Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
В результаті складних погодних умов в Керченській протоці припинені всі пошуково-рятувальні роботи. 10 моряків дотепер вважаються зниклими без вісті.
Вчора поступили перші дані, що свідчать про масштаби екологічної катастрофи в Керченській протоці, де напередодні затонули судна з мазутом і сіркою. Забруднено вже близько 50 км побережжя, а за підрахунками екологів, загинули 30 тис. птахів і ще стільки ж забруднені мазутом. Очищення протоки від нафтопродуктів не приносить відчутних результатів через повторне погіршення погоди. Зупинені також пошукові операції - доля декількох моряків судів, що потонули, залишається невідомою.
За інформацією МЧС, погодні умови в районі корабельних аварій залишаються складними: весь вчорашній день там продовжувався 4-балльний шторм, в ніч на 13 листопаду знов було оголошене штормове попередження - сила вітру, за прогнозом, може скласти 20-25 м/с з поривами до 29 м/с. У зв'язку з цим рятувальні роботи в районі біди почати дотепер не вдається. Через негоду неможливо приступити і до масштабного очищення акваторії Керченської затоки від палива.
У минулі вихідні через шторм, сила якого склала 6-7 балів, в Керченській протоці потерпіли крах сім судів. Місцем найбільшої біди став російський порт «Кавказ», в зоні якого затонули чотири судна: нафтоналивний танкер «Волгонефть-139», сухогрузи «Нахічевань», «Ковель» і «Вольногорськ». У результаті у воду потрапили близько 2 тис. тонн мазуту і декілька тисяч тонн сірі. Ще декілька судів одержали різні пошкодження або були викинуті штормом на берег (корабельні аварії в Чорному морі і хід рятувальних робіт опинилися в центрі уваги українських телеканалів).
Вранці у понеділок стали вимальовуватися наслідки збитку, нанесеного природі Керченської протоки. В результаті розлому танкера «Волгонефть-139» з п'яти його танків у воду вилилося 1200 т мазуту. До вечора понеділка бути зібрано тільки 160 т нафтопродуктів, які розміщуються на російському березі, на спеціальному майданчику НПП «Сіріус» в Темрюкськом районі.
Масштаби збитку оцінюють по-різному. Вчора вдень, під час брифінгу в Кабміні, прем'єр-міністр Віктор Януковіч признався, що дотепер у уряду немає навіть приблизних даних оцінки збитку екології від скидання мазуту і сірки в прибережні води України. Тим часом кримське відділення Партії зелених розповсюдило заяву про те, що якщо не вжити своєчасним заходам по локалізації, збору і ліквідації нафтопродуктів, то велика частина вуглеводня осяде на дно, продукти випаровування викличуть отруєння морського середовища і гострий дефіцит кисню, що в результаті приведе до масової загибелі морської флори і фауни.
Відзначимо, що вчора масова загибель птахів була зафіксована в районі Керченської протоки на побережжі Краснодарського краю. За повідомленням місцевої адміністрації, загинуло 30 тисяч птахів, в основному чай, і стільки ж ще живі, але вже забруднені мазутом - через це вони не можуть злетіти і гинуть від холоду. За словами координатора російської суспільної організації «Екологічна вахта по Північному Кавказу» Андрія Рудомахи, масштаби забруднення нафтою в результаті аварії колосальні.
Як вважає пан Рудомаха, площа розкиду нафтового забруднення свідчить про те, що в морі вилився набагато більше мазут, ніж «офіційно заявлені 1200 тонн».
Президент Кримської академії наук, професор Віктор Тарасенко вважає, що катастрофа, що відбулася в Керченській протоці, була передбачена. «Річ у тому, що судновласники щоб уникнути додаткових витрат - мита, портових зборів - здійснюють перевалювання сипких вантажів безпосередньо в морі, з борту на борт сухогрузів і барж, - розповів пан Тарасенко. - Економія грошового еквівалента приводить до масштабних екологічних втрат і ризиків». За його словами, «піратські методи перевалювання пора припиняти, для цього необхідно створити міждержавну комісію України і Росії, яка зможе запропонувати методи і заходи законного, цивілізованого, відповідаючих екологічним нормам.
Так, капітани кажуть, що то був найсильніший шторм за останні 20 років. В чорному морі потерпіло 8 суден. Під Севастополем розламалося суховантажне судно з вантажем металу. Тільки 2 людини вижили. Національність - турки. Зараз в Севастопольській лікарні. В Керченській протоці розламався танкер, розлито багато мазуту. В Севастополі поламало дерева, повалило рекламні борди, розбило набережну. Одна людина померла від травм в лікарні, її покалічило деревом що впало. А так - життя продовжується. :)