Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Рух споживачів по захисту своїх прав був започаткований у САШ ще в 30-х роках минулого століття. Після того він досить швидко поширювався по всьому світу. Адже у будь-якій державі є продавці та надавачі послуг і споживачі, котрі всім цим користуються. І звичайно ж, далеко не завжди стосунки між цими двома категоріями громадян є безхмарними і безпробленими. І часто-густо громадські організації по захисту прав споживачів регулюють їх оперативніше і ефективніше аніж державні установи. У Кобеляцькому районі громадська організація по захисту прав споживачів існує з 1999 року. Не припинялася її діяльність і в 2007 році. І зараз ми пропонуємо до уваги читачів коротенький звіт. Протягом усього року проводилось інформування населення через ЗМІ про їх права, як споживачів та опитування, щодо якості товарів і послуг. І звичайно ж здійснювався фактичний захист порушених прав споживачів на підставі їх заяв по конкретних випадках. Всього за рік до організації із скаргами звернулись 24 споживачі. У 90 відсотках їх права були поновлені. Найбільш характерними порушеннями прав споживачів з боку підприємств були: «Продаж неякісних товарів», «Невидача чеків чи других письмових документів підтверджуючих факт покупки товару», «Відмова споживачів в праві на обмін товару», «Відсутність документів про якість походження товару», «Торгівля без наявності цінників», «Використання в роботі ваговимірювальних пристроїв, які не пройшли перевірку службою Держстандарту», «Відмова в праві на гарантійний ремонт», «Порушення санітарних норм на ринку міста Кобеляки та площі Перемоги при реалізації сільгосппродукції та продовольчих товарів». Взагалі Кобеляцький ринок є одним із найбільш проблемних об’єктів щодо дотримання прав, як споживачів, так і загальних прав людини. Адже у вихідні дні, коли торгівля особливо пожвавлена, перебування на ринку безпосередньо загрожує життю людей. Адже торговельна територія на площі Перемоги не відділена постійною огорожою від проїзної частини автомобільної дороги із надзвичайно інтенсивним рухом автотранспорту. І це диво, що на ринку не траплялися нещасні випадки із жертвами. Про це порушення ми неодноразово інформували як місцеву владу, так і ДАІ, але позитивних зрушень немає. Влада і директор ринку Владислав Прокопенко не реагують на критику і зауваження. Вистачає на ринку й інших підстав для виникнення головного болю. Ще п’ять років тому ця місцина могла вважатися окрасою Кобеляк, а зараз… Умови, в яких одні працюють, а інші купляють та санітарний стан ринку все більше й більше віддаляються визначення «нормальні». Покупці позбавлені найнеобхіднішої інформації про те, у кого він придбає товар і скільки він коштує через відсутність спеціальних табличок і цінників. До речі, жертвами бездіяльності адміністрації є не лише покупці, а й підприємці. Так, лише за 2007 рік на ринку були скоєні 6 крадіжок. Хоча підприємці регулярно сплачують за послуги, які по теорії мали і включати в себе й охорону. Звичайно, не можна не відзначити і деякі позитивні зрушення в обслуговувані споживачів. В багатьох магазинах, аптеках та інших закладах підприємцями встановлені «Куточки споживачів», при вході розміщена інформація про режим роботи. Та й в інших нюансах добросовісні бізнесмени дотримуються вимог Закону України «Про захист прав споживачів». Висловлюючи загальну думку громадськості, в черговий раз звертаємося до представників міської і районної влади з проханням не вважати питання захисту прав споживачів другорядними, а приділяти їм належну увагу. А громадяни, в свою чергу, не повинні залишати без уваги існуючі неподобства у торгівлі та обслуговуванні. При їх виявленні необхідно оперативно інформувати комісію по розгляду скарг і заяв громадян Кобеляцької районної організації українських споживачів. Наша адреса: м. Кобеляки, вулиця Леніна, 22, кв.1. Телефон 3-18-95