – на "ICTV”, а новин, не пов’язаних із Україною, найбільше на "Інтері”, "СТБ”, "Першому національному”. Повідомлень про кримінальні злочини більше, ніж про економічну ситуацію, екологічні проблеми та здоров’я населення.
Дослідження було здійснено методом контент-аналізу новин прайм-тайму семи провідних українських телеканалів – "Інтер”, "1+1”, "Новий канал”, "Україна”, "СТБ”, "ICTV” та "Перший національний”.
Академія української преси Валерій Іванов ivanov@aup.com.ua