Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Днями Кабінет міністрів України прийняв Постанову № 1 про механізм перерахування коштів держбюджету на рахунок Ощадбанка для здійснення компенсаційних виплат. Прем’єр – міністр Юлія Тимошенко обіцяє через місяць (до 10 лютого) затвердження Кабінетом Міністрів алгоритму оплати товарів і послуг за рахунок компенсації внесків, які знецінилися, у колишньому Ощадбанку СРСР. Тимошенко запевнила, що піде з посади голови уряду, якщо за два роки їй не вдасться повернути громадянам їхнього заощадження в Ощадбанку СРСР. Підписана Кабміном Постанова про виплату громадянам України компенсаційних коштів за знецінення грошових заощаджень, вкладених до 2 січня 1992 року в установи Ощадного банку СРСР, що діяли на території України, регламентує виплати компенсаційних коштів у 2008 році. Основним критерієм є отримання вкладниками тисячі гривень однією особою за одним рахунком. (Кобелячани, зверніть на це увагу! – авт.) Згодом компенсації будуть виплачуватися за всіма наявними рахунками, але цього року тільки так. 11 січня в Україні почалися виплати компенсаційних коштів вкладникам Ощадного банку СРСР. Особи, внесені до Реєстру вкладників заощаджень, можуть звертатися для оформлення поточного або депозитного рахунку або отримання компенсаційних коштів. Для попередньої реєстрації вкладнику треба пред’явити ощадну книжку, паспорт з ксерокопією та ідентифікаційний номер. Чи не кожен житель нашого району у свій час зберігав свої заощадження в “Ощадному банку”. Всі пам’ятають, як по копієчці відкладалось “на книжку”, щоб потім отримати “пшик”… Обезцінення грошей внаслідок гіперінфляції залишило без заощаджень багатьох громадян нашої країни. І лише кілька років тому вкладникам почали потроху повертати гроші. З кожної “зберкнижки” “Ощадбанк” виплачував вкладнику досить символічну суму – 50 гривень. Тож, почувши про нову Постанову КабМіну, багато кобелячан, щоб отримати свої кровні, ринулись до ощадкаси. Вже кілька днів не зменшується черга біля Кобеляцького відділення “Ощадного банку”, люди стоять цілими днями в задусі, є черга й на вулиці. 11 січня до заступника голови районної ради Миколи Жука звернулось кілька жінок зі скаргою. Вони розповіли, що вже кілька днів стоять у черзі, зареєструвалися ще восьмого числа, а компенсаційних коштів так і не отримали. - Я прийшла і записалась в чергу ще восьмого січня, - говорить пенсіонерка Надія Покутна. – Аж сьогодні (11 січня – авт.) виявляється, що у ті списки люди, що займали чергу, повписували додаткові прізвища своїх родичів, знайомих і він збільшився і кілька разів. До того ж, у працівників “Ощадбанку” є свої списки, в яких першочергово стоять ті люди, що отримують у них пенсію. А чим же ми гірші? Підходим до каси, запитуєм у працівників банку, коли зможемо отримати гроші, а вони голови понагинали й сидять мовчки. Ніякої поваги. - Сьогодні стояла в черзі з другої години ночі, ноги померзли страшне, - додає Тамара Мельник. – А що робити? Там же черги шалені. Думаю, якби банк був комп’ютеризований, той справа йшла б швидше. А так комп’ютерів у них немає, списки складають вручну, то й виходить плутанина така. Видно, безграмотні там спеціалісти, раз комп’ютерів їм не дають. - Розумію ваше невдоволення, - мовив Микола Жук. – Скажіть, що, на вашу думку, потрібно зробити, аби був порядок? - Треба, щоб був один список, а не три, - відповіла Люся Линник, - і щоб він був вивішений на дверях “Ощадбанку”. Тоді кожен вкладник зможе ознайомитися з ним будь-коли. Крім того, у цьому загальному списку треба вказати день, коли той чи інший вкладник отримуватиме гроші. Я, наприклад, знатиму, що моя черга в такий-то день, тому я зможу прийти у будь-який зручний для мене час, а не стояти годинами у задусі чи на морозі. Що ж, з цим не можна не погодитись. Адже був уже випадок, коли в Кобеляцькому відділенні “Ощадбанку” жінка втратила свідомість і її забрала “швидка”. Треба якось упорядкувати прийом громадян, щоб не виникало такого бурхливого ажіотажу. Між іншим, днями в Запорізькій області в черзі за грошима помер чоловік. Серце не витримало. Дякувати Богу, на Кобеляччині таких випадків поки що не було. Керівництво Ощадбанку повинно побудувати роботу з виплат компенсацій таким чином, аби вона не викликала нарікань з боку громадян. Крім того, перереєстрація не обмежена в часі, зареєструватися і отримати першу тисячу гривень на одну особу можна буде у будь-який час протягом року, не створюючи ажіотажу та черг у відділенні Ощадбанку. Валентина Береза, в.о. керуючого Комсомольської філії “Ощадного банку” говорить, що наразі не володіє достатньою інформацією щодо отримання громадянами компенсаційних виплат. До речі, деякі експерти вважають, що термінова виплата внесків Ощадбанку може знищити українську економіку. Протягом всіх наступних днів кореспонденти «ЕК» регулярно відвідували відділення «Ощадбанку», розташоване в райцентрі, в надії отримати хоча б якусь конкретну інформацію і донести її до читачів. Скажемо відверто, дізнатися вдалося дуже мало. У середу і четвер співробітниці «Ощадбанку» вже знаходили в собі сили посміхатися і час для того, щоб поспілкуватися з пресою. Тих величезних черг, того ажіотажу, які фіксувалися в перші дні нового року вже не було. Людей в приміщенні знаходилось не більше десяти, не було й співробітників міліції, запрошених у свій час для підтримання громадського порядку. Але не було й інформації. Відомо лише те, що з 15 січня тимчасово припинено реєстрацію вкладників, які ще не були зареєстровані. Зараз проводиться дооформлення раніше зареєстрованих вкладників. Людям доводиться проходити повторну процедуру через те, що ні працівники «Ощадбанку», ні, тим більше, вкладники не знали, що потрібно заповнювати заяву-доручення. Також нам стало відомо, що ні в «Ощадбанку», ні у районному вузлі зв’язку немає жодних підтверджуючих документів, щодо механізмів отримання вкладів через пошту. Нічого не відомо й про обіцяне, в зв’язку із різким зростанням інтенсивності праці підвищенням зарплат для співробітників банку. Ну і найголовніше – грошей в Кобеляцькому районі ще не отримав ніхто, їх (коштів) ще немає і невідомо коли будуть. Представники Комсомольської філії, куди ми зателефонували також не змогли надати якийсь більш-менш зрозумілий коментар. Після цього протягом години з 11.00 до 12.00, в четвер, 17 січня ми пробували додзвонитися на анонсовані в ЗМІ номери «гарячої лінії». Все безрезультатно. Але ми повторимо спробу. Номери «гарячої лінії» 8-800-501-34-10 (усі дзвінки безкоштовні) та 8(044)278-02-57. Лінія працюватиме в робочі дні: з понеділка по четвер – з 9 до 18 год., у п’ятницю – з 9 до 16 год. 45 хв. Телефонуйте й ви, може будете щасливіші. А млинець таки глевкуватий виходить.