Навіть для людей абсолютно далеких від
дорожньо-транспортного руху зрозуміло, що за останні рік-два кількість його
учасників різко збільшилася. Українці стали заможнішими, впевненішими в власних
силах і перспективі і тому вони охоче придбають різноманітні транспортні
засоби. Статистика свідчить, що за 2008 рік Україна вийшла в європейські лідери
по темпах зростання кількості продаж автомобілів. Все це звичайно добре. Але
виявилося, що ні держава, ні самі її громадяни не готові до такого раптового
ривка. Автомобільні пробки виникають вже й в Кобеляках, дороги не витримують
такого навантаження, а новоявлені водії частенько повністю ігнорують правила
дорожнього руху.
Особливо актуальною остання теза є для так званих
скутеристів, тобто власників корейських, китайських та японських мопедів та
мотоциклів. Скільки їх в Україні точно не знає ніхто. Адже, якщо автомобілі,
мотоцикли, трактори, комбайни в обов’язковому порядку реєструють відповідні
підрозділи ДАІ чи Держтехнагляду, то в ситуації із скутерами в Україні панує
повна анархія. Відомо, що зараз розроблений законопроект про їх обов’язкову
реєстрацію. А в посвідченні водія нового зразка є й відповідна категорія на
право керування скутером. Але коли той, такий потрібний і бажаний для наведення
порядку законопроект буде прийнятий, поки що невідомо. Тим часом скутери
продають хто завгодно і кому завгодно. Часто-густо недобросовісні продавці
свідомо занижують в документах об’єм двигуна. Чому? Та тому, що якщо об’єм
перевищує 50 куб.см., то даний транспортний засіб вже вважається мотоциклом і
потребує обов’язкової реєстрації. А кому хочеться проходити цю процедуру? От і
бігають по кобеляцьких дорогах такі собі мопедики із об’ємом двигуна 80, 100 і
більше «кубиків». Та це все ще півбіди, як кажуть.
Основну небезпеку несуть і проблеми створюють вершники тих
«сталевих коней». Правовий нігілізм, абсолютна безпечність і
безвідповідальність власників скутерів просто вражають. Не всі, але чимала їх
частина, ніби змагаються між собою, щоб якомога частіше порушити писані і
неписані правила дорожнього руху. Особливо грішать цим жінки та діти. Їзда на
скутерах неповнолітніх, то взагалі ціла біда. Хоча ще ніхто не відміняв і не
відмінить Правила дорожнього руху, які забороняють до 16 років їздити на мопедах.
А до 14 років на дорогу не можна виїжджати навіть на велосипеді! Між тим,
співробітники міліції неодноразово затримували водіїв, яким від роду 10-12
років. Причому ці малюки всідаються на скутер втрьох, і вчотирьох. Без
будь-якого досвіду водіння, без знання навіть елементарних правил дорожнього
руху, ця дітвора постійно створює аварійні ситуації. Слід нагадати їх батькам,
що в разі затримання їх дітей за управління скутером до 16 років
відповідальність наступає згідно статті 127 Адміністративного кодексу України.
Після оформлення всіх документів батьки будуть змушені сплатити штраф у розмірі
від 85 до 170 гривень.
За поточний період 2007 року за участю водіїв скутерів в
районі було скоєні 9 дорожньо-транспортних пригод. Шестеро скутеристів були
травмовані, причому деякі дуже тяжко. В Кобеляках був зафіксований випадок,
коли водій скутера збив пішохода і зник з місця події. Щоправда, через кілька
годин співробітники міліції знайшли порушника.
А опитування, проведені серед жінок, які потрапили в аварії,
управляючи скутерами, засвідчили, що вони абсолютно не орієнтуються навіть в
значеннях дорожніх знаків. Про яку ж безпеку в такому разі можна говорити?
Шановні жителі району! Співробітники ДАІ щиро сподіваються
на Ваше розуміння складності ситуації, яка склалася. Будь-ласка, дотримуйтесь
правил дорожнього руху, не дозволяйте дітям виїжджати на скутерах на дорогу.
Штраф – це ніщо у порівнянні з небезпекою, на яку наражаються Ваші малюки!
Ігор БРАЖКО,
інспектор з дізнання ВДАІ з обслуговування Кобеляцького району,
молодший лейтенант міліції
|