Полтавець Віталій Загорулько увійшов до десятки найсильніших учасників реаліті-шоу телеканалу СТБ «Битва екстрасенсів» 51-річний
Віталій стверджує, що відбірковий тур і старт другого сезону
реаліті-шоу супроводжувалися «диким стресом». За час цих експериментів
наш земляк схуд на 5 кілограмів. Переконувати інших у наявності
паранормальних здібностей доводиться або в повній темряві, або у світлі
телекамер і прожекторів — це заважає сконцентруватися. З іншого боку,
Віталій зрозумів: «Стрес розширює межі моїх можливостей. Розігнавши
психіку, відкриваєш у собі таке...»
— А коли ви вперше зрозуміли, що... не такий, як усі?—
Я знав це завжди. У школі № 2, де навчався, мене вважали диваком. Я
захоплювався хатха- й раджа-йогою. А ще хотів навчитися гіпнозу.
Намалювавши на стіні чорне коло діаметром один сантиметр, годинами не
мор-гаючи дивився на нього. Поступово навчився вводити людей у стан
гіпнотичного сну. Якось побачив сліпого, який ішов вулицею, — і мене
ніби струмом ударило: як він орієнтується в просторі? Мені це вкрай
необхідно було знати, і тому вночі, щоб ніхто на бачив, я виходив на
вулицю й зав'язував очі чорною пов'язкою... Так років через 7—8 міг,
нічого не бачачи, ходити нічним містом: відчував ями, бордюри і навіть
людей. У мене не було необхідності бачити — я відчував... Років у 20
почав відвідувати циркову студію при Будинку культури турбомеханічного
заводу. Під час перерви просив когось із членів студії сховати в залі
шпильку (я в цей час виходив), потім брав людину за руку в ділянці
пульсу й просив подумки наказувати, куди мені йти. І... знаходив
шпильку. Експериментував і з гіпнозом. Якось вручив приятелю папірець,
запевнивши, що даю 100 карбованців, і послав його до магазину за
продуктами. Той слухняно пішов. Повернувся в супроводі працівника
міліції... Усе це було. І я не просто розважався — вчився. Потім почав
тренувати пам'ять — міг за 3 секунди запам'ятати 50 цифр і відтворити
цю цифрову гаму в будь-якому порядку. Настав час, коли я зрозумів, що
багато чого можу. Одного ранку я підійшов до кіоску й купив 100
конвертів, а також атлас автомобільних доріг. І розіслав у різні кінці
Радянського Союзу рівно сто листів. Першою надійшла відповідь із
Актюбінської філармонії: ми хочемо, мовляв, побачити, що ви можете. Їду
до Актюбінська — й мене одразу беруть...— А чому не звернулися в
Полтавську філармонію?— Звертався. Мені відповіли, що подібні здібності
їх не цікавлять. А в Актюбінську відразу сказали: ви, мовляв, феномен.
Буквально через чотири дні були готові афіші з моєю фізіономією. Із
цього моменту в мене почалося зовсім інше життя — я став артистом
оригінального жанру. Моя концертна програма називалася «Твої
можливості, людино». За 15 років об'їздив із нею третину Радянського
Союзу — Казахстан, Далекий Схід, Байкало-Амурську магістраль, Якутію,
Центральну Росію. Давав по 2—3 концерти на день. Після них мене чекав
натовп людей: у одних були проблеми зі здоров'ям, інші хотіли знати
свою долю... Коли ж закрилися філармонії, Будинки культури, я
повернувся додому в Полтаву...
—А чому раптом вирішили продемонструвати свої здібності на всю країну?—
Якось
прочитав титри: телеканал СТБ шукає людей із паранормальними
здібностями. Я зателефонував — мені повідомили, що зональний кастинг
пройде в Харкові. На кастингу показую свої афіші, а мені кажуть: ви нам
покажіть щось реальне. Тоді прошу дівчину з натовпу сховати шпильку, а
сам з керівником проекту Вікторією Барсковою виходжу за двері.
Повернувшись, беру дівчину за руку й чую, як вона подумки командує: іди
прямо, тепер — направо, у третьому ряду сидить чоловік... Підходжу до
нього й відчуваю, що шпилька — в одному цікавому місці... Після того,
як показав, що щось можу, на мене чекав такий експеримент: потрібно
було сказати, кого з людей, зображених на різних фотографіях, немає
серед живих. Я провів рукою над знімками й відчув: від одного йде
тепловий промінь... Наступний експеримент був також пов'язаний із
фотографією. На ньому — пальми, молодий чоловік тримає на руках
трирічну дитину. На запитання, на яку хворобу страждала дитина, не
відповів ніхто з учасників кастингу. Виявилося, що вона народилася без
ануса. Третій експеримент: мені показали обручку. Завдання: розповісти,
що пов'язане з нею. Я єдиний сказав: «У мене таке враження, що це
материна обручка», — і таким чином влучив у «десятку». Після цього їду
додому. Одного ранку мене будить телефонний дзвінок: «Віталію,
післязавтра збір на станції метро «Арсенальна»... Виходжу на станції
метро — а там такий натовп! Думаю: куди я потрапив? Сідаємо у 8
автобусів, які привозять нас до Будинку культури (усе це показували в
телепроекті). Заходимо до просторого залу. І що бачимо? Чорна ширма,
перед нею — червона смуга, заходити за яку суворо заборонено. Завдання:
мусимо за 10 хвилин відчути, що за ширмою. Я підходжу до червоної
смуги, воджу рукою й відчуваю, що там щось чорне, живе, у нього б'ється
серце... Я відповів, що там людина в чорному. Після цього ми
спілкувалися з психологом із СБУ.— Там був присутній і психолог із
СБУ?— Так. У мене склалося враження, що наші надможливості комусь
потрібні для якихось цілей. Усе закінчилося о вісімнадцятій годині. Нас
викликали в хол і повідомили, що із 165 осіб відібрали 28 (серед
останніх був і я). Та ніхто не розходився, усі хотіли дізнатися, що
було там, за ширмою. Минає дві години, до залу нас не впускають — весь
цей час там відбувається щось незрозуміле. Нарешті заходимо, ширма
розсунулася й усі побачили... страуса, який стояв у величезній клітці. «Я хотів попередити Нестора Шуфрича, що йому, імовірно, загрожує травма»—
Тобто під час експерименту за ширмою була не людина, а птах? І цього
«не побачив» ніхто з тих, котрі вважають себе ясновидцями?— Слухайте
далі. Після цього я підійшов до керівника проекту й говорю: «Щось тут
не так. Я відчував, що за ширмою була людина в чорному, і в мене таке
враження, що страуса привезли за ті 2 години, що нас не впускали до
залу». Вона промовчала, але по її очах побачив, що мої сумніви
небезпідставні. Але все це — лише мої відчуття. А могло бути й таке:
біля клітки зі страусом походжала людина в чорному, яку я чітко
«побачив» крізь ширму.— Я так зрозуміла: навіть якісь свої провали
екстрасенси завжди можуть виправдати.— Наступного дня нас знову
привозять до Будинку культури й попереджають: будьте готовими до того,
що після сьогоднішнього й завтрашнього експериментів більшість із вас
поїде додому, — залишаться лише десятеро найсильніших. Перед входом до
залу на мене надівають маску, я одразу ж втрачаю орієнтир і дуже сильно
вдаряюся головою об двері.— А що ж сталося з вашою здатністю розпізнавати предмети в темряві?—
Зрозумійте, усі ці експерименти супроводжувалися сильним стресом,
душевною напругою... Мене кудись ведуть, потім знімають маску. Я стою
посеред диму й бачу справа й зліва по 6 високих дзеркальних шаф.
Назустріч виходить ведучий шоу Павло Костіцин і говорить: «В одній із
шаф знаходиться людина. Ви повинні відчути, в якій саме». Скажу чесно:
моє серце стукає 300 ударів за хвилину, я нічого не тямлю. Іду
доріжкою, і біля другої шафи інтуїція підказує мені: «Віталію, тут
стоїть людина». Але з нею бореться логіка, яка стверджує: «Та не може
бути все так просто». Я знімаю взуття, прямую далі й показую на
передостанню шафу. Павло відчиняє двері: там стоїть манекен — до речі,
схожий на живого чоловіка як дві краплі води. В інтерв'ю я так і
сказав: «Я не програв, оскільки моя логіка відреагувала на «двійника».
До речі, лише шестеро із 28 вгадали, в якій саме шафі — жива людина...
Цілу ніч не сплю, надіваю на очі чорну пов'язку й тренуюся. Оскільки
нас попередили, що наступний експеримент буде суперскладним... 11
лютого експеримент знову проходить у Будинку культури. У нас відбирають
мобільні телефони, перевіряють металодетектором. Перед дверима на очі
мені знову надівають маску і дають конверт, пояснивши, що в ньому — річ
людини, яку мушу відчути. Мене знову кудись ведуть. Тільки-но я
зупинився, почув голос «за кадром»: «Віталію, за кілька метрів від вас
— відома людина. У ваших руках — конверт з її річчю. Через 3 хвилини ви
повинні якомога більше розповісти про цю людину й по можливості назвати
її ім'я та прізвище. Час пішов...» Стою й не можу зосередитися. І
раптом згадую, що сьогодні — день народження моєї матері, яка померла
два роки тому. Я підняв обличчя й прорік: «Мамо, я тебе пам'ятаю,
допоможи...» І що ви думаєте? Переді мною несподівано з'являється
обличчя людини — спершу зображення було блідим, потім — усе яскравішим
і яскравішим. Це було обличчя... Нестора Шуфрича. Я бачив його секунд
10, потім воно почало зменшуватися й зникло. Я знову залишився в
темряві й почав говорити: «Я бачив цю людину, чую запах її одеколону.
Це політик, суперник нинішнього Прем'єр-міністра України, у цього
чоловіка є син. Ця людина — Нестор Шуфрич». Тут я відчув хвилювання
людей, які були поряд, і зрозумів, що вгадав. Ще одна теплова хвиля
обкутала мене — вона йшла від тієї людини... З мене знімають маску. І
що я бачу? Переді мною — доріжка із запалених свічок. А за кілька
метрів у червоному кріслі справді сидить Нестор Шуфрич. От він встає,
переступає через ряди свічок і тисне мені руку: «Віталію, я вражений.
Якби мене не запросили на цю передачу, ніколи б не повірив, що є люди з
такими незвичайними здібностями...» Він знову сідає в крісло, а я, ще
не вийшовши з трансу, воджу рукою й говорю: «Хочу вам сказати, але це
не для всіх...» І тут мене ведуть у вузький коридор. Знову — бесіда з
психологом СБУ, знову — інтерв'ю. Тут чую якийсь шум: одна з учасниць
умудрилася пронести мобільний телефон, її тут же викреслили зі списку.
Таким чином, Нестор Шуфрич перестав бути інкогніто, і в наступні дві
години шукали йому заміну. Нею стала Надія Грановська із колишнього
складу ВІА «Гра». Ми вже збиралися їхати до готелю, коли до мене
підійшов чоловік років 30: «Віталію, Нестор Шуфрич уповноважив мене
переказати, що неодмінно зв'яжеться з вами. Він хоче поговорити...»— Відбулася у вас із ним розмова чи ні?—
Справа в тому, що пан Шуфрич зламав ногу, тож, думаю, йому не до
розмов. До речі, тоді, після експерименту, я хотів попередити, що йому,
імовірно, загрожує травма, а тому потрібно поберегтися. Але мене
швиденько вивели... Випробування на цьому не закінчуються. Як
виявилося, відібрали 13 осіб, тож на нас чекає ще один експеримент,
після якого залишиться десятеро. Я заходжу, мені дають аркуш, поділений
на чотири частини: в одній — трикутник, у другій — коло, у третій —
квадрат. У четвертій — відкривають різні фігури. Із трьох спроб я
вгадую... три рази. Очевидно, дуже вже хотів потрапити до телепроекту.
Так закінчився відбірковий тур. До речі, коли їхав до Києва, мої
приятелі збивали: «Віталію, куди ти лізеш? Там же все куплено». А я
поїхав і без будь-яких грошей пройшов відбірковий тур. Отже, повірте,
не все у нас в Україні купується. Навпаки, наше перебування в Києві
влітає в копієчку телеканалу. Проживання в столиці, харчування, навіть
проїзд — за рахунок каналу. Окрім цього, мені подарували два добротні
костюми й три кольорові сорочки. Можете побачити мене в них із
телеекрана. — Ви сказали, що був момент, коли подумали, що вилітаєте із телепроекту. Що це за момент?—
Після першої «битви» (канал СТБ транслював її минулої неділі) мав
покинути проект один із десяти. І от Костіцин вишикував усіх і
звертається до мене: «Віталію, ви відмінно відпрацювали експеримент із
кров'ю, але були недостатньо сильним у двох інших. І тому мушу
констатувати...»— Далі йшла пауза...—Так. Мені потім говорили, що став
білим, як сніг. Далі Павло прорік: «Але не хвилюйтеся, ви залишаєтеся в
проекті». Отак він мене розвів.«Над четвертою пробіркою відчув тепловий промінь і зрозумів: це моя кров»—
Розкажіть про експеримент із кров'ю. — Уранці нас повезли до медичної
клініки. Завели в лабораторію й кажуть: у кожного з нас візьмуть із
вени кров. Мені вводять голку у вену, тут же все це знімають телекамери
й тут же беруть інтерв'ю. Повірте, це дуже неприємно... Увечері нас
привозять до аптеки-музею. В окремій кімнаті у штативі стоять десять
наших пробірок з кров'ю і одинадцята — з кров'ю Павла Костіцина. Нам
пояснюють: усі пробірки зашифровані. Мусимо за десять хвилин відчути
свою кров. Я провів рукою й над четвертою пробіркою відчув тепловий
промінь. Одразу ж сказав: «Це моя кров». — «Подумайте, — зупинив мене
Костіцин. — У вас ще більше дев'яти хвилин». Я знову провів рукою над
пробірками, сумніву не було: сильний тепловий промінь ішов саме від
четвертої пробірки. Я повторив: «Так, це моя кров, я припиняю
експеримент». У цей момент у мене була така нервова напруга, що
мимоволі заплющив очі. І тут чую голос Костіцина: «Віталію, відкрийте
конверт із шифром». Я відкриваю й читаю: Віталій Загорулько. «Це
означає, — констатує Костіцин, — що ви відчули свою кров». До речі, це
вдалося лише трьом із десяти учасників телешоу... Телеканал СТБ зняв ще
багато експериментів з моєю участю, але, згідно з контрактом, не маю
права розповідати про них до їхнього виходу на екран. — Ви стверджуєте, що бачите долю людини...—
Так. До речі, епізод із Нестором Шуфричем якраз і був прикладом
ясновидіння. Я наосліп багато чого розповів про людину, назвав її ім'я
та прізвище. — А якщо бачите, що людину чекає щось погане, говорите про
це?— Іноді доводиться. Як, скажімо, в одному з останніх експериментів.
Жінка, яка була одночасно й експертом, принесла фото сестри, що зникла.
Я сказав, що вона жива, хоч потрапила в неприємну ситуацію, назвав риси
її характеру. Попросивши географічну карту, провів над нею рукою й
повідомив, де приблизно її шукати. Я не зміг видати більше інформації,
бо серед прожекторів, телекамер дуже важко працювати — ці експерименти
люблять тишу й приглушене світло. Окрім усього, позаду камер у кріслі
сидів чоловік і дивився мені в потилицю. Я весь час відчував його
погляд — він заважав мені зосередитися. Після чергового експерименту я
не витримав і підійшов до нього. «Скажіть, — запитав прямо, — чому весь
час не зводите з мене очей?» Він відповів: «Я володію гіпнозом, і моє
завдання — спробувати відчути ваші думки». — Ну, просто суцільні
експерименти... Ви відчуваєте в собі сили дійти до кінця?— Проект
настільки складний, що передбачити його фінал практично неможливо.
Окрім цього, в одних експериментах я на висоті, в інших — просто
безсилий. — І як ви це поясните?— Мені здається, це не піддається
поясненню. У всіх цих експериментах важливо почути власну інтуїцію —
тільки вона дає суперефект. Якщо ж підключається логіка, ти неодмінно
програєш. Мене часто запитують ваші колеги, чим збираюся займатися,
коли рано чи пізно приїду з «Битви екстрасенсів». Справа в тому, що
завдяки цим експериментам відкрив у собі здібності, про існування яких
не підозрював. Я зрозумів, що володію ясновидінням, дуже відчуваю
людину. Хочу займатися масажем (мої руки здатні навіть розгладжувати
зморшки), плануванням значних покупок, угод...— Коротко кажучи,
видаватимете іншим інформацію, яку неможливо перевірити?— А що ви
скажете про таку ситуацію? Перед зйомками телепередачі нас завжди
гримують. Так от, якось до гримерки зайшла молода жінка. Я подивився на
неї, й несподівано мене «перемкнуло»: «Бачу аварію. Зіткнулися два
автомобілі. Один із них — «малолітражка» з білим дахом». Жінка зблідла:
«Це мій автомобіль». Ми спустилися з другого поверху — й на вулиці я
побачив чорну іномарку-«малолітражку» з білим дахом. А я ж узагалі не
знав, що та жінка водить авто. От такі бувають речі. Окрім усього,
відкрив у собі дар — прогнозувати людей на кохання, гроші, удачу
Автор: Ганна ЯРОШЕНКО
www.regionnews.poltava.ua
|